Puzzel Puzzels
JanMeut
Artikelen: 0

Re: Ontvoerd worden door aliens

Toon jij maar eens 1 verhaal aan waarin dit het geval is.
http://www.law.umkc.edu/faculty/projects/f...em/SAL_ACCT.HTM

De eerste de beste die ik vind met een simpele Google actie.

Een bezoekje aan de afdeling historie van een gemiddelde universiteits bibliotheek levert vast wel een paar studies naar dit soort boeken op, het viel me op dat zelfs de plaatselijke openbare bibliotheek nog heel wat van dergelijk spul ligt, maar dan minder goed beschreven en met minder bronvermelding.
Jammer dat er ook nog duizenden ooggetuigen waren en er foto's genomen zijn. Ook jammer dat de Belgische luchtmacht concludeert dat het geen atmosferische ruis geweest kon zijn.

De feiten spreken voor zich.
Travis Walton is dus een Belg? Laat maar zien die foto's waar hij door aliens wordt ontvoerd, lijkt me interessant!

ads

Steun Sciencetalk Minecraft - Nintendo Switch

Minecraft - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk STAEDTLER Lumocolor whiteboard marker ronde punt - box 4 kleuren

STAEDTLER Lumocolor whiteboard marker ronde punt - box 4 kleuren

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS5350i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Canon PIXMA TS5350i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Bekijk product

p__

Toon jij maar eens 1 verhaal aan waarin dit het geval is.
http://www.law.umkc.edu/faculty/projects/f...em/SAL_ACCT.HTM

De eerste de beste die ik vind met een simpele Google actie.

Een bezoekje aan de afdeling historie van een gemiddelde universiteits bibliotheek levert vast wel een paar studies naar dit soort boeken op, het viel me op dat zelfs de plaatselijke openbare bibliotheek nog heel wat van dergelijk spul ligt, maar dan minder goed beschreven en met minder bronvermelding.
Ok daar staat iets over vliegende heksen in. :shock:
Jammer dat er ook nog duizenden ooggetuigen waren en er foto's genomen zijn. Ook jammer dat de Belgische luchtmacht concludeert dat het geen atmosferische ruis geweest kon zijn.

De feiten spreken voor zich.
Travis Walton is dus een Belg? Laat maar zien die foto's waar hij door aliens wordt ontvoerd, lijkt me interessant!
Je vergist je. Deze discussie over UFOs op radar ging naar aanleiding van jouw opmerking:
Voor mij zijn UFO verhalen de sprookjes van onze tijd. Wat er de achtergrond van is: het zou duimzuigerij kunnen zijn (ik ben geen Amerikaan, dus ik geloof niet in leugendetectors), het zou een vorm van massahysterie kunnen zijn, hallucinatie, suggestie etc.
Aangetoond is nu dat UFOs wel degelijk bestaan. Jouw idee dat het allemaal duimzuigerij is, is dus verworpen.

Overigens hier een foto van de Belgische UFO uit 1990:

Afbeelding

Ik raad je aan om i.p.v. het UFO fenomeen filosofisch en geschiedskundig te analyseren, gewoon eens naar de feiten te kijken.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

JanMeut

Je vergist je. Deze discussie over UFOs op radar ging naar aanleiding van jouw opmerking:
Voor mij zijn UFO verhalen de sprookjes van onze tijd. Wat er de achtergrond van is: het zou duimzuigerij kunnen zijn (ik ben geen Amerikaan, dus ik geloof niet in leugendetectors), het zou een vorm van massahysterie kunnen zijn, hallucinatie, suggestie etc.
Ach so.

Voor mij was dat bedoeld als een wat algemenere reactie op de eerste post van dit onderwerp.
Aangetoond is nu dat UFOs wel degelijk bestaan. Jouw idee dat het allemaal duimzuigerij is, is dus verworpen.
Waar komt deze conclusie opeens vandaan? Volgt dit uit het feit dan mensen vroeger heksen hebben zien vliegen, of uit jouw verklaring dat we over UFO's op radarbeelden hebben gediscusseerd? :shock:

Dan die foto, elke fotograaf kan zo'n foto in elkaar trucen, deze foto lijkt in alles op de andere UFO-foto's die ik heb gezien: vaag, onduidelijk, eenvoudig door trucage in elkaar te flansen door vrijwel iedereen met een camera.

Ik geloof echt wel in UFO als in: Unidentified Flying Object, zolang de mens vliegt komen die dingen voor, zelfs nu nog met onze goede detectieapparatuur. Maar met buitenaardse wezens en aliens heeft dat weinig van doen: afgewaaide weerballonnen, drugsvluchten en andere illegaal vliegverkeer, vogelzwermen etc.
p__

Waar komt deze conclusie opeens vandaan? Volgt dit uit het feit dan mensen vroeger heksen hebben zien vliegen, of uit jouw verklaring dat we over UFO's op radarbeelden hebben gediscusseerd? ;)
De conclusie volgt uit genoemde feiten in deze discussie, en nog een stortvloed aan andere voorbeelden die beschikbaar zijn. Sommige mensen denken dat er geen enkel bewijs voor UFOs is, echter dit is een misvatting.
Dan die foto, elke fotograaf kan zo'n foto in elkaar trucen, deze foto lijkt in alles op de andere UFO-foto's die ik heb gezien: vaag, onduidelijk, eenvoudig door trucage in elkaar te flansen door vrijwel iedereen met een camera.
Er zit ook nog een verhaal achter de foto, namelijk dat met de radarbeelden, F-16s, duizenden ooggetuigen, etc. Bij voorbaat alle foto's verwerpen is onlogisch.

Oja, en als je beweert dat dit een eenvoudige trucagefoto is, zul je dit helaas moeten bewijzen.
Ik geloof echt wel in UFO als in: Unidentified Flying Object, zolang de mens vliegt komen die dingen voor, zelfs nu nog met onze goede detectieapparatuur. Maar met buitenaardse wezens en aliens heeft dat weinig van doen: afgewaaide weerballonnen, drugsvluchten en andere illegaal vliegverkeer, vogelzwermen etc.
Ik zie dat je nu wel gelooft dat UFOs bestaan, dat is mooi :shock:

Overigens, een grappig detail van bovenstaande UFO: hij maakte bewegingen van 40 G. Voor zover ik weet, is dit dodelijk voor de mens. Misschien is de UFO van op afstand bestuurd? Of heeft hij anti-zwaartekracht?

De echte vraag is inderdaad, door wie UFOs bestuurd worden.

Zo zijn er nog zat voorbeelden waarbij UFOs nog vreemdere capriolen uithalen(vormveranderen, lichtstralen op grond richten, opsplitsen, 14000 G, waarnemingen buiten de dampkring, 100% magnesium materialen, UFOs van 3KM groot, etc.) Naarmate je alle stukjes bewijs bij elkaar legt, komt mijn inziens de waarschijnlijkheid van de 'UFOs zijn menselijke vliegmachines' in het geding. Hierover kunnen de meningen verschillen.
De groene hond

Inderdaad, misschien hebben we ze zelf wel uitgevonden... In een ver verleden misschien. Maar dat is weer het leuke van speculeren. 'stel je voor dat'! 8)
Geen touw of kabel kan zo stevig samensnoeren, zo vast binden, als liefde met één enkele draad doet - Robert Burton
Anonymous

Een Russische onderzoeker van paranormale fenomenen zegt nieuwe buitenaardse bewijzen te hebben gevonden rond de explosie in Siberië van bijna 100 jaar geleden.

Onderzoeker Yuri Lavbin zegt dat hij brokstukken van een UFO heeft gevonden. Het ongeïdentificeerde vliegende object zou boven Siberië in aanvaring zijn gekomen met een komeet en dit was de oorzaak van de enorme ontploffing.

Duizend atoombommen

Op 30 juni 1908 werd zo’n beetje heel Siberië verlicht door een enorme flits, gevolgd door een explosie met de kracht van duizend atoombommen. De explosie vernietigde honderden kilometers taiga en bosgebied in de buurt van de Podkamennaya Tunguska-rivier in de Krasnoyarsk-regio.

Overlevenden dachten dat heel Siberie werd getroffen door een enorme aardbeving. Mensen en dieren werden door de kracht van de explosie tegen de grond gedrukt, hele dorpen werden weggevaagd.

Geen resten

Het vreemde was dat na een uitgebreid onderzoek in het gebied, er geen resten van een meteoriet werden aangetroffen. Wetenschappers namen aan dat er een kern van een komeet was ontploft en door de inslag compleet was versnipperd.

Yuri Lavbin raakte gefascineerd door het verhaal en spendeerde 12 jaar van zijn leven aan onderzoek naar de Tunguska-meteoriet. Inmiddels denkt hij de waarheid achter een van de grootste wetenschappelijke puzzels van de vorige eeuw te hebben ontdekt.

Enthousiaste wetenschappers

Lavbin is directeur van de Tunguska-stichting, bestaande uit vijftien enthousiaste wetenschappers, waaronder geologen, biologen en mineralogen. Sinds 1994 is het gebied regelmatig door de groep bezocht.

De groep is nu tot de conclusie gekomen dat de komeet op ongeveer tien kilometer boven de aarde in aanvaring is gekomen met een mysterieuze vliegende machine, dit zou de oorzaak zijn van de enorme explosie.

Vierkante stenen

Tijdens de laatste expeditie van het team naar de Podkamannaya Tunguska-rivier in juli zijn twee vreemde zwarte stenen gevonden. De stenen waren helemaal vierkant en ongeveer anderhalve meter lang en breed.

“De stenen zijn overduidelijk niet natuurlijk, aldus Lavbin. Ze lijken afgevuurd te zijn en het materiaal heeft grote gelijkenissen met onze hedendaagse raketten. Maar 100 jaar geleden bestond dit materiaal nog niet.

Het bewijs volgens Lavbin dat de vierkanten afkomstig zijn van een vliegend object, misschien een buitenaards ruimteschip. Wel moet hij toegeven dat de stenen nog niet geanalyseerd zijn.

Rendiersteen

Verder heft zijn team een witte steen gevonden met de grote van een boerenschuur. De lokale bevolking heeft het de naam rendiersteen gegeven. De steen is gemaakt van een kristalachtige materie die normaal gesproken niet in het gebied voorkomt. Lavbin denkt dat dit de kern van de komeet is.

Om zijn theorie verder te onderschijven liet Lavbin satellietfoto’s maken. Volgens de wetenschapper laten de beelden een blauwdruk van een neergestort vliegen object zien.

Bron : FSF
The Webber

Tja, daar ga ik niet echt op antwoorden. Het zijn meer speculaties dan echte feiten. Natuurlijk komen die soorten daar niet voor, en ik geloof er ook zeer zeker op dat ze eerlijk zijn. Maar ik wil nu dus bewijs zien.

Dat betekent trouwens niet dat ik niet in UFO's geloof, en ook niet dat ik niet in aliens geloof. Die bestaan gewoon, en ik zou geen reden kunnen vinden waarom niet. Al die mensen die het willen ontkennen zeggen dus eigenlijk dat de mensheid de enige intelligente soort uit het universum is. En het universum zou 4D moeten zijn, oneindig...

Ik vind dat jullie allemaal wel goede argumenten hebben, maar ik zou proberen alle argumenten eens samen te voegen:

Het is waar dat er vroeger veel heksen werden gesignaleerd, als een dorp zei dat jij een heks was werd je verdronken. En tja, ging je dood, dan was je geen heks, ging je niet dood, dan was je wél een heks.

Oké dan, dat is eruit. Er zijn altijd al 'verhalen' geweest over aliens, heksen, ufo's, etcetera etcetera. Maar vind je het niet erg vergezocht als je gaat lopen lullen over 'atmosferische ruis'? Dat wordt toch errrrrug afgezaagd. Vooral omdat het wel héél erg toevallig zou zijn als dit iedere keer het geval zou zijn. Ooggetuigen, scans, magnetische velden, zwaartekrachtvelden, kernactiviteit, en dan komt er zoals altijd zo'n flippo die even haarfijntjes komt vertellen: "Ja, da's atmosferische ruis".

Maar dat is niet erg, want met dat soort loze opmerkingen en argumenten kom je er tóch niet. Er was al gezegd dat aangetoond was dat het geen atmosferische ruis kon zijn, en waarom zou de regering paniek zaaien als dit alleen maar voor onrust kon zorgen.

Er zijn meer dan genoeg dingen die gezegd werden en waar zijn, en inderdaad ook genoeg die niet waar zijn. Ik blijf neutraal, het kán zo zijn, maar het kan ook níet zo zijn. Waarom niet, en waarom wel... maar geleuter over draken die misschien dood kunnen zijn gegaan moet je niet beginnen. We leven niet allemaal in de Efteling, de tijd van het sprookjesbos heb ik nou toch wel gehad...

De kans is ook nog groot dat de VS weer een geintje met ons uithaalt, de Stealth was ook al ruim een decennium in gebruik voordat men het wist. Er zijn op legerbasissen diverse UFO vormige objecten of 'vliegmachines' gespot, en de 'mensachtige' kan worden verklaard met het feit dat het gewoon een Amerikaan was die in een project van de VS zat. De "Alienachtigen" kunnen zowel een projectie als illusie zijn geweest, en dat er één was met een pak aan. Kijk maar eens wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is met de techniek.

Ik geloof in UFO's en aliens, maar óók in bedrog.
p__

De kans is ook nog groot dat de VS weer een geintje met ons uithaalt, de Stealth was ook al ruim een decennium in gebruik voordat men het wist. Er zijn op legerbasissen diverse UFO vormige objecten of 'vliegmachines' gespot, en de 'mensachtige' kan worden verklaard met het feit dat het gewoon een Amerikaan was die in een project van de VS zat. De "Alienachtigen" kunnen zowel een projectie als illusie zijn geweest. Kijk maar eens wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is met de techniek.
Het kan een geheim menselijk project geweest zijn.

In het rapport van de Belgische Luchtmacht staat:
The presence or the testing of B-2 or F-117 A (stealth), RPV (Remotely Piloted Vehicles), ULM (Ultra Light Motorized) and AWACS in the Belgian air space during the facts can be excluded.
Wellicht is het een nog geheimer project, dat in 1989/1990 al over technologie beschikte om met 40 G uit lockons van F-16s te ontsnappen.
The Webber

Precies, misschien heeft die 'persoon' wel een soort van sufdrugs gehad. Misschien wel gewoon drugs dat hij het grotendeels heeft gedroomd.

Maar dan is dit nog maar één incident...
p__

Wat denken jullie van deze UFO video, opgenomen vanuit een space shuttle:

Afbeelding

http://www.anomalies.net/ufo/nasaufo/3902/...2/warpspeed.mov 7,2 mb

(quicktime nodig)

Hoe snel zou deze gaan?
p__

The Webber schreef:Precies, misschien heeft die 'persoon' wel een soort van sufdrugs gehad. Misschien wel gewoon drugs dat hij het grotendeels heeft gedroomd.

Welke persoon heb je het over?

Die 6 personen van een ontvoering?

Ik ken geen enkele drug die 6 identieke hallucinaties veroorzaakt. Verder is bij de leugendetector test de drugsvraag ook gesteld, en ze spraken de waarheid toen ze zeiden geen drugs of drank gebruikt te hebben.
Anonymous

die gaat sneller dan wij kunnen vermoeden!

Ik ben het hellemaal eens met de stelling van The Webber en sluit me daar bij aan.

Ik ben ook van mening dat onomstotelijkbewijs bewust achterwege word gehouden om massa-hysterie te verkomen, best wel logische eigenlijk want wat zou jij doen als je met dat bewijs op de proppen kon komen.

Alhoewel ik wel denk dat de mensheid al gedurende jaren (20/30) langzaam word voorbereid op de waarheid.

Nog 10 jaar en dan weten we het zeker!

http://www.niburu.nl/showarticle.php?articleID=7160
The Webber

p schreef:
The Webber schreef:Precies, misschien heeft die 'persoon' wel een soort van sufdrugs gehad. Misschien wel gewoon drugs dat hij het grotendeels heeft gedroomd.

Ik ken geen enkele drug die 6 identieke hallucinaties veroorzaakt. Verder is bij de leugendetector test de drugsvraag ook gesteld, en ze spraken de waarheid toen ze zeiden geen drugs of drank gebruikt te hebben.
Lees je wel? Ik zei "toegediend", en daarbij staat het feit als een paal boven water dat negatieve en positieve resultaten op leugendetectors te omzeilen zijn. Natuurlijk spreken ze de waarheid, ze hebben het immers niet eens doorgehad. En trouwens:

Ze zien een ufo vormig object en stappen uit - ondertussen komen ze in een gaswolk - Travis wordt geraakt door een lichtstraal - lichte laserstraal die de hersenstam tijdelijk aantast - en valt flauw. De rest springt in de auto en gaat er als een jacco vandoor. Na een halve minuut raken ze weer in hun normale doen en raken ze in paniek. Wat doen ze? Ze gaan naar de politie met hun verhaal, waar ze waarschijnlijk vierkant uitgelachen werden.

Afijn, dan volgt de rest van m'n verklaring :shock:
p__

The Webber schreef:
p schreef:

Lees je wel? Ik zei "toegediend", en daarbij staat het feit als een paal boven water dat negatieve en positieve resultaten op leugendetectors te omzeilen zijn. Natuurlijk spreken ze de waarheid, ze hebben het immers niet eens doorgehad. En trouwens:

Ze zien een ufo vormig object en stappen uit - ondertussen komen ze in een gaswolk - Travis wordt geraakt door een lichtstraal - lichte laserstraal die de hersenstam tijdelijk aantast - en valt flauw. De rest springt in de auto en gaat er als een jacco vandoor. Na een halve minuut raken ze weer in hun normale doen en raken ze in paniek. Wat doen ze? Ze gaan naar de politie met hun verhaal, waar ze waarschijnlijk vierkant uitgelachen werden.

Afijn, dan volgt de rest van m'n verklaring :shock:
Ja, ik heb het gelezen. Maar wat doet het er toe of de drugs toegediend zijn? Voor zover bekend bestaat er geen enkele drug die 6 identieke levensechte hallucinaties bij 6 personen tegelijk opwekt.

Je hebt het trouwens over een gaswolk? Wat voor gas en waar komt die vandaan? En waar haal je het idee van een lichte laserstraal vandaan? Dit verhaal staat haaks op wat ze zelf rapporteerden (6 identieke verhalen). Ze zeiden zelf dat de lichtstraal zo heftig was dat ze bijna verblind werden en zagen Travis achteruit door de lucht vliegen van de schok. Travis zelf herrinnerde zich hetzelfde, maar verloor meteen het bewustzijn.

Overigens zullen er best mensen zijn die leugendetector tests kunnen beinvloeden, maar 6 houthakkers die tweemaal de hoogst mogelijke scores behalen? Zelfs een shaolin monnik zelf lukt dit niet.

ads

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten

Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten

Bekijk product

Steun Sciencetalk Voor Positiviteit - Scheurkalender 2026 - Elke dag positieve energie - positieve spreuken

Voor Positiviteit - Scheurkalender 2026 - Elke dag positieve energie - positieve spreuken

Bekijk product

The Webber

Dat van die shaolin monnik zal je nog zwaar tegenvallen :shock:

Denk je dat ze er niet voor kunnen zorgen dat jij, je vriend en nog een vriend hetzelfde zien? Jezus, zelfs een tweederangs goochelaartje kan jou nog laten zoeken naar een antwoord op hoe hij het doet. En dan hebben we het nog niet eens over groepen wetenschappers die de illusionist uit gaan hangen. Denk je dan dat een stelletje houthakkers er weer niet in zou trappen?

Geloof me, je zit daar echt helemaal fout mee.

Het feit dat leugendetectors beïnvloed kunnen worden stond daar als een los feit, wat je dus al kon zien aan de zin die erna kwam. Ze hoefden niet te liegen, omdat het voor hun beleving precies hetzelfde was. Wat dus ook de bedoeling was.

Je hebt het - als het geen aliens waren maar Amerikanen - over een groep Einsteins die een grapje met een stelletje houthakkers uithalen, wie denk je dat het wint?
Overigens zullen er best mensen zijn die leugendetector tests kunnen beinvloeden, maar 6 houthakkers die tweemaal de hoogst mogelijke scores behalen? Zelfs een shaolin monnik zelf lukt dit niet.
En nog een bewijs dat je dus níet goed leest, het was de bijna hoogst mogelijke score.

En welk gas hoef ik niet te weten, en waar hij vandaan kwam ook niet. Wat ik wél weet is dat die mensen die er eventueel achter zouden kunnen zitten het wél weten. Joh, wat jij en ik weten is niets als je het vergelijkt met de moderne genieën. Voel je maar niet te slim hoor...

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!