Overdruk, ik ga graag even in op je bericht als ik zo vrij mag zijn.
Nu blijft het nog altijd de vraag: " Ben ik het ? Of ben ik gewoon een echte rare nerd

???"
Echt leuk is die vraag niet! Dat kan ik jullie verzekeren.
Je bent vast een rare nerd, maar het een sluit het ander niet uit. Uit je verhaal maak ik op dat je vermoedelijk inderdaad hoogbegaafd bent. Doe eens de thuistest van Mensa (vanaf hun site, kun je stiekum doen). Ik heb hem ooit gedaan en haalde toen 165. Het gemiddelde van mijn studievriendenclub was overigens ongeveer 150, dus kennelijk is het IQ volgens Mensa van de gemiddelde TU ingenieur behoorlijk hoog tegenwoordig.
Verder, intelligentie op zich heb je weinig aan in mijn ervaring, althans in de zin van gelukkiger zijn ofzo. Uiteindelijk is het leven bloed zweet en tranen, ook voor de intelligente mens. Goed kunnen relativeren helpt, maar is geen panacea.
Je zult in je leven vast nog vaak meemaken dat mensen die 'dom' lijken eigenlijk juist bijzonder intelligent blijken, hoewel ze geen IQ test kunnen maken. Wees dus uiterst voorzichtig met je vooroordelen over de capaciteiten van mensen. Op jouw leeftijd zou ik zelfs zeggen dat je iedereen (vooral ouderen) om je heen maar liefst gewoon als meester moet beschouwen, want het niet (h)erkennen van meesters onder de mensen die je ontmoet is ongeveer het ergste wat een mens kan overkomen in zijn ontwikkeling.
Wat je vooral voor ogen moet houden is dat je hoe dan ook het contact met een aantal van die 'domme' en saaie mensen moet zien te onderhouden, want zoals aristoteles(dacht ik) zei: "Een mens alleen is óf een god, óf een beest, maar zeker geen mens." Verder moet je niet teveel heil verwachten van de wetenschappelijke levensroute als brenger van geluk. Zoals in de bijbel wordt gemeld: "wie kennis vermeerdert, vermeerdert smart". Klinkt misschien onwaarschijnlijk, maar in mijn persoonlijke ervaring zit daar wel wat in, helaas.
Wat betreft het vervelen op school: Wat let je om wat goede boeken te lezen? Pak de Russische klassiekers er eens bij. Een intelligent mens hoeft zich nooit te vervelen, hoewel men het je op school natuurlijk wel moeilijk kan maken. Nietemin moet je wel gewoon je papiertjes halen op school en universiteit, want de persoon die straks moet beslissen of jij die mooie baan krijgt, die heeft vast maar een IQ van 100-120 en kan zich daarom helemaal niets bij de breedte en diepte van jouw geest voorstellen. Die kijkt alleen naar je papieren. En fin bij deze mijn bijdrage, voor wat het waard is.