Hallo allemaal...
Laat ik me beleefdheidshalve maar eens voorstellen in mijn eerste post:
Ik ben Ferry, een vrije geest met een onstilbare honger naar kennis en zeer grote belangstelling voor techniek en wetenschap. Ik ben bijna klaar met mijn studie industrieel product ontwerpen, maar als ik stinkend rijk zou zijn of als de IBG ongelimiteerd zou blijven uitkeren had ik hierna ook nog graag (theoretische en technische) natuurkunde, sterrenkunde, werktuigbouw, bouwkunde, civiele techniek, scheikunde en biotechnologie willen doen.
Als klein mannetje deed ik eigenlijk maar een paar dingen: buiten spelen met m'n vriendjes, binnen spelen met m'n grote bak Lego, apparaten slopen om te kijken hoe de dingen werken, knutselen, tekenen, verhaaltjes schrijven, dingen bouwen en oneindig vaak mijn vaders complete verzamelingen Suske&Wiske's en Winkler Prins Encyclopedieën van voor naar achteren en weer terug lezen.
Vandaag de dag heb ik er een paar hobby's bij, waaronder fitnessen, hardlopen, duiken, honk- en softballen, stunten met m'n vlieger, tekenen, schrijven, pokeren en basgitaar spelen. Ik ga graag hard uit m'n dak op technofeestjes, draai ook zelf als dj en in mijn studio knutsel ik tracks en mixes in elkaar die ik met regelmaat laat horen op een internet-radiozender, waar ik samen met vrienden af en toe een show host.
En dit is slechts een greep uit de dingen waar ik me mee bezig houd. Een dag van vierentwintig uur is voor mij eigenlijk veel te kort. Daar komt het wel op neer.
Ik weet simpelweg niet hoe het is om me te vervezel... nee, ehm... vervrele.. nee... grrr. Ik bedoel de situatie waarin iemand niet weet wat-ie moet doen en/of nergens zin in heeft. Ik kan dat woord maar niet onthouden :eusa_whistle: Mwa, is niet zo belangrijk eigenlijk.
Ik vind het een sport om apestoned mee te doen met BNN's nationale IQ-test, om vervolgens geniepig in mijn knuistje te lachen wanneer ik zie dat meer dan de helft van de Nederlandse bevolking in nuchtere toestand niet beter scoort dan ik. Trust me... zo slim ben ik nou ook weer niet.
-
Spoiler: [+]
- Het zegt volgens mij meer over het gros van de bevolking. Maar dat terzijde.
Verder ben ik geïnteresseerd in politiek, het nieuws en de actualiteiten. Ik kijk graag naar documentaires, maar ben helemaal klaar met Discovery Channel en ook National Geographic laat nog maar zelden iets interessants zien. Gelukkig is er het internet en ik volg met veel plezier online lectures van universiteiten all over the world.
Ik heb een grote aversie tegen iedere vorm van religie, maar ben zeer geïnteresseerd in oosterse filosofieën als het boeddhisme en taoïsme.
Ik heb een lieve, tevens verstandige vriendin die me vaak met een opgetrokken wenkbrauw zit aan te kijken terwijl ik weer eens raaskal en doordraaf over bepaalde ideeën of theorieën, maar gelukkig kan ik m'n ei ook bij goede vrienden kwijt, hoewel de meesten van hen zich in hun leven slechts met een beperkt aantal onderwerpen bezig houdt.
Mijn algemene interesse is best breed, maar ik zal me hier voornamelijk ophouden in het hoekje 'Natuurkunde', want astronomie, de hele relativistische mikmak, de kwantummechanica en kwantumelektrodynamica zijn zaken die me de laatste maanden toch weer erg zijn gaan bezighouden en me slapeloze nachten bezorgen (yup, ook ik ben een insomniac).
Ik hoop daarom hier op het forum af en toe in te kunnen springen bij interessante discussies, vragen te stellen en misschien zelfs een ander te helpen door het beantwoorden van zijn of haar vraag over een onderwerp waar ik toevallig iets van weet, of mijn visie op bepaalde zaken te delen.
Lang stuk, langer dan gepland -sorry-. 't Is laat en de ritalin is al uren uitgewerkt. Ik ga slapen. See ya! ](*,)