Puzzel Puzzels
Gebruikersavatar
In physics I trust
Artikelen: 0
Berichten: 7.390
Lid geworden op: za 31 jan 2009, 08:09

Re: Vertel eens wat over jezelf

Hallo,

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showtopic=90706

is misschien een beter idee ](*,)

maar in ieder geval welkom :eusa_whistle:
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

ads

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Brepols bureau agenda 2026 - LIMA - Bureau agenda - 1 week op 2 pagina's - Weekoverzicht - Zwart - 17.1 x 22 cm

Brepols bureau agenda 2026 - LIMA - Bureau agenda - 1 week op 2 pagina's - Weekoverzicht - Zwart - 17.1 x 22 cm

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Bekijk product

Gebruikersavatar
TD
Artikelen: 0
Berichten: 24.574
Lid geworden op: ma 09 aug 2004, 17:31

Re: Vertel eens wat over jezelf

Samengevoegd; welkom Karin :eusa_whistle: .
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Inferno
Artikelen: 0
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 00:09

Re: Vertel eens wat over jezelf

Ik zal ook eens posten ;)

Ik ben Sean. Naam is Iers, maar ikzelf kom van België. Ik zit momenteel in 6 BSO, een keuze die ik wss voor de rest van m'n leven zal betreuren. Ik zit met een gigantisch probleem qua studiekeuze en overgang, en nog niemand gevonden die me kan helpen of wegwijs maken ;)

Ik ben uiterst geïnteresseerd in Fysica - volgens mij één van de belangrijkste vakken in de toekomst - en daarom kom ik hier dus in vrije en niet vrije tijd ;)

Als hobby's heb ik niet echt veel. Een luie astronoom sluiert in me, maar het goddelijke Belgische weer spoelt liever ruiten dan de hemel te laten zien. Ik heb voor een paar jaar een gevechtsport beoefent, maar het daagde me niet.

In mijn vrije tijd schrijf ik af en toe aan boeken (Sci-Fi). Het idee is zelfbedacht, en elke vriend en familielid zegt dat ik moet voortdoen met schrijven omdat ze het goed vinden. Ik vind persoonlijk: "Don't push me" ](*,)

Ik weet niet of ik mijn dilemma i.v.m. mijn studiekeuze hier mag plaatsen, dus liever eerst vragen. Better safe than sorry, right?

Met dank

P.S. Ik heb last van slapeloosheid, zoals je kan zien aan het tijdstip :eusa_whistle:
A scientist can only generalise with reliable certainty if he has enough statistical information.
Aries
Artikelen: 0
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 10 aug 2009, 20:32

Re: Vertel eens wat over jezelf

hoi allemaal,

Ik loop hier al een tijdje rond, dus ik stel me ook maar even voor.

Aries heet ik hier en da's ook mijn sterrenbeeld,

Ik ben software engineer van beroep en geinteresseerd in wetenschap in het algemeen.

Van de andere kant ben ik OOK een traditionele heks dus ik heb 2 brillen om naar de wereld te kijken :eusa_whistle:

In mijn vrije tijd ben ik verder een enthousiaste amateur fotograaf.
Gebruikersavatar
Dido
Artikelen: 0
Berichten: 1.820
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 23:50

Re: Vertel eens wat over jezelf

Ik weet niet of ik mijn dilemma i.v.m. mijn studiekeuze hier mag plaatsen, dus liever eerst vragen. Better safe than sorry, right?
Inferno, ik denk dat dit gerust kan op dit forumonderdeel: http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showforum=137

Welkom, trouwens! :eusa_whistle:

Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-
Inferno
Artikelen: 0
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 24 feb 2010, 00:09

Re: Vertel eens wat over jezelf

Bedankt Dido, ga wel eens posten daar straks :eusa_whistle:
A scientist can only generalise with reliable certainty if he has enough statistical information.
Chris Pontius
Artikelen: 0
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 10 mar 2010, 14:39

Re: Vertel eens wat over jezelf

Hallo,

Omdat ik weleens een sterke drang heb naar feitjes, theorieën en meer van dat soort zaken heb ik ook maar een account aangemaakt. Vaak heb ik van die buien dat ik even alles wil weten en daarvoor lijkt dit forum me wel geschikt.

Andere dingen over mij zullen vanzelf wel ter sprake komen in topics die daarvoor bedoeld zijn. :eusa_whistle:

Chris
Are we the last living souls?
Gebruikersavatar
VanilleQuark
Artikelen: 0
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 17 mar 2010, 16:02

Re: Vertel eens wat over jezelf

Hallo allemaal...

Laat ik me beleefdheidshalve maar eens voorstellen in mijn eerste post:

Ik ben Ferry, een vrije geest met een onstilbare honger naar kennis en zeer grote belangstelling voor techniek en wetenschap. Ik ben bijna klaar met mijn studie industrieel product ontwerpen, maar als ik stinkend rijk zou zijn of als de IBG ongelimiteerd zou blijven uitkeren had ik hierna ook nog graag (theoretische en technische) natuurkunde, sterrenkunde, werktuigbouw, bouwkunde, civiele techniek, scheikunde en biotechnologie willen doen.

Als klein mannetje deed ik eigenlijk maar een paar dingen: buiten spelen met m'n vriendjes, binnen spelen met m'n grote bak Lego, apparaten slopen om te kijken hoe de dingen werken, knutselen, tekenen, verhaaltjes schrijven, dingen bouwen en oneindig vaak mijn vaders complete verzamelingen Suske&Wiske's en Winkler Prins Encyclopedieën van voor naar achteren en weer terug lezen.

Vandaag de dag heb ik er een paar hobby's bij, waaronder fitnessen, hardlopen, duiken, honk- en softballen, stunten met m'n vlieger, tekenen, schrijven, pokeren en basgitaar spelen. Ik ga graag hard uit m'n dak op technofeestjes, draai ook zelf als dj en in mijn studio knutsel ik tracks en mixes in elkaar die ik met regelmaat laat horen op een internet-radiozender, waar ik samen met vrienden af en toe een show host.

En dit is slechts een greep uit de dingen waar ik me mee bezig houd. Een dag van vierentwintig uur is voor mij eigenlijk veel te kort. Daar komt het wel op neer.

Ik weet simpelweg niet hoe het is om me te vervezel... nee, ehm... vervrele.. nee... grrr. Ik bedoel de situatie waarin iemand niet weet wat-ie moet doen en/of nergens zin in heeft. Ik kan dat woord maar niet onthouden :eusa_whistle: Mwa, is niet zo belangrijk eigenlijk.

Ik vind het een sport om apestoned mee te doen met BNN's nationale IQ-test, om vervolgens geniepig in mijn knuistje te lachen wanneer ik zie dat meer dan de helft van de Nederlandse bevolking in nuchtere toestand niet beter scoort dan ik. Trust me... zo slim ben ik nou ook weer niet.
Spoiler: [+]
Het zegt volgens mij meer over het gros van de bevolking. Maar dat terzijde.
Verder ben ik geïnteresseerd in politiek, het nieuws en de actualiteiten. Ik kijk graag naar documentaires, maar ben helemaal klaar met Discovery Channel en ook National Geographic laat nog maar zelden iets interessants zien. Gelukkig is er het internet en ik volg met veel plezier online lectures van universiteiten all over the world.

Ik heb een grote aversie tegen iedere vorm van religie, maar ben zeer geïnteresseerd in oosterse filosofieën als het boeddhisme en taoïsme.

Ik heb een lieve, tevens verstandige vriendin die me vaak met een opgetrokken wenkbrauw zit aan te kijken terwijl ik weer eens raaskal en doordraaf over bepaalde ideeën of theorieën, maar gelukkig kan ik m'n ei ook bij goede vrienden kwijt, hoewel de meesten van hen zich in hun leven slechts met een beperkt aantal onderwerpen bezig houdt.

Mijn algemene interesse is best breed, maar ik zal me hier voornamelijk ophouden in het hoekje 'Natuurkunde', want astronomie, de hele relativistische mikmak, de kwantummechanica en kwantumelektrodynamica zijn zaken die me de laatste maanden toch weer erg zijn gaan bezighouden en me slapeloze nachten bezorgen (yup, ook ik ben een insomniac).

Ik hoop daarom hier op het forum af en toe in te kunnen springen bij interessante discussies, vragen te stellen en misschien zelfs een ander te helpen door het beantwoorden van zijn of haar vraag over een onderwerp waar ik toevallig iets van weet, of mijn visie op bepaalde zaken te delen.

Lang stuk, langer dan gepland -sorry-. 't Is laat en de ritalin is al uren uitgewerkt. Ik ga slapen. See ya! ](*,)
"If the universe is made of strings, then everything is sound"
Chris Pontius
Artikelen: 0
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 10 mar 2010, 14:39

Re: Vertel eens wat over jezelf

VanilleQuark schreef:Hallo allemaal...

[...]
Haha, ik herken best veel dingen uit jouw verhaal als ik naar mijzelf kijk.

Als je het "vervelen" ooit weer onder de knie heb, zou je het mij dan even willen uitleggen?

:eusa_whistle:
Are we the last living souls?
Roytjuh
Artikelen: 0
Berichten: 7
Lid geworden op: za 22 aug 2009, 15:10

Re: Vertel eens wat over jezelf

Laat ik dan ook maar eens voorstellen,

Ik ben Roy (kapouw! zag je niet aankomen hè?). Een 4e havonist die de 4e zo leuk vind dat hij het nog eens over gaat doen. Ik ben heel geintresseerd in Natuurkunde, bio en astronomie (vooral in het onstaan van leven en het bestaan van buitenaards leven), zolang ik maar geen dingen met stroom hoef uit te rekenen. Dan breek je me ](*,) . Had graag VWO gedaan, maar blijf met de andere vakken (engels, wiskunde, NL, etc) haken op HAVO.

M'n hobby's zijn fitness, computeren en meer begrijpen over wetenschappelijke onderwerpen. Heb jaren gedoken, maar na ernstige onderkoeling 2 jaar geleden niet meer gedaan. Als ik examen heb gedaan ga ik met m'n pa naar Egypte om daar dan brevet te halen. Ojaoja, en F1 is m'n passie en m'n lust. Wat voor de meeste van jullie (pa's) voetbal is, is voor mij F1. Volgend jaar naar m'n 1e F1 GP in Spa. Ben eerder wel naar de Renaultdag op Spa geweest en daar de Renault F1 2007 zien rijden en aangeraakt :eusa_whistle: .

Later hoop ik aan de slag te kunnen als Vlieger bij de Luchtmacht. De 1e keer word ik afgewezen, dus wou dan tegelijk op de Hogeschool van A'dam de opleiding Game Development volgen. Ga het zoiezo 3x proberen, en als het niet lukt word ik Onderofficier Calaverie voor 4 jaar en probeer het dan nog eens. En mocht dat ook niet lukken bij het Genie. Maar zie wel hoe het precies gaat lopen.
Gebruikersavatar
sharkdude
Artikelen: 0
Berichten: 125
Lid geworden op: di 13 apr 2010, 16:35

Re: Vertel eens wat over jezelf

Ik ben Ken.

Ik zit in mijn tweede jaar Agro -en biotechnologie aan de KaHo Lieven in Sint - Niklaas.

Mijn afstudeerrichting is groenmanagement.

Mijn hobby's zijn drums, bowling en raar maar waar boeken kopen uit verslaving... om te lezen en te gebruiken.
Mijn Geest. Dat is, de kennis van mijn zin en wil
Gebruikersavatar
Tfphoenix
Artikelen: 0
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 21 mei 2010, 11:08

Re: Vertel eens wat over jezelf

Hallo ik ben Tfphoenix/Jeffrey, op dit moment 19 jaar oud en heb een opleiding MBO ICT Systeembeheer achter de rug. Ik werk full-time en ben systeembeheerder/programmeur. Daarnaast ben ik een muzikant die net als de meeste muzikanten wat hoopt te bereiken in zijn wanhopige carriere. Maar ik heb sowieso erg veel plezier in het maken van muziek dus dat zit wel goed (Dit moet ook het belangrijkste zijn vind ik). Mijn hobby's zijn:

- Muziek maken;

- Gamen;

- Rondsurfen tot in de kleinste hoekjes van het web.

Na jaren van rondklikken op dit forum besloot ik me aan te melden ;) Ik ben namelijk een lurker die bijna alle fora hier leest. Ik lees graag iedereen zijn mening over een onderwerp en laat mijn gedachtes daar op los, maar heb vreemd genoeg nooit de behoefte om iets terug te schrijven of me te mengen in discussies. Klinkt natuurlijk erg saai voor iedereen maar ik wou toch even zeggen dat ik dit een prachtig forum vind waar ik mij in de stille uurtjes erg kan vermaken door de topics door te spitten. En wie weet reageer ik af en toe nu wat meer nu ik mij heb aangemeld. Ik zal binnekort ook zeker een donatie doen! ](*,)

Gr. Jeffrey
timwing
Artikelen: 0
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 14 jun 2010, 21:13

Re: Vertel eens wat over jezelf

Mijn naam is Tim, ik ben 14 jaar oud, ik woon in Apeldoorn en ik doe VWO. Mijn hobby's zijn:

-Gitaar spelen

-Gamen

-Muziek luisteren

-Achter een beeld hangen

-Parkour (Is een soort freerunnen, maar toch anders)

-Skaten (Agressive inline, zegmaar trucks enzo)

-Tekenen

-Web design

-Photoshoppen (van retouchen tot echt tekenen)

Ik heb sinds dit jaar filosofie op school, en ik ben er erg geïnteresseerd in geraakt. Ook lees ik meestal wel wetenschappelijke blaadjes e.d. Ik heb meestal wel iets te doen, maar ik heb ook tijden dat ik me kapot verveel.. Naja ik weet niet veel meer te vertellen, dus als iemand vragen heeft zal ik ze graag beantwoorden!
Gebruikersavatar
lauwekoffie
Artikelen: 0
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 08 aug 2010, 21:50

Re: Vertel eens wat over jezelf

Hallo,

Ik ben Bart, ben 20 jaar oud en studeer geneeskunde in Nijmegen.

Mijn interesses zijn, naast vanzelfsprekend geneeskunde: natuur, biologie, filosofie, sociologie. Ik kan nog wel even doorgaan. Eigenlijk interesseert elk wetenschappelijk vakgebied me, al heb ik minder talent voor de natuurkundige en scheikundige wetenschap.

Ik hoop aan dit forum een bijdrage te leveren die andermans/vrouws kennis zal vergroten. Ooh, en natuurlijk wil ik er zelf ook wijzer van worden ;) .

Groet,

Bart

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking hip

bol cadeaukaart - verpakking hip

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 10 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - envelop

bol cadeaukaart - envelop

Bekijk product

Presist
Artikelen: 0
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 13 sep 2010, 09:38

Re: Vertel eens wat over jezelf

Ehm hallo,

Ik ben Presist ik ben 16 jaar woon in kop NH, door een moeizame jeugd heb ik weinig tot geen

school kunnen volgen maar ben nu met een basisopleiding bezig met het doel daarna

een HBO opleiding te started.

Na deze HBO opleiding is het ( eigenlijk ) mijn doel om Kwantummechanica en Klassieke natuurkunde te

studeren, ivm het feit dat ik al 2 jaar geintereseert ben in dit.

Ik heb wel het gevoel dat dit moeilijk gaat worden omdat ik geconstateert ben met Dyscalculatie en

me spelling is moeizaam.

Imo is Engels de beste taal en intereseer ik mij ook meer in Engels dan in Nederlands,

ik hoop dat ik hier random information kan absorberen en daardoor meer kennis krijg

over algemene wetenschap en hopelijk mezelf.

Persoonlijk hou ik erg veel van filosofie ( heb ook al geschreven dat tijd irrelevant is ) maar helaas

kwam ik erachter dat Siegmund Freud mij voor was met soortgelijk dezelfde argumenten.

Ze denken dat ik een vorm van Autisme heb, ik zelf betwijfel dat ookal beaamd mijn moeder dit.

Als jullie meer willen weten of vragen hebben voel jullie vrij een PM te sturen.

Vriendelijke groet,

Presist.
I always, always persist in leurning.



No matter of life is as significant as you're brains.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!