Daar is dan toch ook een logische verklaring voor.... Elektro en Magnetisme zijn 2 krachten die elkaar opheffen binnen 1 kracht,in deze staat kan het geen zwaartekracht produceren.Anonymous schreef:Het standaard model is een model dat de zwakke&sterke kernkracht en het elektromagnetisme beschrijft. Dit gaat via velden en deeltjes. Nou is het probleem dat zwaartekracht anders is; zij vervormd daadwerkelijk de ruimte-tijd, en dat doen die andere 3 krachten niet. Als je nou interacties met bijvoorbeeld Feynmandiagrammen wilt beschrijven, dan moet je je zwaartekracht quantiseren. Het probleem is alleen, dat zwaartekracht op zich koppelt; gravitonen wisselwerken ook met elkaar, terwijl fotonen dat niet doen. Dit is ook de reden dat de veldvergelijkingen van Einstein niet lineair zijn.jaja schreef:Waarom zijn gravitonen nodig in het standaardmodel?
Ze worden geopperd als krachtoverbrengers van de zwaartekracht.
Nu kan zwaartekracht ook worden verondersteld als vervorming van de ruimtetijd. Een massa veroorzaakt kromming, dan wel rimpelingen in de ruimtetijd. Is in deze (algemene relativiteits-)theorie het bestaan van gravitonen dan wel nodig? Of bespreek ik hiermee net het probleem dat de relativiteitstheorie en de quantummechanica nog niet te verenigen zijn?
Zwaartekracht (Als het om een deeltje gaat...) kan niet uit deze 2 gezamelijke krachten bestaan onder andere omstandigheden,aangezien het dezelfde snelheid kent.Zou het mogelijk kunnen zijn dat het bestaat uit 1 van deze 2 krachten of een veelvoud van 1 van deze 2..... Want een Foton is wel in staat uiteindelijk zwaartekracht te vormen......
Puzzels