Tochtgat."waaigat"
Omdat ik nergens een definitie heb gelezen, definieer ik een trechter als een stroomsterktedichtheidvergroter, ongeacht wat er stroomt.Dit leidt tot de vraag of de omgekeerde vorm nog wel een trechter is.
Ik herken je bezwaar niet.Kaspace schreef:Je kunt een trechter volgens mij niet als zelfstandig voorwerp definiëren, thermo.
Je definitie is gebonden aan de wijze waarop je het medium aan het voorwerp verbindt.
Dat is zinloos. Als ik met een schroevendraaier een spijkertje vast sla, is het nog geen hamer geworden.Kaspace schreef:Als je je "stroomsterktedichtheidsvergroter" op zijn kop over een fles plaatst en er vervolgens het medium (water) ingiet zal dat grotendeels niet in de fles terecht komen. Het voorwerp is niet veranderd, maar zijn functie/werking is volledig tegengesteld.
Ik daag je uit om een trechter (scherper) te definiëren.
U hebt gezocht op het woord: trechter.
RESULTAAT
trech·ter de; m -s 1 voorwerp met wijde mond en nauwe tuit om er vloeistoffen door te gieten 2 trechtervormig gat
Als je het bij één keertje laat. Maar als je het te vaak doet zal blijken dat het voor je hersenpan geen schroevendraaier meer is. Je ondergraaft je zekerheden door zo te handelen.Als ik met een schroevendraaier een spijkertje vast sla, is het nog geen hamer geworden.
Het klopt inderdaad wel dat een trechter in omgekeerde richting niet werkt.Een trechter is een toeleider. Een omgekeerde trechter leidt tot een janboel.
Ik zie dat je een slag om de arm houdt...Maar goed, neem dan iets als een emmer: Als je die op zn kop zet is het nog steeds een emmer, al is-ie niet meer geschikt om water in te vervoeren.... maar wel heel handig als een krukje. Toch noem je dat meestal niet zo ;p
Je probeert anderen "uit te dagen" een nieuwe definitie te verzinnen. Ook beweer je dat ze een "slag om de arm houden". Maar blijkbaar ben JIJ degene die in dit topic problemen heeft met de huidige definitie omdat je zegt dat wanneer de functie van een voorwerp verandert, ook de naam van het voorwerp zal veranderen (na verloop van jaren).Kaspace schreef:Ik zie dat je een slag om de arm houdt...
Voor 1 keertje mag je gelijk hebben, maar als die oorspronkelijke emmer in het vervolg altijd als kruk gebruikt wordt, ook bij volgende generaties, dan zal men óf de emmer een kruk noemen, óf men zal onder emmeren zitten op een kruk verstaan.