Puzzel Puzzels
sharkdude
Artikelen: 0

Re: Koolhydraten de reden voor obesitas?

Mrtn schreef:Wat de beste man daar doet is geen lezing maar een verkooppraatje. Hij heeft daar belangen in want hij is de eigenaar van dit bedrijf.

Er staan geen referenties in zijn artikel of op de website dus waarom zouden we aannemen dat wat hij zegt waar is? Op deze manier kan je opschrijven wat je wil en dat gaat recht tegen het concept wetenschap in.

Dan moeten we eens anders redeneren. Hij noemt zich Dokter in de biochemie, raakt in alle apothekers binnen voor lezingen te doen en verricht zelf nog steeds onderzoek uit over de materie waar hij een lezing geeft.

Ik betwijfel of dat de informatie fout is. Of dat hij via de informatie zijn producten probeert te verkopen is een ander paar mouwen, maar ik betwijfel enorm dat zijn informatie fout is.
Mijn Geest. Dat is, de kennis van mijn zin en wil

ads

Steun Sciencetalk MSI MAG 27C6F - FHD Curved Gaming Monitor - 180Hz - 27 Inch

MSI MAG 27C6F - FHD Curved Gaming Monitor - 180Hz - 27 Inch

Bekijk product

Steun Sciencetalk TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Bekijk product

Mrtn

Jomanda deed ook haar eigen onderzoek. Dat zegt niets.

Waar kan ik (peer-reviewed) onderzoeken en publicaties van Danny Bral vinden om eens kritisch te lezen?

Als ik google op zijn naam zijn de eerste twee hits het hier besproken reclame praatje en vervolgens vooral veel van zijn presentaties. Overigens is het gebruikelijk in de wetenschap om ook bij reclame praatjes claims te staven door te verwijzen naar onderzoek.

Dokter in de biochemie kan hij 10 jaar geleden geworden zijn en vervolgens een ander carrière pad gekozen hebben. Dat wil niet zeggen dat zijn kennis up-to-date is of dat zijn onderzoeksmethode klopt. Bij vele onderzoeken in de psychologie met proefpersonen (jaren 60-70) deed de onderzoeker onafhankelijk van zijn/haar rol/titel een witte lab jas aan omdat het uitstraalt dat je weet waar je het over hebt.

Sharkdude, ik reageer hier zo op omdat ik sterk het gevoel heb dat je niet kritisch genoeg kijkt naar wat hij zegt.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

sharkdude

Mrtn schreef:Jomanda deed ook haar eigen onderzoek. Dat zegt niets.

Waar kan ik (peer-reviewed) onderzoeken en publicaties van Danny Bral vinden om eens kritisch te lezen?

Als ik google op zijn naam zijn de eerste twee hits het hier besproken reclame praatje en vervolgens vooral veel van zijn presentaties. Overigens is het gebruikelijk in de wetenschap om ook bij reclame praatjes claims te staven door te verwijzen naar onderzoek.

Dokter in de biochemie kan hij 10 jaar geleden geworden zijn en vervolgens een ander carrière pad gekozen hebben. Dat wil niet zeggen dat zijn kennis up-to-date is of dat zijn onderzoeksmethode klopt. Bij vele onderzoeken in de psychologie met proefpersonen (jaren 60-70) deed de onderzoeker onafhankelijk van zijn/haar rol/titel een witte lab jas aan omdat het uitstraalt dat je weet waar je het over hebt.

Sharkdude, ik reageer hier zo op omdat ik sterk het gevoel heb dat je niet kritisch genoeg kijkt naar wat hij zegt.
Als ik niet kritisch genoeg was, dan had ik nooit zelf een topic gemaakt met de vraag of het verkoopstruukjes waren of hij het meent. Ik had ook mijn twijfels, niet over de informatie want dit heb ik zelf onderzocht via forums en internet etc.

Maar eerder over de doelstelling. Hij gebruikte informatie die recent onderzocht was, zijn lezing was trouwens aan de hand van artikels die verschenen op wetenschappelijke site's.

Al bij al denk ik dat ik op de juiste dingen kritisch ben geweest, alleen over het doel kan je gewoon niet objectief zijn omdat je zijn doel niet kunt interpreteren. Ik ben blij dat je er op reageert, maar hou aub in je gedachten dat ik niet het eerste het beste geloof wat ik op internet zie verschijnen. Ik vergelijk de kwaliteit en waarheid met verschillende bronnen.
Mijn Geest. Dat is, de kennis van mijn zin en wil

ads

Steun Sciencetalk Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

Bekijk product

Mrtn

Ik had ook mijn twijfels, niet over de informatie want dit heb ik zelf onderzocht via forums en internet etc.
Dan zou ik dat graag willen zien en er een eigen oordeel over vellen. Waarom deel je die informatie niet met ons? Zelfs nu in er expliciet naar vraag noem je geen bronnen.
Hij gebruikte informatie die recent onderzocht was, zijn lezing was trouwens aan de hand van artikels die verschenen op wetenschappelijke site's.
Wat dan? En welke '"wetenschappelijke sites" ? Vergeet niet: ook op PubMed staat soms rommel.
Al bij al denk ik dat ik op de juiste dingen kritisch ben geweest, alleen over het doel kan je gewoon niet objectief zijn omdat je zijn doel niet kunt interpreteren.
Kritisch? Hoe dan, wat heb je gelezen? Je vraagt ons kritisch te zijn over het doel van zijn praatjes. Prima maar met alleen de titel dokter en een praatje dat duidelijk verkoop tot doel heeft (je kwam zelf met die PDF) komen we er dan niet. Of de informatie die hij verschaft valide is, valt wellicht nog te bezien. Laten we dat aub meenemen in de discussie.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🩻 Geneeskunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!