Mrtn schreef:Jomanda deed ook haar eigen onderzoek. Dat zegt niets.
Waar kan ik (peer-reviewed) onderzoeken en publicaties van Danny Bral vinden om eens kritisch te lezen?
Als ik google op zijn naam zijn de eerste twee hits het hier besproken reclame praatje en vervolgens vooral veel van zijn presentaties. Overigens is het gebruikelijk in de wetenschap om ook bij reclame praatjes claims te staven door te verwijzen naar onderzoek.
Dokter in de biochemie kan hij 10 jaar geleden geworden zijn en vervolgens een ander carrière pad gekozen hebben. Dat wil niet zeggen dat zijn kennis up-to-date is of dat zijn onderzoeksmethode klopt. Bij vele onderzoeken in de psychologie met proefpersonen (jaren 60-70) deed de onderzoeker onafhankelijk van zijn/haar rol/titel een witte lab jas aan omdat het uitstraalt dat je weet waar je het over hebt.
Sharkdude, ik reageer hier zo op omdat ik sterk het gevoel heb dat je niet kritisch genoeg kijkt naar wat hij zegt.
Als ik niet kritisch genoeg was, dan had ik nooit zelf een topic gemaakt met de vraag of het verkoopstruukjes waren of hij het meent. Ik had ook mijn twijfels, niet over de informatie want dit heb ik zelf onderzocht via forums en internet etc.
Maar eerder over de doelstelling. Hij gebruikte informatie die recent onderzocht was, zijn lezing was trouwens aan de hand van artikels die verschenen op wetenschappelijke site's.
Al bij al denk ik dat ik op de juiste dingen kritisch ben geweest, alleen over het doel kan je gewoon niet objectief zijn omdat je zijn doel niet kunt interpreteren. Ik ben blij dat je er op reageert, maar hou aub in je gedachten dat ik niet het eerste het beste geloof wat ik op internet zie verschijnen. Ik vergelijk de kwaliteit en waarheid met verschillende bronnen.
Mijn Geest. Dat is, de kennis van mijn zin en wil