Puzzel Puzzels
Raspoetin
Artikelen: 0

Re: Blaastest

Ja
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

ads

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. 8-Pin Converter - Geheugenkaartlezer Micro SD

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. 8-Pin Converter - Geheugenkaartlezer Micro SD

Bekijk product

Steun Sciencetalk Loesje scheurkalender - 2026

Loesje scheurkalender - 2026

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 20 euro - HiepHiep

Bekijk product

Ruben Kwast

Niet te doen...naja, ik kan het niet. Om lucht binnen te krijgen moet je je longen in beweging zetten. Het zelfde geld voor het blaasen, die druk moet ergens vandaan komen en je keelholte is daar niet tot in staat, die van mij iig niet.

De enige (relatief eenvoudige) manier om door een blaastest te komen is gewoon precies genoeg drinken :)
Everything that can go wrong, will eventually go wrong
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Rammelslakje

Precies het lijkt me niet dat je de zuigkracht (de blaaskracht die je moet uitoefen dan nog daargelaten) kan maken met je keelholte.
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.
Raspoetin

Tsja, dat is wat ik ooit gehoord heb. Ik kan het ook niet :wink:

Misschien heb je wat aan deze link: http://en.wikipedia.org/wiki/Breathalizer#Myths
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!
gemertp

Gebaseerd op dat Wikipedia artikel zou ik wel een trucje kunnen verzinnen waarmee je er eventueel mee weg zou kunnen komen als je het goed uitvoert.

Maar gewoon niet drinken als je gaat rijden werkt natuurlijk het beste en is verreweg het veiligst (ook voor anderen).
Peter van Gemert

2e jaars Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft
Ger

Gebaseerd op dat Wikipedia artikel zou ik wel een trucje kunnen verzinnen waarmee je er eventueel mee weg zou kunnen komen als je het goed uitvoert.
Wie A zegt moet ook B zeggen, dus wat is je trucje?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
WendyTje

Ik heb ooit gehoord dat er wel een mogelijkheid was: Door je neus inademen, en door je mond uit, alsof je een didgeridoo bespeelt. De lucht komt dan niet in je longen, en komt niet verder dan je keelholte. Nadeel is wel dat je een bepaald volume aan lucht het apparaat moet inblazen en dat duurt even. Als je lang genoeg zonder verse lucht kan (de lucht komt immers niet in je longen), zou je in theorie zo'n ademanalyser moeten kunnen bedonderen. Echter, het is geen onopvallende manier van ademhalen.
Dit kan inderdaad, mn vader en ik kunnen didgerdidoo spelen, en dan moet je "doorademen" de lucht die je via je neus inademt meteen weer naar buiten via de mond, je krijgt dan dus idd even geen lucht binnen, en dat moet je weer met andere vreemde ademstootjes doen (eerst wangen vullen met lucht, dat blazen terwijl je naar je longen ademt), het is dus zeker mogelijk, maar het ziet er een beetje hyperventieleerachtig uit, en voor een blaastest heb je best wat lucht nodig, dus het is supermoeilijk, en ik denk dat deze techniek nogal opvalt.

Trouwens, volgens mij wordt deze techniek voor meer blaasinstrumenten gebruikt

Als je t wil oefenen: ga eens met een glas en een rietje zitten blazen, en probeer door de neus te ademen terwijl je bellen blijft blazen in t glas
To boldly go where I`ve never been before

Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one
Benm

Misschien zou je de afgifte van alcohol door de longen tijdelijk kunnen verstoren, middels een goedje via een inhaler of iets dergelijks.

Andere optie is iets 'toevoegen' aan je adem dat de meter in de war stuurt, maar om daarmee iets zinnigs te doen moet je op zn minst weten hoe de meter precies werkt.
Victory through technology
muhahaha77

Weet iemand wat het betekent als je blaast en het dingetje geeft 'HoT' aan?

Ik had dat gister namelijk, en ik weet niet wat dat nu precies betekent.

alvast bedankt.
Qeusted

Waarschijnlijk zullen jullie deze manier niet geloven maar wat voor mij en mijn vrienden werkt is: Na het stappen kauwgum en als je moet blazen die iets voor het blaastutje/stukje houden. 6/10 keer werkt het maar schiet me niet af als het bij jouw niet werkt !

En zoals hierboven ook al is verteld ligt het ook aan de bouw van de persoon. Maar over die optie van niet blazen ( in Belgie) had ik nog nooit gehoord, dan weten ze toch direct dat je zo dronken ben als een...... of zie ik dat verkeerd?
Life is a riddle

Just like my grammer
sharkdude

Goemba schreef:Niet lopen...gewoon hard rennen..of is dat ook geen optie? ;) . Een vriend van mij wist het volgende er over te vertellen:

Alcohol breekt vet af eigenlijk, min of meer, maar lost er vooral in op. En omdat het daar druk mee bezig is komt het minder gauw (over langere tijd verspreid) in de bloedbaan en krijg je dus wat minder effect.

Maar om een blaastest te ontlopen...dat zal je niet lukken ;)
Droog je van Alcohol juist niet uit? Dan nog eens gaan lopen, amai dan zul je echt wel die alcoholtest ontlopen.

( sarcastisch ). Heel veel water drinken helpt naar schijnt al, goed eten en veel water drinken.
Mijn Geest. Dat is, de kennis van mijn zin en wil
Tha-stefan

muhahaha77 schreef:Weet iemand wat het betekent als je blaast en het dingetje geeft 'HoT' aan?

Ik had dat gister namelijk, en ik weet niet wat dat nu precies betekent.

alvast bedankt.
Je kan proberen om een sterk menthol snoepje snel in je mond te stoppen voor de test. Misshcien dat dat helpt ?

Voor de rest bewezen de Mythbusters dat van Mondwater je een hoge uitslag kreeg bij de blaastest. neem gewoon een klein flesje (een probeer flacon shampoo bijvoorbeeld) en vul deze met een beetje mondwater. Als je dan wordt aangehouden voor een blaastest moet je proberen dood normaal tegen de agent te praten en hem van tevoren er al op te attenderen dat je een uitslag kan hebben dat hoger is dan toegestaan omdat je iets waarvan je uit je mond gaat stinken (bijvoorbeeld iets met Knoflook) hebt gegeten en dat je mondwater hebt gebruikt om de stank te maskeren. Dan laat je het flesje zien en laat je hem des noods ruiken. Als je voor de rest normaal en beschaafd bent (dus tijdelijk te vriend houden) door van tevoren een hand te geven, helm uit jezelf af te zetten etc. dan geloven ze je (in mijn geval) vrijwel altijd. En als ze je dan niet geloven kan je gewoon kenbaar maken dat je er niet mee eens bent dat je daarvoor op de bon wordt geslingert, maar hou het wel netjes. Soms staat er een wagen voor bloedonderzoek bij de plek waar je gecontroleerd kan worden. Maak kenbaar dat je bang bent voor naalden en probeer de agent dan zover te krijgen dat hij je ouders erover gaat bellen. Natuurlijk geef jij het nummer van een vriend waarmee je hebt afgesproken elkaar te bellen als je bent aangehouden. Zet de nummer onder een naam in je telefoonlijst waaruit de agent kan afleiden dat hij je vader is (bijvoorbeeld Papa of vader). Zo pak ik het iig altijd aan ;)

Greetings!
Mrtn

Weet iemand wat het betekent als je blaast en het dingetje geeft 'HoT' aan?
Volgens het openbaar ministerie doet zo'n apparaat dat niet. Ga langs / bel naar je lokale politiebureau en vraag het ze zou ik zeggen.

Verder vind ik het belachelijk dat er nog steeds mensen zijn die rijden onder invloed van alcohol. Stel je voor dat je iemand overhoop rijdt en dat je dat had kunnen voorkomen als je nog je normale reactiesnelheid had gehad?!

Geen goed woord voor over. Schaam je en doe het nooit meer.

Je denkt dat je nog een prima chauffeur bent? zelfoverschatting is een van de symptomen van het gebruik van alcohol.

De chauffeur blijft nuchter (BOB), neem een taxi, bel je vriend(in) uit het bed, blijf slapen bij een vriend(in) op loopafstand .. er zijn echt voldoende alternatieven.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-
E.Desart

Tha-stefan schreef:Blaah, Blaah, ......

.........

Zet de nummer onder een naam in je telefoonlijst waaruit de agent kan afleiden dat hij je vader is (bijvoorbeeld Papa of vader). Zo pak ik het iig altijd aan ;)
Is het de bedoeling van het café om duidelijk te maken aan elkaar hoe je met oneerlijkheid je onvolwassenheid kan verbergen? Of heb je nu het gevoel dat je een stoer verhaal verteld hebt?

Jij vertelt niet dat je ooit iets overkomen is (missen is menselijk), maar een hoop onverantwoorde onzin inzake systematisch gedrag.

Ik hoop dat mensen als jij ooit tegen de lamp lopen voor ze iemand anders voor hun leven ongelukkig maken, om dan verder getroost te moeten worden omdat ze de gevolgen van hun eigen onvolwassenheid, om de een of andere reden voorheen als stoer gedrag verkocht, niet aankunnen.
Eric

ads

Steun Sciencetalk Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

Bekijk product

E.Desart

Recent gebeurd door ook zo'n flinke jongen ....

6 maand cel met uitstel voor man die 3 studentes doodreed in Oosterzele

08 juni 2010, 12:03

http://www.zita.be/nieuws/binnenland/87429...oosterzele.html

Maar ja ..... dat is anders, mij overkomt dit nooooooit. Ik kan op de gaspedaal duwen .......
Eric

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!