Dit is een andere vraag. Nu ga je ervan uit dat er een gas in de kubus zit. Als je de kubus groter maakt, zal de druk en de dichtheid dalen (ideale gaswet)
Dus het wordt ook gasvormig in dat geval? Of juist niet?
Naja ik zal over de klippen komen waarom ik deze vraag stel. Ik zat laatst zo over aantrekkingskracht na te denken, en waardoor dit nou voorkomt(waarom worden wij naar de aarde toe getrokken) toen kwam ik ineens op het volgende;
Het universum zet uit, daardoor zet materie ook uit. Als je nou al die deeltjes materie ziet als ballonnen die opgeblazen worden, zul je zien dat de afstand tussen die ballonnen steeds kleiner wordt, terwijl de ballon zelf niet van zijn plaats afkomt, ofwel het lijkt of ze naar elkaar toe worden getrokken.
Nou het volgende; Als er veel ballonnen bij elkaar zitten, zullen die op een gegeven moment niet meer verder kunnen uitzetten omdat ze tegen elkaar aankomen, ze zetten wel uit, maar veel langzamer omdat het afhankelijk is geworden van de snelheid waarop de complete zwerm ballonnen uitzetten.
Op die manier heb ik dus aantrekkingskracht verklaart, en ook het zogenaamde fenomeen zwarte materie, wat er dus gewoon niet is, maar gewoon komt door een opeenhoping van deeltjes die belemmerd worden bij het uitzetten, waardoor de afstand groter lijkt te worden aangezien de rest wel gewoon uitzet.
Ik hoop dat ik het zo een beetje heb kunnen overbrengen wat er in mijn hoofd zit.