Hey,
Om deel te nemen aan geneeskunde heb je inderdaad een paar mogelijkheden, waarvan de beste is dat je gewoon VWO gaat doen en zo goed mogelijk scoort. Aangezien je er nog niet uit bent of je de hele zomer bijles wil moet je jezelf natuurlijk afvragen of geneeskunde datgene wel is wat je wil...
Om je niet verder te demotiveren kan ik je een goeie tip geven. Adviseer bij een lokale ROC naar de VAVO, voor VWO. Je kunt ervoor kiezen om je VWO in twee jaar te doen wat jou de mogelijkheid geeft goed te kunnen scoren voor de desbetreffende vakken (omdat je dan meer tijd hebt) en jou de tijd geeft om rustig aan een extra taal bij te spijkeren. Een tijd geleden heb ik me echter laten vertellen dat je bij de profielen Natuur en Techniek en Natuur en Gezondheid niet persee een extra taalvak nodig hebt. Wel moet je dan een ander vak ervoor in de plaats doen, bijvoorbeeld Aardrijkskunde. Informeer hiernaar bij je school en bij het ROC.
Mocht je kiezen voor een HBO studie in de gezondheidszorg dan bestaat er ook een mogelijkheid. Je moet dan wel de certificaten hebben van Biologie, Natuurkunde, Wiskunde en Scheikunde.
Wat ik ook ben tegengekomen is, dat als je een medische achtergrond hebt (HBO studie) en echter 2 certificaten op VWO hebt (Natuurkunde en Scheikunde) je de zogenaamde zij-instroom Geneeskunde kunt doen in Groningen
Informatie zij-instroom Eisen
Hopelijk heb ik je hier iets mee geholpen ](*,)