Puzzel Puzzels
Colinw88
Artikelen: 0

Informatie gewild over open universiteit

Beste forumgebruikers,

Ik ben reeds een onderwerp tegengekomen waarover ik graag meer wil weten, namelijk het studeren aan de open universiteit. Persoonlijk ben ik zeer geïntereseerd in Psychologie en wil hiervan graag de studie volgen. Mijn doel is namelijk de universitaire propedeuse halen en dan proberen het tweede jaar in te stromen bij een 'normale' universiteit. Ik ben momenteel 21 jaar en haal als het goed is mijn Havo diploma dit jaar (via het volwassen onderwijs). Mijn vragen waarover ik graag meer informatie wil zijn de volgende:

- Is het voor mij al mogelijk deel te nemen aan de desbetreffende studie zonder het VWO diploma?

- Wat houd leren aan een open universiteit precies in?

- Kan ik vol-tijd studeren aan een open universiteit? (zodat ik in 1 jaar de universitaire propedeuse kan halen)

- Kan ik als ik ervoor kies na het eerste jaar over stappen naar een universiteit (ervan uitgaand dat ik de propedeuse haal) gewoon daadwerkelijk instromen in het tweede jaar? Kan ik hiervan gewoon aannemen dat de studie volledig of ruim voldoende aansluit?

Hopelijk kan iemand die hier zelf voldoende ervaring/ kennis van heeft mij een duidelijker beeld geven en mijn vragen beantwoorden. Ik heb al globaal gekeken op deze site.

Alvast bedankt ](*,) ,

M.v.g. Colin

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 75 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 75 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Silver + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Silver + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Dido

Re: Informatie gewild over open universiteit

Is het voor mij al mogelijk deel te nemen aan de desbetreffende studie zonder het VWO diploma?
Ja
Wat houd leren aan een open universiteit precies in?
Je kan zelf jouw eigen tempo bepalen waarmee je studeert en je kan dit vooral thuis, van achter jouw eigen bureau, doen. Soms moet je een aantal werkzittingen volgen van bepaalde vakken (dit kan in verschillende studiecentra, verspreid over NL en België), maar dit is eerder uitzonderlijk. Deze gaan dan wel door op vastgestelde data, dus daar ben je niet zo vrij in. Maar ik denk dat er in de Propedeuse geen zo'n vakken voorkomen. Tenzij dan voor gespreksvoering, tenminste, als die opgenomen is in de Propedeuse, dat kan je nagaan op de site van de OU zelf.

Van sommige vakken (zoals statistiek) kàn je een aantal lessen volgen, maar dit is vrijblijvend. Je krijgt jouw cursussen thuis gestuurd en er is ook voor elk vak een site waarop je kan inloggen waar vaak bijkomende studiestof staat en waar je via discussiegroepen kan discussiëren met medestudenten of vragen stellen. Normaal kan je ook een mail sturen, als je vragen hebt, naar de proffen zelf, die deze dan zullen proberen te beantwoorden.
Kan ik vol-tijd studeren aan een open universiteit? (zodat ik in 1 jaar de universitaire propedeuse kan halen)
Dat kan zeker, als je snel genoeg studeert. je kan min of meer (niet volledig!) zelf bepalen wanneer je welk vak aflegt.
Kan ik als ik ervoor kies na het eerste jaar over stappen naar een universiteit (ervan uitgaand dat ik de propedeuse haal) gewoon daadwerkelijk instromen in het tweede jaar? Kan ik hiervan gewoon aannemen dat de studie volledig of ruim voldoende aansluit?
Naar mijn weten is dit geen enkel probleem. Er zijn blijkbaar nog studenten die dit zo doen.

Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Bekijk product

Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Colinw88

Re: Informatie gewild over open universiteit

Ok bedankt ](*,) ,hiermee zijn mijn vragen beantwoord

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Studiekeuze”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!