Beste forumgebruikers,
Ik ben reeds een onderwerp tegengekomen waarover ik graag meer wil weten, namelijk het studeren aan de open universiteit. Persoonlijk ben ik zeer geïntereseerd in Psychologie en wil hiervan graag de studie volgen. Mijn doel is namelijk de universitaire propedeuse halen en dan proberen het tweede jaar in te stromen bij een 'normale' universiteit. Ik ben momenteel 21 jaar en haal als het goed is mijn Havo diploma dit jaar (via het volwassen onderwijs). Mijn vragen waarover ik graag meer informatie wil zijn de volgende:
- Is het voor mij al mogelijk deel te nemen aan de desbetreffende studie zonder het VWO diploma?
- Wat houd leren aan een open universiteit precies in?
- Kan ik vol-tijd studeren aan een open universiteit? (zodat ik in 1 jaar de universitaire propedeuse kan halen)
- Kan ik als ik ervoor kies na het eerste jaar over stappen naar een universiteit (ervan uitgaand dat ik de propedeuse haal) gewoon daadwerkelijk instromen in het tweede jaar? Kan ik hiervan gewoon aannemen dat de studie volledig of ruim voldoende aansluit?
Hopelijk kan iemand die hier zelf voldoende ervaring/ kennis van heeft mij een duidelijker beeld geven en mijn vragen beantwoorden. Ik heb al globaal gekeken op deze site.
Alvast bedankt ](*,) ,
M.v.g. Colin
Puzzels