Niet moeilijk, alle anderen waren slaven. Al was zo'n slaaf de intelligentste persoon op aarde geweest, dan nog was er van hem of haar (!) niet veel meer overgebleven dan een voetnoot in onze geschiedenisboeken. Ook je verdere betoog hangt los aan mekaar: het Romeinse Rijk strekte niet tot in Azië, en als het van de Europeanen had afgehangen (in plaats van de Arabieren), dan hadden wij nu de Griekse filosofie niet meer gekend.Wel leuk dat je dat zegt maar je moet onthouden Amerikanen zijn Europeanen, nog geen 4 eeuwen geleden waren het de Europeanen die daar aankwamen met hun witte zeilen (zowel Nederlanders, Britten, Fransen en Spanjaarden) de blanke Amerikanen die daar leven zijn stuk voor stuk van Europeaanse afkomst en het is lullig (en ik ben niet racistisch het zijn de feiten) om te zeggen maar het waren toch wel de mensen van Europeaanse afkomst die tot de Amerikaanse burgeroorlog (daarna kwam de rol van Afrikaanse-Amerikanen erbij spelen) het land geregeerd en opgebouwd hebben.
Als je de geschiedenis op jouw manier herschrijft, dan wordt inderdaad niemand anders dan een blanke Europese man (
Verborgen inhoud
) de slimste mens op aarde. Maar het is een verdraaiing van de realiteit.
Puzzels