benb schreef:Het lijkt me een goed plan dat de hoogopgeleiden en de academici maar eens hun financiele nek uitsteken. Een klein deel van de bevolking zorgt immers voor de hoogste bezoekfrequentie.
Laten we de musea maar eens financieren door de hoger opgeleiden en de academici en een vriendelijk gebaar maken naar de rest van het land.
Dit forum kent 24.875 leden, maal bv 1000 euro per jaar maakt 24.875.000 euro. Een mooie start en een bijzondere sociale betrokkenheid bij de andere minder draagkrachtige mens.
Goed plan ! Doet het wetenschapsforum nu mee ?
Het lijkt mij totaal geen (doordacht en) goed plan! Ten eerste: is het eerlijk dat academici dan ook gaan betalen zodat anderen ook wel (tegen schappelijke prijs) binnen mogen komen?
Ten tweede: waarom zijn Rome en Florence zo goed bezocht? Meerdere mensen hebben baat bij musea, niet enkel academici!
Ten derde: waarom moet in deze moderne maatschappij alles worden uitgedrukt in termen van geld? Kan men niet voor een keer accepteren dat het behoud van onze cultuur geld kost maar ook geld oplevert?! Veel vormen van vertier kosten geld, het behoud van de volksparken, natuur, pinksterweekeinden, etc. Moeten mensen nu alleen maar door blijven stomen omdat anders het geld niet doorstroomt?
Ten vierde: is een academicus altijd een draagkrachtig mens?
Als laatste: ik heb niet altijd zoveel medelijden met minder vermogende mensen, zeker niet in Nederland. Met alle respect, maar die genen die het meest zeuren en klagen (en sommigen vinden dat ze ook overal een mening over kunnen (en in die gevallen helaas ook mogen) vormen) voeren het minste uit, maar hebben nochtans wel een BMW of Mercedes en een telefoonabonnement waar ik van naar adem moet snakken! Moeten we hen nu ontlasten?
Oei en als toevoeging, ik als gebruiker van WSF (en met mij honderden, zo niet duizenden anderen) ben student/scholier (hoop academicus te gaan worden) en ik ben ook niet in staat om toch zo maar even duizend euro's neer te leggen!
Onzekerheid is de enige zekerheid die het leven te bieden heeft - leef daar naar!