zarath schreef:Vroeger had discovery channel goede documentaires, nu zijn ze gevuld met docureallifesoaps, grollen van personen die een interessant en leuk progamma proberen te maken en heel veel reclame. Voor de goede documentaires moet je tegenwoordig bij National Geographic channel zijn.
Maar desondanks volg ik wat series; Deadliest catch, over krabvissen op de beringzee, American loggers, houthakkers familie in Maine, VS, LA Hardhats was leuk, liet zien hoe een gebouw van de grond af werd opgebouwd, en in swordfish wordt gejaagd op hele grote vissen. Kijkt lekker weg, soap voor mannen

.
Waar verdient DC eigenlijk aan? Want de reclame is voornamelijk voor eigen progamma's.
Ik ben het ermee eens: Discovery Channel was vroeger even goed of zelfs beter dan NGC, maar nu is het duidelijk omgekeerd. Ook de series die jij opnoemt (Deadliest catch, American loggers, LA Hardhats en Swordfish) vind ik zelf verschrikkelijk. Enkel Mythbusters, Science of the Movies en Ultimate Survival zijn nog de moeite en voor de hoge wetenschap moet je daar niet naar kijken. Af en toe kijk ik ook naar Breaking Point, maar dat is meestal meer spektakel dan wat anders.
Dan kijk ik veel liever naar Earth Investigated, Known Universe, Is it real?, Martian Robots, Cosmic Monsters of de docu's over het Oude Egypte en historische veldslagen op NGC, hoewel ik in Known Universe regelmatig dingen hoor die ik al wel weet en die soms zelfs niet helemaal correct uitgelegd worden. Maar dat is begrijpelijk, ook mensen die niet per se erg wetenschappelijk onderlegd zijn moeten kunnen volgen. Op Discovery lijkt het echter enkel nog reality te zijn dat uitgezonden wordt. En het was nu net de frustrerende overvloed aan reality op andere zenders die mij tot vaste klant van DC (en in mindere mate NGC) had gemaakt.
Qua reclame merk ik niet echt een groot verschil tussen NGC en DC. Ik ben Belg en heb gelezen dat DC vooral 2BE (een commerciële zender) als concurrent ziet. In mijn ogen wint 2BE dan met voorsprong. Ze serveren programma's gelijkaardig aan de goeie programma's op DC, zo was er bijvoorbeeld Deadliest Warrior, waar ik zeer van genoten heb. Spektakel-tv, akkoord, maar wel verdomd goeie. En tenminste geen reality. Bovendien zijn er goeie series zoals House MD en het M!LF en goeie films op 2BE, iets wat DC natuurlijk niet doet maar in plaats van dan met iets beters dan een film te komen, gooien ze er wat reality bij. Spijtig. 2BE is de mannelijke zender die DC zou willen zijn en NGC is de interessante zender die DC was en verwaarloosd heeft. Ze moeten kiezen: ofwel houd je de naam Discovery Channel en ga je terug goeie interessante tv maken, ofwel verander je de naam en wordt je een soort Vitaya meets 2BE.
Probeer niet betere antwoorden te geven dan wel betere vragen te stellen.