Het zegt veel dat wetenschappers het hoogstwaarschijnlijk achten dat er ooit leven op Mars was. Dat is notabene de dichtstbijzijnde planeet. Als daar al leven op ontstaan is, zegt dat al veel over de kans dat het elders ook ontstaan is.
A: Als wetenschappers dit hoogstwaarschijnlijk achten, zegt dat niets, honderd jaar geleden dacht men dat al, niet alleen op mars maar ook op venus.
Eerst die aliens maar eens echt ontdekken he!
Ik herinner me nog de commotie over die mars-meteoriet die op de zuidpool was gevonden, dat daar fossiele eencelligen inzaten.
Daar is men inmiddels ook al op teruggekomen.
En wat te denken van Titan!
Een prachtige diepvrieswereld met kolkende rivieren en kustlijnen, maar op het oppervlak waren slechts wat stenen en stukken ijs te zien...
Blijft over de Jupitermaan Europa, waar vloeibaar-waterzeeen onder het ijsoppervlak zouden zijn, uiteraard boordevol diepzeeleven!
Ik ben benieuwd.......
De dichtsbijzijnde planeet is overigens Venus en die is veel te heet voor leven.