En ze hebben het over hun eigen vitaminenwater.
Link(engels): http://www.huffingtonpost.com/john-robbins...w_b_669716.html
Wat Coca Cola hier doet, pijnigt mijn brein en versterkt mijn geloof in misanthrophie. Het krijgt mijn bloed aan het koken, en dit topic is een vraag om discussie om wat Coca Cola hier probeert. Hier alleszins mijn gedachten omtrent de zaak:
1) Juridisch is dit helemaal geen argument. Coca Cola zegt dat ze hiervan overtuigd zijn. Dat is slecht een uiting van een mening. Wat hun mening ook is, ze hebben het toch maar mooi op hun flesjes gezet. En daar gaat het over, niet wat hun interne menig is over wat er op staat, maat dat het er op staat.
2) Coca Cola probeert dit statement toch te verkopen als een feit.
Het concept dat je de consument alles kan wijsmaken, is de hoeksteen van alle marketing. Marketing heeft als enig doel mensen alles wijs te maken, opdat ze zouden kopen.
Door te beweren dat "de weldenkende consument" zich hier niet door laat misleiden, delen ze meteen hun publiek in volgens "weldenkend" en "niet weldenkend". En blijkbaar telt de niet weldenkende medemens niet als volwaardige mensen.
Coca Cola suggereert hier een basis-niveau van intelligentie bij alle mensen als enige maatstaaf, en dat dit generaliserend model het mogelijk maakt eigenschappen, geloof en theorieën gemeten te meten en vervolgens op een lijst te zetten van "mogelijk" en "onmogelijk". En wie niet akkoord gaat is onmiddellijk intellectueel minder begaafd.
Het idee is blijkbaar de rechtbank hiervan te overtuigen, en dus de klacht onder de categorie "onmogelijk" te laten vallen, waardoor ze de zaak onmiddellijk winnen.
En zwakke, wanhopige poging om diens geld niet kwijt te geraken
Maar eigenlijk zeggen ze nog iets veel meer basis dan dat alles. Ze zeggen: we mogen liegen, want we gaan er van voren af aan van uit dat niemand ons zal geloven.
Sinds wanneer moet een product zijn klanten niet meer voorzien van 100% correcte informatie omtrent de inhoud van hun product?
Puzzels