Het doel van een beukenootje is ( volgens die leer ) een beukenboom (worden )
Het beukenootje en een beukenboom, zijn allebei levende organismes. levende organismes zijn aangepast aan de omgeving. Het beukennootje is van levens belang voor bijv. de eekhoorn. Zo is alles is alles aan elkaar gelateerd, de omgeving de sturende factor voor de evolutie. Als beukennootjes niet zouden bestaan, dan zouden de eekhoorntjes op een andere manier geevalueerd zijn.
het doel van een quark( volgens jou ) is samen met andere quarks leven te maken ...
De elementaire deeltjes zijn de bepalende factor voor de totale omgeving. Uit deze elementaire deeltjes is onze omgeving opgebouwd. In de eerste instantie dacht de wetenschap dat de elementen uit het periodie systeem elementair waren. Inmiddels vermoed men dat de quarks elementair zijn. Het interresante hieraan is dan een beperkt aantal soorten deeltjes zich kunnen vormen tot meer verschillende soorten materialen. De reden dat deze quarks dit doen is omdat een bepaald kosmisch evenwicht ontstaat als een bepaald materiaal gevormd is. De omgeving van de quarks is hierbij een belangrijke factor. Naar mijn mening is dit geen toevallig iets, volgens mij behoort dit toe aan de eigenschappen van de quarcks en omgeving. Ook de begin positie van alle energie en materie is beslissend geweest voor het resultaat. Ook sluit ik niet uit dat het universum dusdanig opgebouwd is het zich vanzelf tot evenwicht dwingt.
quarks worden door de wetenschap opzich als levenloze materie beschouwd. Toch is een levend organisme ook opgebouwd uit quarks.
Het doel van de quarcks is de infrastructuur van leven te creeren.
Wat is het doel van het universum en/of van het heel-al ?
De ziel een plaats te geven tot leven. De ziel vrijheid te geven. De ziel de kans te geven aan de creatie van het universum deel te nemen.
wat gaat het " alles" worden ; volgens jou
Het doel, is mischien het perfectionistme. Het perfecte universum.
tsjok45 schreef:de ID is de eerste beweger --->
wat is dan het " einddoel " ---> de entropie-dood ?
Het eind doel, is mischien dat het de mogelijkheid/vrijheid geeft aan alle zielen om terug te keren.
Ik ben er me wel van bewust dat dit alles ( en de leer van de teleologie ) tegenwoordig geen wetenschappelijk onderwerp of optie (meer) is , dank u
Ja, zoals meer wetenschappelijke ideeen zijn uitgestorven, maar dit sluit niet uit dat sommige ideeen toch kunnen kloppen.
Mits dat u kunt uitsluiten dat een mens een ziel heeft, of uitsluit dat een schepper bestaat, of uitsluit dat een doel bestaat.
Maar jij zegt nu eenmaal dat quarks een doel hebben .... Kan je dat wat verder detailleren , zodat iedereen kan lezen op wat die uitspraak van jou steunt ?
Ik ga af op mijn ervaring, en aan de hand van mijn waarnemingen.
tsjok45 schreef:Dat is toch een simpele vraag om meer info ? .... en als je dat niet weet of tot je beschikking hebt
___ je weet ook niet alles ____ waarom doe je dan wel die bewering ?...intuitie , mystieke ervaring ? openbaring ? zo maar ?
Is dat alles de onderbouwing of steun van je kennisverwerving en ( over je ) "levensbeschouwing" ?
Een belangrijke eigenschap van quarks zijn dat deze sterren en planeten vormen, de infrastructuur van leven.
een sterren en planeten zijn de beste infrastructuur voor leven.