Als het een ernstige schending tegen energiebehoud zou zijn, zou ik er natuurlijk niet aan beginnen.317070 schreef:Dit betekent dan toch een ernstige schending van het principe van energiebehoud? Heb je hier een bron voor (eventueel een boek), ik zou er wat meer over willen weten...
Edit: zeker dat je niet mist met wat er hier in de eerste paragrafen staat?
Ik heb geen boek beschikbaar, maar zou er zelf ook wel eens in willen lezen als iemand er een vind ( of schrijft ).
Eigenlijk ben ik het zelf aan het verzinnen, maar het moet natuurlijk wel kloppen.
Volgens mij spreken we hier over nog nader te bewijzen theorie.
De kneep zit hem volgens mij in de interpretatie van het begrip Constante waarde voor lichtsnelheid en de Algemene Relativiteit. Ik zal je niet vervelen met fomules, tenzij het niet anders kan. Daarnaast heb ik de bijbehorende wiskunde ook nooit geleerd. =D> Ik probeer alleen logisch na te denken.
Volgens mij geldt die Constante alleen in het referentiekader van het licht en dat is de ruimte. Wij vergeten dat we licht in een vervormde ( uitgerekte ) ruimte van en naar de aarde proberen te meten. Dat kan natuurlijk niet ongestraft.
Puzzels