Dit soort discussies en de wijze waarop u die voert maken bij mij geen onbeheersbare emoties los hoor.Het maakt nogal wat emoties los, maar dat was al zo op die forums in het antieke Griekenland.
Voorzover het gaat om zaken die we nu, met betere technologische hulpmiddelen, waarnemen, kunnen we die vooralsnog prima verklaren met enige lichte (relativiteits-)aanpassingen op die Newtoniaanse wetten.
Uw verhaal over in de lucht gegooide stenen, gewicht en verdichting kan ik niet volgen. Ik vind het prima dat u Newton ongeldig wilt verklaren, maar vind dat er dan wel een begin gemaakt moet worden met een alternatief. Dat hoeft niet meteen een vervanger voor de complete "Principia" te worden, maar een beginnetje waarin het alternatief ook rekenkundig een van mijn waarnemingen op een andere dan Newtoniaanse basis op sluitende wijze verklaart zou welkom zijn.
Puzzels