Tja, surprise-eieren moeten ook uit een surprise komen?Een kippen-ei moet namelijk altijd uit een kip komen, maar de eerste kip hoeft niet uit een kippen-ei te zijn gekomen.
Volgens mij is dit een kwestie voor taalkundigen, niet voor biologen
Moderator: Rhiannon
Tja, surprise-eieren moeten ook uit een surprise komen?Een kippen-ei moet namelijk altijd uit een kip komen, maar de eerste kip hoeft niet uit een kippen-ei te zijn gekomen.
Een dichterlijke vrijheid voor een kip die uit een ei komt, op dezelfde manier dat een een kippen-ei een ei is die uit een kip komt.Wat is een ei-kip?
Waarschijnlijk wel.Dus het antwoord ligt vermoedelijk in een grijze zone waar je moet definiëren wat en wanneer een kip een kip, en een ei een ei was.
Naast de andere interessante beredeneringen in deze discussie vind ik deze de meest wijze, hoewel het geen antwoord geeft .. maar het is wellicht ook zo dat op dit vraagstuk geen (eenduidig) antwoord te geven is!E.Desart schreef:Een dichterlijke vrijheid voor een kip die uit een ei komt, op dezelfde manier dat een een kippen-ei een ei is die uit een kip komt.
Dat is dus een circel redenering en je kan eieren- of ei-kip en kippen-ei gewoon terug styleren als de kip en het ei.
Op zich niet te beantwoorden of je moet teruggaan in de evolutie waar een kip amper een kip was en een ei er ook niet uitzag zoals we het nu kennen.
Dus het antwoord ligt vermoedelijk in een grijze zone waar je moet definiëren wat en wanneer een kip een kip, en een ei een ei was.
Inderdaad, je kunt er op 3 manieren tegenaan kijken:Wouter_Masselink schreef:De kip en ei vraag wordt meestal filosofisch benaderd. Wanneer je het biologisch benaderd is het ei altijd eerst geweest.
Ten eerste waren er dinosauriërs die eieren legden.
Ten tweede moet je je afvragen wanneer je iets als een kip kan zien. en wanneer als een voorloper van een kip. Als een dier een ei legt waar een kip uit voorkomt kan je dan zeggen dan het ei eerst was of ga je ervan uit dat dat voorgaande dier ook al een kip was? Wat dat betrefd is er dan geen duidelijk antwoord.

Beweer je nu dat God geen mensen met een navel kan maken?... geen navel hebben omdat ze nooit een navelstreng hebben gehad, ...
Beweren dat je er niet mee akkoord gaat is lastig zonder dat je ook daadwerkelijk weet waar het over gaat. Je kan pas je eigen conclusie trekken nadat je kennis van zaken hebt genomen. Nu op voorhand een stelling innemen (al is het een tijdelijke) is niet correct.Wat de heilige boeken van de joden, christenen en moslims zeggen weet ik eigenlijk niet, dus ik ga voorlopig niet akkoord met de stelling van onze moderator Wouter