Volgens mij val je te veel terug op de lineariteit van de fysica. Vanaf je met niet-lineaire systemen in contact komt zul je in de problemen komen met je idee van "fundamentele eenheid". Als je bijvoorbeeld kijkt in de fysica van de transportverschijnselen, met convectie en turbulentie, zie je dat men daar vooral/enkel met dimensieloze grootheden werkt, om dan modellen mee op te stellen. Deze modellen zijn dikwijls van bedenkelijke aard omdat ze het achterliggende proces niet kunnen verklaren. Zeker als je zou gaan kijken wat er met de dimensies gebeurt. Maar ze zijn er en ze werken wel.Ik vraag me dus af of er een systeem te ontwikkelen valt zodanig dat alles wat gemeten wordt, en alle constanten die zin hebben in het fysisch systeem alleen als een product van machten (eventueel negatieve) geschreven kan worden. Immers is dergelijk notatiesysteem makkelijk te interpreteren vanuit de interpretaties van de fundamenten.
Je zou dus mijns inziens een groot deel (en het belangrijkste deel vanuit technologische kant gezien
Puzzels