Ik heb gezocht naar een stel-je-even-voor-subforum, en dit is wat er m.i. het meeste op lijkt.
Mijn naam is Marcel, ben 24 jaar oud en in een ziekenhuis werkzaam op de afdeling radiologie. Zo af en toe loop ik tegen wat dingetjes aan waar ik graag meer over zou weten, maar als ik vervolgens het internet afstruin, blijkt er vaak nauwelijks iets in het nederlands/begrijpelijk engels over beschikbaar. Hopelijk ga ik hier daarom nog een leerzame tijd tegemoed.
Hallo, ik ben Emiel, 32, afgestudeerd (HBO) op een ander vlak en werkend. Exacte vakken was ik altijd goed in maar ik heb een artistieke weg gekozen. Ik heb het laatste jaar een grote interesse in natuurkunde, sterrenkunde en ruimtevaart gekregen ik vraag me af of ik daar op deze leeftijd nog iets zinnigs mee kan doen. En hoe? Is de enige weg weer een 4 (of meer) jaar durende studie? Of zijn er andere wegen? In de tussentijd vermaak ik me wel met kennis opdoen van deze vlakken. Zo onder andere hier. Maar ik zoek eigenlijk naar wegen zodat het ooit meer kan worden dan een hobby.
Ik heb het laatste jaar een grote interesse in natuurkunde, sterrenkunde en ruimtevaart gekregen ik vraag me af of ik daar op deze leeftijd nog iets zinnigs mee kan doen. En hoe? Is de enige weg weer een 4 (of meer) jaar durende studie? Of zijn er andere wegen? In de tussentijd vermaak ik me wel met kennis opdoen van deze vlakken. Zo onder andere hier. Maar ik zoek eigenlijk naar wegen zodat het ooit meer kan worden dan een hobby.
Hoi Emiel,
Ik ben helemaal niet thuis in het domein van sterrenkunde en ruimtevaart, maar misschien kan je jouw vraag over hoe je jouw kennis kan bijwerken nog eens stellen op het subforum 'studiekeuze'. Ik weet niet of men je daar verder kan helpen, maar ik denk dat er meer kans is dat je daar extra informatie krijgt.
Succes, in elk geval!
Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-
Hallo ik heb mij zojuist geregistreerd op dit forum. Ik ben 16 jaren jong. Ik zal hier voornamelijk meelezen om te zien wat voor opvattingen mensen hier hebben en om het nodige op te steken. Waar ik dat nodig acht zal ik me ook proberen te mengen in de discussie. Informatie als wat mijn naam is of wat mij hobby's zijn zal jullie waarschijnlijk toch geen moment boeien (waar ik direct het nut van deze topic ter discussie stel) en daarin kan ik jullie geen eens ongelijk in geven.
...Informatie als wat mijn naam is of wat mij hobby's zijn zal jullie waarschijnlijk toch geen moment boeien (waar ik direct het nut van deze topic ter discussie stel) en daarin kan ik jullie geen eens ongelijk in geven.
Goh, dat zou ik toch niet zo durven stellen...
Het feit dat deze topic al zo'n kleine 74.500 keer is bekeken, is volgens mij een aanwijzing dat velen geïnteresseerd zijn in wat hier staat. En aangezien de naam van de topic 'vertel 'ns wat over jezelf!' is, ga ik ervan uit dat er hier ook een plaatsje is voor hobby's ed.
Nu ja, ik denk dat er maar één zaak telt, hier: vertel datgene waar je je goed bij voelt. Of hobby's daar nu wel of niet onder vallen, kan je alleen maar voor jezelf uitmaken.
Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-
Dido schreef:Goh, dat zou ik toch niet zo durven stellen...
Het feit dat deze topic al zo'n kleine 74.500 keer is bekeken, is volgens mij een aanwijzing dat velen geïnteresseerd zijn in wat hier staat. En aangezien de naam van de topic 'vertel 'ns wat over jezelf!' is, ga ik ervan uit dat er hier ook een plaatsje is voor hobby's ed.
Nu ja, ik denk dat er maar één zaak telt, hier: vertel datgene waar je je goed bij voelt. Of hobby's daar nu wel of niet onder vallen, kan je alleen maar voor jezelf uitmaken.
Dido
Ik kan je wel gaan vertellen dat ik voetbal, maar wat heeft dat voor toegevoegde waarde? Aangezien er zoveel mensen zijn die voetballen? In je laatste zin vertel je het wat mij betreft treffend. Ik heb hier in mijn eerste post hier alweer de fout gemaakt door mijn mening als die van de massa te ventileren. Excuseer me voor mijn faux pas.
Ik ben Jeroen, 26 jaar en sindskort geen student meer (heb Economie gestudeerd) maar werkzaam als productmanager bij een bank. Is ineens allemaal veel praktischer en miste de wetenschappers om me heen... Eens kijken of ik hier toch weer wat van deze gezelligheid en wijsheid kan vinden!!
Ik ben Rico en 25 jaar oud, werk bij LyondellBasell waar we polybuteen maken in vloeistofreactoren! Ben nu bezig met een vervolgopleiding, waarbij ik soms tegen wat punten aan loop, die ze me hier misschien kunnen uitlegge
Mijn naam is Krystian en ik ben eenentwintig jaar oud.
Ik bedenk/schrijf gedichten/citaten en filosofeer redelijk veel.
Geschiedenis, lliteratuur, fotografie, fysische geografie, wetenschap en criminologie, vind ik interessant.
Ik vind het belangrijk: dat je men met oprecht beter leert kennen en iets van kunt leren. Ook het gelet op details in het leven kan een bijdrage aan hoe je in het leven staat of tegen aankijkt geven.
Verder sport ik fanatiek en houd van reizen.
Verder over mezelf vertellen kan via PB worden gedaan, mocht je nog vragen over mij hebben.
Tot slot: mijn doelstelling op dit forum is: leren van anderen en dat anderen weer van mij kunnen leren.
Hallo, ik ben Werner Peeters. Ik doceer wiskunde aan de Universiteit Antwerpen, eerstejaars biochemisten, bio-ingenieurs en chemisten en voor de twee laatstgenoemde richtingen ook een opvolgingscursus in het tweede jaar. Ik probeer hen de basics mee te geven van rekenen met complexe getallen, lineaire vectorruimten met daaraan gekoppeld matrixrekening en als toepassing ruimtemeetkunde (een chemicus moet toch een 3D-model kunnen maken). Daarnaast de calculus, maar grondig, dus limieten, afgeleiden en integralen helemaal axiomatisch zoals het zou moeten en zonder "dit wordt kleiner en kleiner"-redeneringen. Verder nog wat over convergentie van rijen en reeksen, differentiaalvergelijkingen (mijn dada) en differentieerbaarheid van functies van 2 veranderlijken.
In het tweede jaar geef ik dan meervoudige integratie, stellingen zoals Stokes, Green en Gauss, machtreeksen en methoden om differentiaalvergelijkingen daarmee op te lossen (Fuchs, Frobenius), dan vectoriële vergelijkingen, en als toetje nog wat partiële differentiaalvergelijkingen (1d golfprobleem, trillende snaar, warmtedistributie), en de Laplacetransform. Als uitsmijtertje herhaal ik de analyse van R naar R nog eens van N naar R en dan krijg ik differentievergelijkingen.
Mijn voorkeur voor onderzoek gaat eerder uit naar de echte 'harde' topologie, zoals maar niet beperkend tot compactheid en begrensdheid, de verschillende manieren van convergentie en continuïteit te beschrijven, via metrieken maar ook via de open sets of via uniformiteiten, initiale en finale structuren, en dat alles liefst toegepast op fuzzy set theory of smooth fuzzy set theory. Uit pure interesse pak ik wel eens een boek over meetbaarheid, kansmaten en diens meer vast.
Mijn éne grote hobby buiten wiskunde is film. Ik beheer een redelijk succesvolle informatiepagina over home theatre, en mij kan je geen groter plezier doen dan me een middagje in mijn HT te laten knutselen. Als ik al eens een boek ter hand neem, situeert het zich in de sfeer van Tolkien, Robert Jordan, Julian May, Guy Kavriel Kay of George R.R. Martin en hun discipelen. De kans is overigens groot dat, als ik een boek ter hand neem. het een stripverhaal uit de periode 1960-2000 is.
My dislikes: voetbal en wielrennen, roken op café, clouseau-achtige MNM-muziek. Ik zie overigens de hele hoempa-hoempa-cultuur van muzikaal Vlaanderen niet zitten, alhoewel voor het betere kleinkunstlied zoals Eva De Roovere er altijd nog wel een plaatsje vrij is voor op mijn CD-plank, alsook Belgiës enige waardige export-product, K's Choice.
Waar luistert hij dan wel naar? Wel, Pet Shop Boys, Papermoon, Rosenstolz, Silbermond, Dido, Dire Straits, De Beloved, Level 42, Marillion, New Order + alle derivaten en een hoop jaren '80-muziek "mijn generatie"
Voor TV-programma's waar ik van hou kom ik steevast op buitenlandse producties uit: Futurama, The Simpsons, 24, Jericho, enfin, het betere dramawerk. Ik kan me niet vinden in de Code 37's en de Zone Stads van deze wereld? Waarom zou iemand dat interessant vinden als je in de plaats daarvan naar The Shield kan kijken?
Waar luistert hij dan wel naar? Wel, Pet Shop Boys, Papermoon, Rosenstolz, Silbermond, Dido, Dire Straits, De Beloved, Level 42, Marillion, New Order + alle derivaten en een hoop jaren '80-muziek "mijn generatie"
Ik dacht al dat ik de enige was die Silbermond kon apreciëren in België
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.