Dit is een brief van een student (amateur), die toevalligerwijs een manier heeft gevonden om direct lichtdeeltjes te aanschouwen door middel van een bepaalde loepopstelling. (Voorzichtig probeer ik deze ongeloofelijke aanschouwing der lichtdeeltjes zeer nauwkeurig te beschrijven in detail
De methode is simpel maar het resultaat is verbluffend. Bij deze opstelling reflecteert het licht via de lens naar een zeer klein visueel punt in tijd en ruimte via het centrum van de loep.
Men behoort de loep tussen de vingers te plaatsen en onder of schuin onder een witte lamp te gaan zitten. Dan zoekt men op het vlak van de loep de reflectie van de lamp, ( dus niet de oorspronkelijke licht bron, maar de bewegende reflectie)
Daarna manoevreert men de (lichtvlek) reflectie naar een punt. Vandaar stuwt men de loep in een haast vaste baan naar een der ogen toe en draait waar nodig het oppervlak van de loep bij, totdat de loep praktisch tegen de neus aan zit of iets daar schuin onder zit . Dit hangt af van de grote van de loep en de intensiteit van de lamp of het licht , dat kan worden verminderd door op een iets grotere afstand te gaan staan. Als men goed kijkt, dan ziet men dat men een soort ondergrond kan zien, maar als men heel goed kijkt en de loep over de breedte as of graad voorzichtig draait, dat witte (perfecte) licht rondjes lijken mee te draaien in vaak hun eigen baan en route en niet vast zitten aan die (achter of ondergrond).
Toen we ons zichtveld draaide zagen we dat er bepaalde (dimensies) een eigen richting of draaiing leken te hebben ten opzichte van de as en z 'n buitenrand. Het stond dus niet allemaal vast.
ik observeerde, toen we het vergrootglas op een bepaalde manier draaide en de reflectie dichter bij ons oog brachten tot we er praktisch helemaal in keken, zoals boven beschreven vele vele licht deeltjes zwevende in een soort ruimte. Op het eerste gezicht leek het onze eigen oogbal, maar na 20 keer kijken bleek het een weerspiegeling te zijn van (alle) dimensies, die zich tussen de lens ( van de mens) en het (centrum) van de loep bevinden. We kijken op zo'n manier in die ruimte, dat alle richtingen door elkaar lijken te zijn gefluxueerd. Boven lijkt links en onder lijkt rechts of andersom.(lol). Het lijkt tevens alsof men tegelijker tijd tegen voor en achter kijkt.
Als men het reflecterend licht langzaam naar beneden toe manoevreert, dan ziet men aan de rand kleine zwart witte streepjes, alsof licht en tijd in minuscule deeltjes of streepjes zijn gedeeld. Als we langzaam naar het midden toe manoevreren, dan merken we een soort zwart gat op met daar omheen aldoor (perfect) geronde deeltjes, die of wit of primaire kleuren uitzenden. Na een poosje transformeert het gaatje waar die doorheen lijkt gekomen te zijn in een waar spiraal stelsel met allerlei kleuren van dien. Aan de ene kant van de loep zo' n zwart gaatje, betekent twee van soort gelijke gaatjes. Als we de loep heel nauwkeurig over de breedte as draaien, zodat de lichtvlek via onze lens blijft schijnen op het vlak (achter,ondergrond), dan komt er na een poosje zo'n spiraal stelsel in zicht. Eerst is hij wit en vertoont iets later een waar kleur spectrum. Aan de andere kant van de loep ziet men een zwart gaatje waar eerst een wit deeltje leek te zijn zien we nu een deeltje, dat drie primaire kleuren uitzendt.
Op de plek waar er twee (holes) manifesteerden vinden we steeds 4 a 5 ongelofelijke wit heldere deeltjes, die random posities naast elkaar te hebben ingenomen. Als we nu de loep langzaam over de breedte as draaien, dan zien we duidelijk, dat de licht deeltjes in een zeer nette baan achter elkaar schuiven. Op de schijnbare achter- of ondergrond zien we wat lijkt op lijnen, die zomaar over de lengte of breedte binnen te zijn gevlogen. In die baan zien we meerdere van dat soort (perfect) geronde deeltjes. En alle zenden dezelfde soort kleuren spectrum uit. Enkel de intensiteit verschilt in miniem opzicht.
Wat eveneens zeer merkwaardig is, is dat zodra we de loep aan de ene kant over de breedte as draaien, de licht deeltjes door de kringen gaan en als we de loep omdraaien en dezelfde handeling verrichten zien we de kringen door de licht deeltjes heen gaan. (duidt dit op verleden en toekomst (differentiatie)) ?
Het lijkt ongeloofwaardig, maar met de lichtval via de lens terug op de loep transporteert het zicht, dat vanuit de hersens begint door de ogen heen, naar de loep en reflecteert dit dan terug in ons eigen zicht. Bewijs.....knipper heel voorzichtig met de oogleden en we zien, dat het zicht van, voor de wimpers vandaan komt. (lol)
Binnenkort heb ik afbeeldingen van hetgeen men werkelijk kan zien: De aanschouwingen zijn verdeelt over zes loepen (we hebben nog niet alles goed geobserveerd, maar wat we noteren is afkomstig van directe waarnemingen over een periode van een week tijd)
Dit valt te zien op internet archief binnenkort. Of hier als ik de juiste plaatjes mag plaatsen.
Tot spoedig .....Hanumandas
Puzzels