Zou dit niet hackbaar zijn? Gratis bellen dus?
Alles in in princiepe te hacken toch? Maar het lijkt mij dat als dat 'guest' systeem alleen bij 112 bellen geld als jouw provider geen bereik heeft dat het om heel weinig situaties gaat. Zoude mensen het gaan hacken dan zou dat echt wel opvallen en zullen er maatregelen getroffen worden.
Ik kan me simpelere manieren bedenken om mensen goedkoop te bellen, skype vanaf een bepaalde MP3 speler (zal merknaam niet noemen) met onbeperkt internet bundeltje bijvoorbeeld.
@pangeman, ik denk dat je dan inderdaad geen 112 meer kunt bellen. Er zullen dan echter wel serieuze calamiteiten zijn. Van vroegeruit zijn er wel bedrijven die zich voorbereiden op dat soort calamiteiten. Zo zitten er bijvoorbeeld tussen bepaalde Hoofdstations (elektriciteit) telefoonkabels in de grond die onder het beheer van het bedrijf vielen. Stopte de telefoon ermee dan konden ze nog gewoon communiceren met elkaar om op die manier in ieder geval het elektriciteitsnet weer up and running te krijgen mits het dat niet meer was. Echter doen ze dat tegenwoordig al lang niet meer zon telefoonverbinding aanleggen.