Moderator: physicalattraction
ik zit nu in 2 VWO en had op een repetitie een breuk gebruikt in een antwoord. Dit had mijn leraar als fout gerekend omdat "Breuken oneindig nauwkeurig zijn en alles in de natuurkunde is gebaseerd is op metingen, die nooit oneindig nauwkeurig kunnen zijn". Het leek mmij eik vrij onzin... maar ik dacht laat ik het maar even checken bij mensen die er iets vanaf weten. Is dit waar?
Ik weet niet of ik het met je antwoord eens kan zijn Rogier, volgens mijn studie is als je zegt "2", dat dat dan anders is als "2.0" Ofwel, "2" kan 1.5 tot 2.4 zijn, 2.0 kan 1.95 tot 2.04 zijn.Rogier schreef:...
0.33 is bijvoorbeeld net zo goed een getal als 1/3 (deze twee zijn natuurlijk niet hetzelfde), pas als je zegt 0.33, dus expliciet de ongeveer erbij, dan geef je aan dat het een benadering is.
....
Tja, het hangt van de context af.Ik weet niet of ik het met je antwoord eens kan zijn Rogier, volgens mijn studie is als je zegt "2", dat dat dan anders is als "2.0" Ofwel, "2" kan 1.5 tot 2.4 zijn, 2.0 kan 1.95 tot 2.04 zijn.