Aanschouw de deeltjes...............
Moderator: physicalattraction
Ho even.Dat komt waarschijnlijk, omdat we dit voor het eerst in de geschiedenis van de loep zien![]()
Hoe weet jij dat niemand dit eerder gezien heeft? En hoe weet je dat hier geen andere mogelijke verklaring voor bestaat?Dat komt waarschijnlijk, omdat we dit voor het eerst in de geschiedenis van de loep zien![]()
Lichtquanta (fotonen) voldoen aan bepaalde wiskundige vergelijkingen. Je zou dus kunnen proberen na te gaan of de door jou waargenomen 'lichtdeeltjes' inderdaad aan deze vergelijkingen voldoen.Hoe kan men een hypothese wetenschappelijk onderbouwen als ie de enige is die de loep zo houdt ?
Hoe kan men een hypothese wetenschappelijk onderbouwen als ie de enige is die de loep zo houdt ?
Kijk, dat is dus niets wetenschappelijk wat je daar schrijft.HanumanDas schreef:Eh niet in de geschiedenis van de lens, maar van de loep.......
Kijk maar op internet en probeer iets zinnigs over de loep te vinden buiten de formules van het brandpunt.
Type bijvoorbeeld, interne geometrische structuur van de loep ....... nada !
Kan je dat even wat duidelijker omschrijven? Wat bedoel je juist?Als u de quantum-veld theorie volgt, dan zou u toch sterke overeenkomsten moeten zien tussen de geschonken theorien, hypothesen en afbeeldingen, die de wetenschappers ons hebben geschonken.
Neen, logisch, 'Foto's zijn genomen met een Panasonoic DMC-FX10'De fenomenen waarneembaar op de foto's komen we niet zomaar in de tuin of in de keuken tegen, toch ?
Of net andersom, jij wil aantonen van wel, onderbouw dit dan. Welke grond zou ervoor zijn?Waarom (onderzoekt) u niet gewoon als wetenschapper welke ontdekking er hier gedaan is.
Als u mij kunt vertellen waarom we hier niet met lichtdeeltjes te maken hebben en met andere fenomenen uit de quanta theorie, dan wil ik dat met foto's of soort gelijk beeld materiaal zien.
Denken is goed, mogen we dan ook weten waarom je dat denkt? Welke evidenties zijn daarvoor?Als u kunt aantonen, dat we hier niet in het electromagentisch veld zitten verdient u een pluim.
Maar ikzelf denk, dat wat we normaal in deeltjes versnellers te weeg willen brengen, gewoon hier met het bloote oog door een loep te zien is in een ((statisch) perspectief) en wel in kleur.
Ik ontken al wat je zegt niet zomaar, ik wil wel een redenering hebben. Je kan inderdaad niet zomaar daarmee afkomen, als het werkelijk om een nieuw fenomeen gaat, maar waarom zou het niet perfect verklaard kunnen worden met de reeds bestaande optica? Reflectie, breking, spiegeling,...Als u mij kunt vertellen wat voor fenomen u kunt zien en ze fatsoenlijk kan plaatsen en waarom ze zich zo manifesteren, dan weet ik dat ook....
Als iemand iets nog niet eerder heeft gezien, is het dan mogelijk volgens de logica, dat ie beseft wat ie ziet ?
Zo ging het verhaal over de (eerste) Engelsen, die met hun schepen niet herkent werden door de Idianen, toen ze de
eerste paar keer aanschouwden vanaf hun strand. HAnumanDAs
Nee, ik zie geen enkele overeenkomst tussen quantumveldentheorie en de plaatjes die jij hier hebt laten zien. Een eventuele overeenkomst zou aangetoond of ontkracht kunnen worden m.b.v. formules.Als u de quantum-veld theorie volgt, dan zou u toch sterke overeenkomsten moeten zien tussen de geschonken theorien, hypothesen en afbeeldingen, die de wetenschappers ons hebben geschonken.