Puzzel Puzzels
HanumanDas
Artikelen: 0

Re: De micro cosmos

Foto's zijn genomen met een Panasonoic DMC-FX10, door het reflecterend lichtvlak op het oppervlak van de loep.

Aanschouw de deeltjes............... ;)
Bijlagen
P1070141
P1070141 995 keer bekeken
P1070140
P1070140 1000 keer bekeken
P1070139
P1070139 1003 keer bekeken
P1070135
P1070135 1004 keer bekeken
P1070113
P1070113 1004 keer bekeken
P1070258
P1070258 1008 keer bekeken
P1070259
P1070259 1006 keer bekeken

ads

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Bekijk product

Math-E-Mad-X

mooie lichtvlekjes. ;)

maar heb geen idee wat het zijn.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

HanumanDas

Hier zijn nog een paar toevoegingen.

Ik zal een collage maken met 400 foto's ;)

HanumanDas
Bijlagen
P1070393
P1070393 996 keer bekeken
P1070316
P1070316 999 keer bekeken
P1070311
P1070311 1004 keer bekeken
P1070310
P1070310 996 keer bekeken
P1070308
P1070308 1005 keer bekeken
P1070275
P1070275 990 keer bekeken
P1070276
P1070276 995 keer bekeken
HanumanDas

Dat komt waarschijnlijk, omdat we dit voor het eerst in de geschiedenis van de loep zien ;)
Bijlagen
images__4_
images__4_ 996 keer bekeken
images__3_
images__3_ 1005 keer bekeken
images__2_
images__2_ 996 keer bekeken
images
images 1004 keer bekeken
In physics I trust

Dat komt waarschijnlijk, omdat we dit voor het eerst in de geschiedenis van de loep zien ;)
Ho even.

Je plaatst inderdaad mooie plaatjes, maar wat we willen zien is een wetenschappelijk onderbouwde verklaring (of poging toe, of vraag naar). We kunnen niet gewoon je 'geloven'. En waarom zou dit voor de eerste zichtbaar zijn in de geschiedenis van de lens? Wat heb je daar speciaal voor gedaan?
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.
HanumanDas

Hoe kan men een hypothese wetenschappelijk onderbouwen als ie de enige is die de loep zo houdt ?

Het oppervlak van de loep reflecteerd het licht via de lens teruggggggggg de loep in en brengt het licht naar een wiskundig

klein punt, dat wordt uitvergroot zoals de natuur van een loep is UITVERGROTEN......

heheheh, maaaaaar wat ?

wat moet ik nog zeggen ???????? is het niet duidelijk genoeg, dat we met een nieuwe toepassing van geometrie en licht hier te maken hebben ????????

Waar kleur is is een fenomeen, en waar een vorm is, is een object. Nou dat is voor ons ingekleurd.

Ps dichter bij kon ik niet komen en kon dus niet vragen wat de licht deeltjes nou precies waren ;) (hoe ze heten en zo) :P
Math-E-Mad-X

Hoe weet jij dat niemand dit eerder gezien heeft? En hoe weet je dat hier geen andere mogelijke verklaring voor bestaat?
Hoe kan men een hypothese wetenschappelijk onderbouwen als ie de enige is die de loep zo houdt ?
Lichtquanta (fotonen) voldoen aan bepaalde wiskundige vergelijkingen. Je zou dus kunnen proberen na te gaan of de door jou waargenomen 'lichtdeeltjes' inderdaad aan deze vergelijkingen voldoen.
In physics I trust

Als je kan argumenteren waarom dat zo zou zijn, dan heb je een uitgangspunt, en kan je een plausibele verklaring beginnen op te bouwen. Maar dat doe je dus niet, en dus ben je weinig wetenschappelijk bezig. En dat blijft toch de bedoeling op dit Wetenschapsforum.
HanumanDas

Eh niet in de geschiedenis van de lens, maar van de loep.......

Kijk maar op internet en probeer iets zinnigs over de loep te vinden buiten de formules van het brandpunt.

Type bijvoorbeeld, interne geometrische structuur van de loep ....... nada !
Bijlagen
P1040409
P1040409 998 keer bekeken
P1040408
P1040408 993 keer bekeken
P1040393
P1040393 1008 keer bekeken
P1040329
P1040329 1005 keer bekeken
P1040325
P1040325 978 keer bekeken
HanumanDas

Als u de quantum-veld theorie volgt, dan zou u toch sterke overeenkomsten moeten zien tussen de geschonken theorien, hypothesen en afbeeldingen, die de wetenschappers ons hebben geschonken.

De fenomenen waarneembaar op de foto's komen we niet zomaar in de tuin of in de keuken tegen, toch ?

Waarom (onderzoekt) u niet gewoon als wetenschapper welke ontdekking er hier gedaan is.

Als u mij kunt vertellen waarom we hier niet met lichtdeeltjes te maken hebben en met andere fenomenen uit de quanta theorie, dan wil ik dat met foto's of soort gelijk beeld materiaal zien.

Als u kunt aantonen, dat we hier niet in het electromagentisch veld zitten verdient u een pluim.

Maar ikzelf denk, dat wat we normaal in deeltjes versnellers te weeg willen brengen, gewoon hier met het bloote oog door een loep te zien is in een ((statisch) perspectief) en wel in kleur.

Als u mij kunt vertellen wat voor fenomen u kunt zien en ze fatsoenlijk kan plaatsen en waarom ze zich zo manifesteren, dan weet ik dat ook....

Als iemand iets nog niet eerder heeft gezien, is het dan mogelijk volgens de logica, dat ie beseft wat ie ziet ?

Zo ging het verhaal over de (eerste) Engelsen, die met hun schepen niet herkent werden door de Idianen, toen ze de

eerste paar keer aanschouwden vanaf hun strand.

HAnumanDAs
In physics I trust

HanumanDas schreef:Eh niet in de geschiedenis van de lens, maar van de loep.......

Kijk maar op internet en probeer iets zinnigs over de loep te vinden buiten de formules van het brandpunt.

Type bijvoorbeeld, interne geometrische structuur van de loep ....... nada !
Kijk, dat is dus niets wetenschappelijk wat je daar schrijft.

We bepalen niet of een theorie zinnig is door even internet te checken.

Jij claimt iets nieuws te hebben ontdekt, wel, verduidelijk dit dan even. Antwoord bijvoorbeeld op de vragen die we je hebben, gesteld.

En over de interne structuur ga je ook wat kort door de bocht. Een loep is geen speciaal fysisch object, het bestaat enkel uit bepaalde materialen in bepaalde vorm om een bepaald effect te bereiken.

Dus typisch een glazen lens die iets wil uitvergroten bijvoorbeeld. Hoe dat dan kan verwezenlijkt worden, berust op de fysische eigenschappen van het gebruikte materiaal.
HanumanDas

Als u de eerste post van mij leest, dan kon ik niet duidelijker zijn, dan het woord toelaat ;)
In physics I trust

Als u de quantum-veld theorie volgt, dan zou u toch sterke overeenkomsten moeten zien tussen de geschonken theorien, hypothesen en afbeeldingen, die de wetenschappers ons hebben geschonken.
Kan je dat even wat duidelijker omschrijven? Wat bedoel je juist?
De fenomenen waarneembaar op de foto's komen we niet zomaar in de tuin of in de keuken tegen, toch ?
Neen, logisch, 'Foto's zijn genomen met een Panasonoic DMC-FX10'
Waarom (onderzoekt) u niet gewoon als wetenschapper welke ontdekking er hier gedaan is.

Als u mij kunt vertellen waarom we hier niet met lichtdeeltjes te maken hebben en met andere fenomenen uit de quanta theorie, dan wil ik dat met foto's of soort gelijk beeld materiaal zien.
Of net andersom, jij wil aantonen van wel, onderbouw dit dan. Welke grond zou ervoor zijn?
Als u kunt aantonen, dat we hier niet in het electromagentisch veld zitten verdient u een pluim.

Maar ikzelf denk, dat wat we normaal in deeltjes versnellers te weeg willen brengen, gewoon hier met het bloote oog door een loep te zien is in een ((statisch) perspectief) en wel in kleur.
Denken is goed, mogen we dan ook weten waarom je dat denkt? Welke evidenties zijn daarvoor?
Als u mij kunt vertellen wat voor fenomen u kunt zien en ze fatsoenlijk kan plaatsen en waarom ze zich zo manifesteren, dan weet ik dat ook....

Als iemand iets nog niet eerder heeft gezien, is het dan mogelijk volgens de logica, dat ie beseft wat ie ziet ?

Zo ging het verhaal over de (eerste) Engelsen, die met hun schepen niet herkent werden door de Idianen, toen ze de

eerste paar keer aanschouwden vanaf hun strand. HAnumanDAs
Ik ontken al wat je zegt niet zomaar, ik wil wel een redenering hebben. Je kan inderdaad niet zomaar daarmee afkomen, als het werkelijk om een nieuw fenomeen gaat, maar waarom zou het niet perfect verklaard kunnen worden met de reeds bestaande optica? Reflectie, breking, spiegeling,...

Denk maar aan het geschitter van je bestek of poslhorloge op de muur op een zonnige dag.
Math-E-Mad-X

Nee, ik zie geen enkele overeenkomst tussen quantumveldentheorie en de plaatjes die jij hier hebt laten zien. Een eventuele overeenkomst zou aangetoond of ontkracht kunnen worden m.b.v. formules.

ads

Steun Sciencetalk Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

HanumanDas

Dat geef ik toe, dat op het eerste gezicht de loep niet erg veel geheimen heeft.

Maar het is die specifieke manier van hoe het licht via (de eigen lens) terug wordt gekaatst de loep weer in.

Wij volgen met ons zicht licht, en licht volgt vorm.

De functie van de loep is om te vergroten.

Hier heeft het licht geen directe obstakels en kan dus naar de singulariteit reizen.

Dat veld(en) worden dan automatisch vergroot, omdat het hier via de interne structuur van de loep gaat.

Wij komen gewoon zo dicht bij dat vlak, dat we gewoon kunnen zien wat er zich (dankzij de vergroting)

afspeelt in een veld dat duidelijk lichtdeeltjes laat zien met energie golfjes.

En hoe kan ik iet onderbouwen met de mooiste technische super geavanceerde texten, als dit experiment niet voltallig wordt begrepen.

Als Shummacher zegt "bij 350 km/u gaan mijn oren wapperen"

Denk ik ga die snelheid voordat iemand zegt ''echt niet''

;)

Zolang u het vergroot glas niet op de aangegeven methode kunt manouvreren en de lichtval dus niet weet te reflecteren is het niet verstandig iets te zeggen. ( met alle respect Math) Want zo is die fenomenale (wereld) te aanschouwen.

De camera kon niet eens alle aspecten detecteren, met het oog is het nog freakyer :P

De ontdekking is gedaan door de loep uit z'n greep te halen en het vergrootglas in een horizontale stand tussen de vingers vast te houden (zoals men een dienblad vast houdt) Een hallogeenlicht (bv) produceert op het horizontale oppervlak een (tweede) lichtval, die we de reflectie noemen. Het is enkel die reflectie, die een oog moet naderen (en voorbij de moet gloed gaan) om daarachter alles te ontwaren.

HanumanDas

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Optica en Akoestiek”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!