En hoe krijgen de virtuele deeltjes die buiten het zwarte gat gevormd worden informatie die zich binnen het zwarte gat bevindt?
Welke informatiedrager speelt dit klaar?
Moderator: jkien
De elektromagnetische krachten..... Deze fundemeteele kracht wordt gescheiden in de 3 andere.......Dat gebeurd al in het licht zelf... 8)Kris Hauchecorne schreef:En hoe krijgen de virtuele deeltjes die buiten het zwarte gat gevormd worden informatie die zich binnen het zwarte gat bevindt?
Welke informatiedrager speelt dit klaar?
Krachten zijn een wiskundig hulpmiddel om interactie tussen verschillende deeltjes te beschrijven. In dit opzicht kunnen zwarte gaten wel ladingen opslorpen maar geen krachten. Het is misschien verstandig om eerst een beetje over elektromagnetisme te weten te komen voor je uitspraken doet over het scheiden van elektro en magnetische krachten.Stel nu........Dat een zwart gat elektrokrachten wil verzamelen.....En Magnetische krachten laat ontsnappen
Ik ken geen enkel scenario waar een zwart gat boom zegt.Wat gebeurd er dan uiteindelijk als hij zoveel elektrische krachten heeft kunnen verzamelen en genoeg (overwegend)magnetische krachten heeft afgestoten......
Zegt hij dan niet boooooooooooooommmmmmmmmmm Een zwart gat van ongekende afmetingen hoor......
Dit is onzin. Mag ik je vragen om jou ideeën over hoe de fysica in elkaar zit te posten in daar toe bestemde fora. Bij concrete vragen zoals hier, denk ik dat de vragensteller geintresseerd is hoe de hedendaagse fysica dit probleem tracht op te lossen.vorming van de zwaartekracht.......En omdat dit maar een klein onderdeeltje is van de geheele overgebleven magnetische kracht is de zwaartekracht zo zwak.......Tenminste.....In deze dimensie.....
De elektro krachten zijn dan verantwoordelijk voor de Sterke en de Zwakke kernkracht......
Misschien zijn dus wel alle krachten opgebouwd uit de eerste 2....
Een Foton........Is een elektromagnetische kracht........Wat blijft nu achter bij energie verlies.......Massa.......En massa betekent zwaartekracht....... Om die zwaartekracht te krijgen......Moet het licht iets extra's meenemen al is het maar een klein beetje........ Wat? Juist......Elektrische kracht........En hierdoor stort het licht niet in....... maar golft......eeuwig....... Puls..Puls..Puls..Puls.........
Waarom is dit onzin? Bewijs mij eens het tegendeel.....En ik neem het aan.... Verklaar mij nu eens dat een lichtpuls letterlijk een golf beweging vertoond al is dat in een medium.....Hoe creeerd hij deze golf......En hoe houdt hij hem in stand? (In een medium staat het licht niet stil met T0 aangezien zijn snelheid niet gelijk is aan c,of is het medium verantwoordelijk voor T in het inertiaalstelsel van het licht binnen een medium.....Grin...... )peterdevis schreef:Beste spuit,
Krachten zijn een wiskundig hulpmiddel om interactie tussen verschillende deeltjes te beschrijven. In dit opzicht kunnen zwarte gaten wel ladingen opslorpen maar geen krachten. Het is misschien verstandig om eerst een beetje over elektromagnetisme te weten te komen voor je uitspraken doet over het scheiden van elektro en magnetische krachten.Stel nu........Dat een zwart gat elektrokrachten wil verzamelen.....En Magnetische krachten laat ontsnappen
Ik ken geen enkel scenario waar een zwart gat boom zegt.Wat gebeurd er dan uiteindelijk als hij zoveel elektrische krachten heeft kunnen verzamelen en genoeg (overwegend)magnetische krachten heeft afgestoten......
Zegt hij dan niet boooooooooooooommmmmmmmmmm Een zwart gat van ongekende afmetingen hoor......
Ik denk dat de magnetische krachten verantwoordelijk zijn voor deDit is onzin. Mag ik je vragen om jou ideeën over hoe de fysica in elkaar zit te posten in daar toe bestemde fora. Bij concrete vragen zoals hier, denk ik dat de vragensteller geintresseerd is hoe de hedendaagse fysica dit probleem tracht op te lossen.vorming van de zwaartekracht.......En omdat dit maar een klein onderdeeltje is van de geheele overgebleven magnetische kracht is de zwaartekracht zo zwak.......Tenminste.....In deze dimensie.....
De elektro krachten zijn dan verantwoordelijk voor de Sterke en de Zwakke kernkracht......
Misschien zijn dus wel alle krachten opgebouwd uit de eerste 2....
Een Foton........Is een elektromagnetische kracht........Wat blijft nu achter bij energie verlies.......Massa.......En massa betekent zwaartekracht....... Om die zwaartekracht te krijgen......Moet het licht iets extra's meenemen al is het maar een klein beetje........ Wat? Juist......Elektrische kracht........En hierdoor stort het licht niet in....... maar golft......eeuwig....... Puls..Puls..Puls..Puls.........
Dat een zwart gat kan verdampen geloof ik wel.......Maar wat nu als een zwart gat zo groot groeit doordat hij zoveel energie ontvangt in de vorm van elektrische krachten en deze krachten zo lang gevangen blijven totdat bv (Als ik er even van uit mag gaan) hij genoeg virtueele deeltjes heeft uitgezonden (magnetische krachten) dat de elektrische krachten de magnetische krachten overwinnen,nog voordat het zwarte gat de tijd heeft gehad om te verdampen?En dat bedoel ik dus........SV schreef:Krachten zijn moeilijk uit te leggen, je moet gewoon aannemen wat de onderzoekers vaststellen, bij een zwart gat zitten de krachten zo in elkaar dat het zwarte gat zal groeien i.p.v. ontploffen.
Trouwens als een zwart gat geen materie meer krijgt zal hij door virtuele deeltjes die ontsnappen uiteindelijk verdampen en verdwijnen, maar exploderen?
Hooguit inploderen, maar een zwart gat is zo dicht dat dat niet zal gebeuren.
Dat kan volgens mij niet! Als het zwarte gat langzaam massa verliest, verkleint de waarnemingshorizon altijd maar, maar de materie in het zwarte gat is een singulariteit, de waarnemingshorizon zal nooit kleiner worden dan een singulariteit, dus dit zal volgens mij nooit gebeuren.Stel dat een zwart gat geen massa meer toegevoerd krijgt en zoveel "Hawking-straling" produceert dat het opraakt...
Dan zou het zwarte gat onder een kritische massa moeten komen, waardoor het geen zwart gat meer kan zijn. Lijkt me wel een boom! Dan zou er in 1x een hoop energie en informatie tevoorschijn komen.