Puzzel Puzzels
Kris Hauchecorne
Artikelen: 0

Re: Zwarte gaten verdampen?

En hoe krijgen de virtuele deeltjes die buiten het zwarte gat gevormd worden informatie die zich binnen het zwarte gat bevindt?

Welke informatiedrager speelt dit klaar?

ads

Steun Sciencetalk Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Bekijk product

Spuit11

Stel nu........Dat een zwart gat elektrokrachten wil verzamelen.....En Magnetische krachten laat ontsnappen........ Wat gebeurd er dan uiteindelijk als hij zoveel elektrische krachten heeft kunnen verzamelen en genoeg (overwegend)magnetische krachten heeft afgestoten...... :shock:

Zegt hij dan niet boooooooooooooommmmmmmmmmm Een zwart gat van ongekende afmetingen hoor...... :wink:
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Spuit11

Kris Hauchecorne schreef:En hoe krijgen de virtuele deeltjes die buiten het zwarte gat gevormd worden informatie die zich binnen het zwarte gat bevindt?

Welke informatiedrager speelt dit klaar?
De elektromagnetische krachten..... Deze fundemeteele kracht wordt gescheiden in de 3 andere.......Dat gebeurd al in het licht zelf... 8)

Ik denk dat de magnetische krachten verantwoordelijk zijn voor de vorming van de zwaartekracht.......En omdat dit maar een klein onderdeeltje is van de geheele overgebleven magnetische kracht is de zwaartekracht zo zwak.......Tenminste.....In deze dimensie.....

De elektro krachten zijn dan verantwoordelijk voor de Sterke en de Zwakke kernkracht......

Misschien zijn dus wel alle krachten opgebouwd uit de eerste 2....

Een Foton........Is een elektromagnetische kracht........Wat blijft nu achter bij energie verlies.......Massa.......En massa betekent zwaartekracht....... Om die zwaartekracht te krijgen......Moet het licht iets extra's meenemen al is het maar een klein beetje........ :shock: Wat? :wink: Juist......Elektrische kracht........En hierdoor stort het licht niet in....... maar golft......eeuwig....... Puls..Puls..Puls..Puls.........
peterdevis

Beste spuit,
Stel nu........Dat een zwart gat elektrokrachten wil verzamelen.....En Magnetische krachten laat ontsnappen
Krachten zijn een wiskundig hulpmiddel om interactie tussen verschillende deeltjes te beschrijven. In dit opzicht kunnen zwarte gaten wel ladingen opslorpen maar geen krachten. Het is misschien verstandig om eerst een beetje over elektromagnetisme te weten te komen voor je uitspraken doet over het scheiden van elektro en magnetische krachten.
Wat gebeurd er dan uiteindelijk als hij zoveel elektrische krachten heeft kunnen verzamelen en genoeg (overwegend)magnetische krachten heeft afgestoten......

Zegt hij dan niet boooooooooooooommmmmmmmmmm Een zwart gat van ongekende afmetingen hoor......
Ik ken geen enkel scenario waar een zwart gat boom zegt.

Ik denk dat de magnetische krachten verantwoordelijk zijn voor de
vorming van de zwaartekracht.......En omdat dit maar een klein onderdeeltje is van de geheele overgebleven magnetische kracht is de zwaartekracht zo zwak.......Tenminste.....In deze dimensie.....

De elektro krachten zijn dan verantwoordelijk voor de Sterke en de Zwakke kernkracht......

Een Foton........Is een elektromagnetische kracht........Wat blijft nu achter bij energie verlies.......Massa.......En massa betekent zwaartekracht....... Om die zwaartekracht te krijgen......Moet het licht iets extra's meenemen al is het maar een klein beetje........  Wat?  Juist......Elektrische kracht........En hierdoor stort het licht niet in....... maar golft......eeuwig....... Puls..Puls..Puls..Puls.........
Dit is onzin. Mag ik je vragen om jou ideeën over hoe de fysica in elkaar zit te posten in daar toe bestemde fora. Bij concrete vragen zoals hier, denk ik dat de vragensteller geintresseerd is hoe de hedendaagse fysica dit probleem tracht op te lossen.
het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd

"Blauw"
Spuit11

peterdevis schreef:Beste spuit,
Stel nu........Dat een zwart gat elektrokrachten wil verzamelen.....En Magnetische krachten laat ontsnappen
Krachten zijn een wiskundig hulpmiddel om interactie tussen verschillende deeltjes te beschrijven. In dit opzicht kunnen zwarte gaten wel ladingen opslorpen maar geen krachten. Het is misschien verstandig om eerst een beetje over elektromagnetisme te weten te komen voor je uitspraken doet over het scheiden van elektro en magnetische krachten.
Wat gebeurd er dan uiteindelijk als hij zoveel elektrische krachten heeft kunnen verzamelen en genoeg (overwegend)magnetische krachten heeft afgestoten......

Zegt hij dan niet boooooooooooooommmmmmmmmmm Een zwart gat van ongekende afmetingen hoor......
Ik ken geen enkel scenario waar een zwart gat boom zegt.

Ik denk dat de magnetische krachten verantwoordelijk zijn voor de
vorming van de zwaartekracht.......En omdat dit maar een klein onderdeeltje is van de geheele overgebleven magnetische kracht is de zwaartekracht zo zwak.......Tenminste.....In deze dimensie.....

Een Foton........Is een elektromagnetische kracht........Wat blijft nu achter bij energie verlies.......Massa.......En massa betekent zwaartekracht....... Om die zwaartekracht te krijgen......Moet het licht iets extra's meenemen al is het maar een klein beetje........  Wat?  Juist......Elektrische kracht........En hierdoor stort het licht niet in....... maar golft......eeuwig....... Puls..Puls..Puls..Puls.........
Dit is onzin. Mag ik je vragen om jou ideeën over hoe de fysica in elkaar zit te posten in daar toe bestemde fora. Bij concrete vragen zoals hier, denk ik dat de vragensteller geintresseerd is hoe de hedendaagse fysica dit probleem tracht op te lossen.
Waarom is dit onzin? Bewijs mij eens het tegendeel.....En ik neem het aan.... Verklaar mij nu eens dat een lichtpuls letterlijk een golf beweging vertoond al is dat in een medium.....Hoe creeerd hij deze golf......En hoe houdt hij hem in stand? (In een medium staat het licht niet stil met T0 aangezien zijn snelheid niet gelijk is aan c,of is het medium verantwoordelijk voor T in het inertiaalstelsel van het licht binnen een medium.....Grin...... ) :wink:

Vervolgens zet ik 1 modi letterlijk stil.....In wat is zijn E omgezet met V0?

En als laatste vraag ik je........Ontstaat licht nu in een vacuum of in een medium als je naar zijn direckte omgeving kijkt? 8)

"Wij hebben gemeten hoe licht zich voortbeweegt in de nanostructuur. Het blijkt dat het licht exponentieel Coherente lichtbundel valt op fotonisch kristal uitdooft terwijl na de structuur soms nieuwe maxima ontstaan, die theoretisch nog niet helemaal verklaard zijn."

Uw licht op dit onderwerp graag... 8) Ook kan Eliane duidelijk het verloop van de golffronten van het licht zien, waarbij vaak intrigerende faseknopen optreden: singulariteiten. Zelfs de verandering van de brekingsindex die wordt geïntroduceerd door het boren van de gaatjes in de golfgeleider is Golffronten van het licht zichtbaar gemaakt

duidelijk in de fase terug te vinden.

De PSTM maakt het ook mogelijk licht in de tijd te volgen. Henkjan, eveneens OIO bij OT, doet onderzoek naar het gedrag van femto-seconden pulsen in nanostructuren door deze tijdsopgelost te bekijken.

Eliane en Henkjan verwachten met deze techniek nog veel spannende dingen te ontdekken.

Mjaaaaaa.... 8)
Anonymous

Krachten zijn moeilijk uit te leggen, je moet gewoon aannemen wat de onderzoekers vaststellen, bij een zwart gat zitten de krachten zo in elkaar dat het zwarte gat zal groeien i.p.v. ontploffen.

Trouwens als een zwart gat geen materie meer krijgt zal hij door virtuele deeltjes die ontsnappen uiteindelijk verdampen en verdwijnen, maar exploderen?

Hooguit inploderen, maar een zwart gat is zo dicht dat dat niet zal gebeuren.
Anonymous

Sinds ik dit onderwerp starte is er een vraag die niemand echt kan beantwoorden:

Als het (volgens sommigen) niet mogelijk is dat virtuele deeltjes die uit een zwart gat komen, (onherkenbare) informatie over de vroegere materie meedragen (op welke manier dan ook). En een zwart gat kan verdampen (verdwijnen) en er behoud van informatie moet zijn zoals behoud van massa.

WAAR IS DE INFORMATIE DAN NAARTOE, OF HOE GERAAKT DIE IN DE VIRTUELE DEELTJES?????????????????? Afbeelding
Spuit11

SV schreef:Krachten zijn moeilijk uit te leggen, je moet gewoon aannemen wat de onderzoekers vaststellen, bij een zwart gat zitten de krachten zo in elkaar dat het zwarte gat zal groeien i.p.v. ontploffen.

Trouwens als een zwart gat geen materie meer krijgt zal hij door virtuele deeltjes die ontsnappen uiteindelijk verdampen en verdwijnen, maar exploderen?

Hooguit inploderen, maar een zwart gat is zo dicht dat dat niet zal gebeuren.
Dat een zwart gat kan verdampen geloof ik wel.......Maar wat nu als een zwart gat zo groot groeit doordat hij zoveel energie ontvangt in de vorm van elektrische krachten en deze krachten zo lang gevangen blijven totdat bv (Als ik er even van uit mag gaan) hij genoeg virtueele deeltjes heeft uitgezonden (magnetische krachten) dat de elektrische krachten de magnetische krachten overwinnen,nog voordat het zwarte gat de tijd heeft gehad om te verdampen?En dat bedoel ik dus........ :wink:

(Wat dus...Als de zwaartekracht deze elektrische energie niet langer in een wurggreep kan houden en zich plotseling ontlaad..... Afbeelding )

Men neemt momenteel aan de randen van het universum enorme explosies waar.....Verklaar ze eens..... Voor als nog nemen ze aan dat het enorme Sterren zijn.......Maar met de afstand waarover we het hebben.......Praten we over miljarden maal miljarden maal miljarden keer de energie van onze zon.Vergeet niet dat we in een diep verleden kijken...... :wink:

Als een zon de eigenschap heeft om meer elektrische krachten af te stoten,en een zwart gat meer de magnetische krachten....Wat krijg je dan voor een balans vraag ik me dus af?Vergeet niet dat we miljarden jaren achter liggen op de tijd als we de ruimte in turen.... :shock:
Anonymous

Als je virtuele deeltjes uitzend zend je ook elektrische energie uit, virtuele deeltjes bestaan uit zeer hoge energieën (energie= massa, E=m.c²) dus een zwart gat zal dan verdampen, de elektrische kracht is gelinkt aan de magnetische, ze oefenen invloed op enkaar uit als 1 van de twee wijzigd de ander ook denk ik, daarom dat we in de quantumtheorie spreken van 1 kracht de elektro-magnetische kracht. De zwaartekracht wordt denk ik beïnvloed door massa, dus als de energie (=massa) verminderd, de zwaartekracht dan ook. Dus uiteindelijk zal van het zwarte goat niets meer overblijven.

Die superexplosies zijn waarschijnlijk hypernova's, ZEER grote sterren die instorten tot een ZEER groot zwart gat. Die energieën die wij waarnemen zijn waarschijnlijk hoogenergitische gammaflitsen. (dit is trouwens een vraag voor op het astronomie forum).

NU IK JOUW VRAAG HEB BEANTWOORD, WEET JIJ EEN ANTWOORD OP DE MIJNE:

Als het (volgens sommigen) niet mogelijk is dat virtuele deeltjes die uit een zwart gat komen, (onherkenbare) informatie over de vroegere materie meedragen (op welke manier dan ook). En een zwart gat kan verdampen (verdwijnen) en er behoud van informatie moet zijn zoals behoud van massa.

WAAR IS DE INFORMATIE DAN NAARTOE, OF HOE GERAAKT DIE IN DE VIRTUELE DEELTJES?????????????????? Question
Anonymous

sorry voor dat over het sterrenkunde forum, ik dacht dat ik op het quantumforum zat [img]http://sciencetalk.nl/forum/public/s ... edface.gif[/img]
Kabouter

Die informatie blijft gewoon in het zwarte gat zelf. De deeltjes ontstaan net buiten de waarnemingshorizon dus kunnen ze geen info bevatten.

Stel dat een zwart gat geen massa meer toegevoerd krijgt en zoveel "Hawking-straling" produceert dat het opraakt...

Dan zou het zwarte gat onder een kritische massa moeten komen, waardoor het geen zwart gat meer kan zijn. Lijkt me wel een boom! Dan zou er in 1x een hoop energie en informatie tevoorschijn komen.
Kabouters bestaan niet
Pollop XXIII

Stel dat een zwart gat geen massa meer toegevoerd krijgt en zoveel "Hawking-straling" produceert dat het opraakt...

Dan zou het zwarte gat onder een kritische massa moeten komen, waardoor het geen zwart gat meer kan zijn. Lijkt me wel een boom! Dan zou er in 1x een hoop energie en informatie tevoorschijn komen.
Dat kan volgens mij niet! Als het zwarte gat langzaam massa verliest, verkleint de waarnemingshorizon altijd maar, maar de materie in het zwarte gat is een singulariteit, de waarnemingshorizon zal nooit kleiner worden dan een singulariteit, dus dit zal volgens mij nooit gebeuren.

Wat zeggen de sterrenkundestudenten of andere experts hiervan? Kan het of niet?
Jan Vonk
Anonymous

Wat is singulariteit?

En ik weet nog altijd niet wat er met die informatie in het zwarte gat gebeurt?

Weet niemand dit dan?

Of zit er een fout in de Hawkings-theorie? :shock: ;) :?:
Pollop XXIII

Een singulariteit is een punt. Een punt is per definitie oneindig klein, en dat is de materie van een zwart gat ook. Al de materie van de ster voor ze een zwart gat werd, werd tijdens de zwaartekrachtscollaps aan het einde van haar leven samengedrukt tot 1 punt, een singulariteit.

Ik weet niet hoe het zit met de informatie van het zwarte gat, dat zul je eens moeten vragen aan de studenten sterrenkunde of zo, maar ik geloof niet dat het een fout in de Hawking-straling theorie is. Het is veel te voor de hand liggend, onmogelijk dat S Hawking hier nog niet opgekomen is. Ik denk dat hij over dit onderwerp wel meer weet dan wij allemaal tesamen. :shock:
Jan Vonk

ads

Steun Sciencetalk Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk 5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

Bekijk product

Anonymous

Bedankt voor de info en waarschijnlijk heb je gelijk over Hawking.

Ik stelde mij die vraag alleen omdat sinds ik de post begonnen ben NOG NIEMAND MIJ HEEFT KUNNEN VERTELLEN WAAR DE INFORMATIE NAARTOE GAAT, als Hawking's theorie dit niet kan verklaren zit er wel ergens een kink in de kabel, niet? De vraag is alleen waar. (Of is er een extra theorie nodig om het behoud van informatie en wat daarmee dan gebeurt te verklaren?)

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Ruimtefysica”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!