De voorgaande post van Agno had ook met Riemannn te maken..blijkbaar leeft het meer en Agno schrijft ook nog dat ie
denkt mogelijk de hypothese te kunnen bewijzen.
Lijkt me iets te optimistisch
Je hebt denk ik gelijk en je moet inderdaad eerst grondige kennis hebben van reeksen manipulatie , integratie, limieten op hbo/universitair nivo om de wiskunde in het boekje "Riemanns Zeta function" te kunnen volgen.
Ik was er weleens mee bezig geweest om grip te krijgen op reeksen zo te zien in het studieboek is er al een tweedeling in reeksen:
met alleen positieve termen en alternerende reeksen ( afwisselend positief en negatief termen)
Ik zie hier ook nog een flowchart om vast stellen of een reeks convergeert, maar omdat te kunnen gebruiken moet je wel eerst het type reeks kunnen vaststellen.
Voor mensen die graag met formules willen werken ..kijk eens naar "directmath" :
http://www.directmath.com/ je kunt daar mee formules mee afleiden zoals je op papier ook zou doen
Directmath maakt gebruik van Mathematica
Terugkomend op die Riemann hypothese met die Zeta functie .. hiervoor las ik het boek : Prime obsession ( john derbyshire ) en zag op internet een doctoraalscriptie : Op weg naar de Riemann Hypothese
Het is wel een ingewikkelde puzzel en het is me nog niet duidelijk waarom het nog niet bewezen is
-je hebt triviale nulpunten en niet-triviale nulpunten voor de zeta functie
Alle niet-triviale nulpunten zijn nog niet bekend? ..daar wringt de schoen ?
Nou ja verder lezen nog eens een keer