Aan de vub heb je altijd om het uur pauze, behalve bij labo's.
Wat de kwaliteit betreft, de leerstof is in elke universiteit in België in grote lijnen hetzelfde.
Dit wordt om de x aantal jaar gecontroleerd, het is echter wel belangrijk om uw universiteit zorgvuldig te kiezen
als je wilt doctoreren en onderzoek gaat doen. Ik weet bijvoorbeeld dat veel doctorandi van vub in CERN werken en er wordt ook onderzoek gedaan naar deeltjesfysica, maar als je bijvoorbeeld in biologie wilt doctoreren zal je beter een andere universiteit pakken, Leuven bijvoorbeeld.
Aan de vub zijn zo goed als alle handboeken in't engels wel...
Je zal in elke richting die je noemde in België wel werk vinden volgens mij, aangezien dat we een serieuze chemische sector hebben(zeker in Antwerpen), maar ik denk dat de tofste jobs wel te vinden zij in bio-ingenieur...
ik zit in't eerste jaar chemie en heb dus dikwijls les met uw keuzerichtingen, wat ik er van denk is:
*Bio-ingenieur: zware richting, meer wiskunde dan chemie, meer biologie(in't tweede semester) dan chemie, bijna evenveel chemie dan chemie

, ongeveer 35 uur les/week zoals de vorige het al zei.
*Biologie: vrij makkelijke richting(in die zin veel kennis maar relatief makkelijkere leerstof) maar nogaltijd moeilijk,
iets minder wiskunde dan chemie, weinig chemie(1ste jaar enkel basis), veel biologie en ecologie(naar mijn mening niet zo intressant, zeker niet taxonomie), evenveel fysica als bio-ingenieur,chemie en geografie, ongeveer een 28 uur les/week denk ik
*Fyisca: zeer moeilijke richting denk ik, in't eerste semester evenveel chemie als bio-ir en richting chemie, veel fysica,veel wiskunde, geen biologie, ongeveer een 32 uur per week denk ik
* Chemie: niet moeilijk, 1ste semester biologie 2e semester niet (dus de interessante biologie nog), wiskunde is te doen maar voor mij persoonlijk het moeilijkste vak, fysica is evenveel als de rest, chemie iets meer dan de bio-ir, eerste semester informatica programmeren(iedereen heeft da trouwens buiten biologie), ongeveer 30 uur/week les
Over biomedische en farmacie kan ik niet veel zeggen maar ik vermoed dat het zeer (organische) chemie gerelateerd is. De chemie die bio-ir,chemie etc. krijgen is eigelijk meer "toegepaste fysica", zoals entropie, fase-diagrammen, vanderwaals & coulombinteracties,... In principe zou ik tot nu toe nog niet moeten weten wat een hydroxyl groep is
Eigenlijk zou ik de richting kiezen die je het meest interesseert, of als je meer wilt verdienen pak je bio-ir.
Als je naar alle lessen gaat en in het weekend 1 vak bijstudeert, dan is er geen enkel probleem...