Even een theorie die ik zelf bedacht heb en die ik naar mijn mening wel kan onderbouwen.
Mijn inziens leven wij ons leven keer op keer met ongeveer precies dezelfde omstandigheden. Derhalve bestaat het niet dat iemand in de toekomst zou kunnen zien, zoals Nostradamus dat kon, maar in feite zijn het mensen die diep in het verleden kunnen kijken en het ons als een toekomstbeeld voorschotelen.
Denk eens even na en vraag jezelf eens af, is er een eind in het universum oftwel.... komt er een eind aan de leegte? Je zult vermoedelijk antwoorden met nee, ongeacht het feit dat je het zelf niet zou kunnen bevestigen en bewijzen. Je zegt nee, omdat je verstand deze "eind" niet kan bevatten. Echter zou je het ook niet kunnen bevatten wanneer er wel een eind zou zijn, aangezien we altijd zeggen dat er na een eind weer een begin moet zijn.
Gezien de ruimte zelf geen eind heeft, dan zal er ook geen einde zijn in tijd. M.a.w. Tijd heeft altijd al bestaan, de ruimte heeft altijd al bestaan er is dus nooit een begin geweest.
Om terug te komen over mijn theorie.. Gezien mijn theorie dat het heelal altijd al heeft bestaan zonder een begin der tijd, moet het ook logisch zijn, ongeacht hoe gering de kans ook is, dat de huidige omstandigheden zich al ontelbare keren heeft voorgedaan. M.a.w. wij hebben ons leven al ontelbare keren geleefd en zullen het blijven herbeleven omdat ruimte en tijd oneindig is en zal blijven.
De kans dat ons melkwegstelsel met alle andere melkwegstelsels zal gaan samensmelten tot een geheel, tot een enkel massa totdat er weer een Super Nova (Big Beng) komt en er weer alles excact weer zo zal gaan uitzien zoals het nu is is inderdaad misschien wel 1 op de triljoen tot de macht triljoen... Maar gezien het feit dat de tijd ons niet in de weg staat zal het uiteindelijk wel gebeuren en blijven gebeuren.
Graag zou ik een goed verweer woord willen horen van iemand die het hier niet mee eens is. Ik ben wel benieuwd of dat wel mogelijk is.
groeten,
Marcel Jannenga.
Puzzels