3 MINEn het antwoord is\(3 * \sqrt{6}\)?? dat is 7.34, dat kan niet denk ikof
\(\sqrt[3]{6}\)?
los r op met behulp van Pythagoras:
3 MINEn het antwoord is\(3 * \sqrt{6}\)?? dat is 7.34, dat kan niet denk ikof
\(\sqrt[3]{6}\)?
Dit is de goede figuur.
Dit is de goede figuur.
Dit is de goede figuur.
Safe schreef:Ik begrijp even iets niet ... ? Waarom is de eerste figuur de figuur waarmee gerekend moet worden?
Het antwoord van Jan is goed in die figuur. Maar reken dat eens na!
En ook het volgende antwoord: De figuur die ik aangaf, geeft een cirkel met straal 2/3.
Maar let dan ook op de gestelde vraag, daar staat niets over die figuur.We werkten met die figuur omdat de eerste figuur zo ook in mijn boek stond.
Lees de eerste 3 posts van dit onderwerp nog eens...Maar let dan ook op de gestelde vraag, daar staat niets over die figuur.
Niet zó slim hoor. Ik heb gewoon 10 minuutjes wat nuttig lijkende lijntjes zitten tekenen in een schetsje, zoekend naar rechthoekige driehoeken waar ik wat mee kon. Opeens viel dit eruit.Maar slimme Jan kwam ons te hulp![]()
Dat heb ik niet gedaan, afgezien van 3 -Maar reken dat eens na!
Waar wordt verwezen naar de getekende figuur?Uit een vierkant met zijde 2 worden twee kwartcirkels met straal 1 geknipt. Hoe groot is de straal van de grootste cirkel die nog binnen het overgebleven stuk past?
Eigenlijk wordt je door de getekende figuur op 'het verkeerde been' gezet.grootste cirkel
De oplossing klopt perfect, je bekomt een 2e graadsvergelijking:Jan van de Velde schreef:Niet zó slim hoor. Ik heb gewoon 10 minuutjes wat nuttig lijkende lijntjes zitten tekenen in een schetsje, zoekend naar rechthoekige driehoeken waar ik wat mee kon. Opeens viel dit eruit.
Dat heb ik niet gedaan, afgezien van 3 -6 in mijn rekenmachine kloppen. Als de oplossing niet correct is zit hij er volgens de schets toch wel héél dichtbij.
Die tekening is gewoon de opgaveEigenlijk wordt je door de getekende figuur op 'het verkeerde been' gezet.
In bericht 3 van dit onderwerp en in bericht 10 van dit onderwerp.Waar wordt verwezen naar de getekende figuur?
Maar let dan ook op de gestelde vraag, daar staat niets over die figuur.