Soms vraag ik mij af: waar gaat de wereld naartoe met al helse toestanden. van klimaat tot kernongeval problemen?
om daarop een antwoord te weten zou je moeten in de toekomst kijken. een glassen toverbol zal waarschijnlijk nooit bestaan. maar een "een tijdmachine" ... misschien.
ik lees het volgende citaat:
"Reizen naar het verleden is beter voorstelbaar als men de beperking stelt dat men eerst een punt van bestemming moet instellen. Bijvoorbeeld, iemand bouwt in het jaar 2100 een tijdmachine en stelt dat jaar in. Is het 2110, dan reist hij terug naar 2100. Verder terugreizen is niet mogelijk."
tweede citaat:
"Reizen naar de toekomst is aanmerkelijk beter voorstelbaar. Men kan een ruimtevaarder een zeer hoge snelheid te geven - naderend tot de lichtsnelheid. Komt hij weer tot stilstand, dan is hij volgens de relativiteitstheorie nauwelijks verouderd, terwijl het op aarde veel later is. Terugreizen is niet mogelijk."
en nu komt de theorieontwikkeling
stap1:bouwt "checkpoint towers". (je maakt markeringspunten in de tijdlijn):
bijvoorbeeld, je bouwt een tijdmachine in het jaar 2020 = startpunt. en op 2050 is de machine klaar. maar de machine moet ook kunnen gelanceerd worden? vandaar stap 1
de machine op de lanceerplaats = point A. laat de machine 'tollen' tot het jaar 2100 en bouwt daar een tweede 'markeringstoren' = point B. en ga zo verder. bouw point C-> point D enz.
en terugkeren => van point D naar point C tot point A.
en breng het verslag over de toekomstig situaties.
=>vraag:
ik weet dat er heel veel vraagtekens op zal rijzen omtrend diverse paradoxen. maar mijn vraag is nu
kan onze tijdreizerigers met deze markeringspunten "checkpointstowers" veilig reizen?
vgl het met GPS -systeem: 'weet waar je bent én weet waar je moet zijn. anders zijt ge verdwaalt!
maw: indien stap1 niet logisch/realistisch is... geeft het geen zin om de tijdmachine te bouwen.
vgl: wat geeft het zin om een vliegtuig te bouwen als je niet weet waar je moet stijgen en landen????
-----
stap2: principe
stel dat de tijdmachine eruit ziet als een draaitol. rond de 'draaitol' zijn er 'draairingen'.
en in die 'draairingen' laat ge een elektromagnetisch veldsterkte rond circuleren. maw,ge maakt een "shildfield" die draait aan lichtsnelheid rond de draaitol. en ge laat daarna de 'draaitol' mee draaien -in die ringen-.
vraag: mocht de draaitol mee synchroon draaien aan lichtsnelheid, zouden de tijdreizers in die tol, het effect van "tijdreizen" ervaren?
-----
stap3: hoe en op wat, werkt de tijdmachine? ( dat is de vraag!)
om op een korte relatieve manier in toekomst reizen, is het de bedoeling dat het snel vooruitgaat. ik bedoel, ge kan ook iemand invriezen en de persoon honderd jaar laten ontdooien. da's tijdverlies :-p
dus, het moet met heel veel kracht gebeuren => E=mc² en de grootste energie oplevers die ik gevonden heb zijn:
-nulpuntenergie
-kernfusie energie
bij deze vraag zit ik al een tijdje te worstelen met dat gedacht: wat zou nulpuntenergie gemeen hebben met kernfusie energie?
wel, beiden hebben iets gemeen met Albert Einstein postuum: de algemene relativiteitsleer.
maar wel ook tegengesteld nl de ene is koud en de andere heel warm.
met andere woorden de de hoofdvraag:
stel dat we deze twee energievormen kunnen configureren, hebben we dan genoeg energie voor de machine te laten tollen?
anders was het mooie theoriedroom
thx
Puzzels