Moderator: Rhiannon
Waarom moeten we gaan concurreren met China en de VS. Waarom gaan we niet samenwerken, dat is toch veel effectiever.Het tegenstemmen zal ook als gevolg hebben dat Europa weer tien jaar terug in de tijd terecht komt, terwijl wij nu als een geheel sterk moeten staan en ons moeten onwikkelen om tegen de grootmachten als de VS, China en India te kunnen concureren.
Code: Selecteer alles
Waarom moeten we gaan concurreren met China en de VS. Waarom gaan we niet samenwerken, dat is toch veel effectiever.
Ik heb het gevoel dat het zinloos is en dat de nederlandse regering toch vóór stemt zelfs al komt er uit het referendem naar voren dat de bevolking dat niet wilDe Nederlandse Grondwet staat een bindend referendum niet toe. Alleen een wijziging van de Nederlandse Grondwet kan dit mogelijk maken. Een niet-bindend referendum kan wel onder de Nederlandse Grondwet. Bij zon referendum zijn de regering en het parlement niet verplicht om de uitslag over te nemen, maar moeten ze deze wel laten meewegen bij hun uiteindelijke beslissing
Economisch en militair gezien is een groot en sterk Europa handig, maar het bevorderd ook de internationale concurrentie en dat is niet verstandig. Als de VS niet wil samenwerken dan is dat hun probleem, niet het onze.AapJ schreef:Misschien willen de VS en China wel niet samenwerken met ons. China & de VS alleen zijn al krachtiger dan de hele EU op DIT moment. Het si voor hun niet echt effectief om samen te werken met ons op dit moment! Voor ons zou het wel veel beter zijn, maar of het ooit zal komen. Dan hoop ik dat we liever met China dan VS samenwerken, want ik zie in CHina een veel grotere toekomst tegemoet dan de VS.Code: Selecteer alles
Waarom moeten we gaan concurreren met China en de VS. Waarom gaan we niet samenwerken, dat is toch veel effectiever.