Puzzel Puzzels
The Balor
Artikelen: 0
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 16:10

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

Henri Osewoudt schreef:De donkere kamer van Damokles van W.F. Hermans

fantastisch boek!!!
Heb ik ook gelezen, en ik vind het ook een erg interessant boek.

ads

Steun Sciencetalk HP 305 - Inkcartridge - Origineel - Standaard capaciteit - Kleur en Zwart

HP 305 - Inkcartridge - Origineel - Standaard capaciteit - Kleur en Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Grijs

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Grijs

Bekijk product

Gebruikersavatar
Gamer
Artikelen: 0
Berichten: 381
Lid geworden op: za 03 jul 2004, 09:59

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

Shogun van James Clavels
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

The Balor
Artikelen: 0
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 16:10

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

Oh ja ik heb ook nog '1984' gelezen. Fantastisch boek (engels).
Gebruikersavatar
Lala
Artikelen: 0
Berichten: 3.149
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 10:00

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

A brave new world, van Aldous Huxley, fascinerend boek over hoe hij de toekomst zag (in 1934 uitgegeven)

De donkere toren serie van Stephen King, nog maar 1 te gaan helaas :-(

De naam van de Roos, van Umberto Eco. De film is misschien bekender, maar het boek is zeer goed en zeer mooi geschreven.
Appareo decet nihil munditia?
Gebruikersavatar
Knownothing
Artikelen: 0
Berichten: 742
Lid geworden op: wo 05 mei 2004, 16:09

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

Lala schreef:....

De naam van de Roos, van Umberto Eco. De film is misschien bekender, maar het boek is zeer goed en zeer mooi geschreven.


Heel goed boek, vind ik ook! Je moet ook Baudolino van Eco eens lezen, dat is ook heel mooi (en soms zelfs grappig.)
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)
Gebruikersavatar
Rogier
Artikelen: 0
Berichten: 5.679
Lid geworden op: di 27 apr 2004, 13:40

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

Gödel, Escher, Bach

Erg boeiend boek over... van alles :shock:
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.
Gebruikersavatar
Lala
Artikelen: 0
Berichten: 3.149
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 10:00

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

Knownothing schreef:
Lala schreef:....

De naam van de Roos, van Umberto Eco. De film is misschien bekender, maar het boek is zeer goed en zeer mooi geschreven.
Heel goed boek, vind ik ook! Je moet ook Baudolino van Eco eens lezen, dat is ook heel mooi (en soms zelfs grappig.)
Ik heb net het eiland van de vorige dag gkocht, maar nog niet begonnen. kheb er niet zoveel tijd voor, helaas :-(

Ik zal hem i.i.g. op m'n lijstje zetten, bedankt!
Appareo decet nihil munditia?
Gebruikersavatar
Wouter_Masselink
Artikelen: 0
Berichten: 8.560
Lid geworden op: ma 13 okt 2003, 09:54

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

de donkere kamer van damokles geschreven door neerlands grootste schrijver. schitterend boek.

iets minder gecompliceert maar zeker net zo leuk is het transgalactisch lifershandboek. idd zoals al eerder gezegt een heel (raar) mooi boek
"Meep meep meep." Beaker
KocabebeQ
Artikelen: 0
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 22 okt 2004, 16:33

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

Het juvenalis dilemma - Dan Brown

; erg mooi boek..
Dimevil
Artikelen: 0
Berichten: 168
Lid geworden op: do 03 feb 2005, 10:41

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

De Donkere Toren, Stephen King

Het laatste boek (7) is net uit in het Nederlands. Een aanrader :shock:
Gebruikersavatar
Bean
Artikelen: 0
Berichten: 504
Lid geworden op: za 08 jan 2005, 21:17

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

Ogen van tijgers; Tonke Dragt

Aan de andere kant van de deur; Tonke Dragt (er zou een vervolg op komen, maar dat is er nog steeds niet :shock: )

Hobbit + in de ban van de ring; J.R.R Tolkien
I never wanted to change the world, but the world changed me...
Gebruikersavatar
Veertje
Artikelen: 0
Berichten: 6.715
Lid geworden op: wo 08 dec 2004, 17:43

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

"On Writing" van Stephen King; "Heden Ik" van Renate Dorrestein; "Der Artzt von Stalingrad" van Heinz G. Konsalik, alle drie inmiddels grijs gelezen.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde
Micheltje
Artikelen: 0
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 10 sep 2004, 10:43

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

Op dit moment:

Rodney A. Brooks: De kunstmatige mens

Michio Kaku: Hyperruimte

Adam Cash: Psychologie voor dummies

Brede interesse:)
Anonymous
Artikelen: 0

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

"Hersenschimmen" van Bernlef

Beschrijft toenemende dementie van de ik-persoon, aangrijpend geschreven.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

Bekijk product

Gebruikersavatar
Mat '64
Artikelen: 0
Berichten: 31
Lid geworden op: do 14 apr 2005, 23:05

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

De Stelling van de Papagaai staat op mijn favorieten.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!