Puzzel Puzzels
Anonymous
Artikelen: 0

Re: meer Nederlanders bekeren tot islam....

Fatima schreef:Hoi ik ben Fatima,

ik ben mn hele leven moslima geweest, maar ben het nu niet meer.

Mijn man sloeg me met de Koran en sloot me op in de kelder!
hard he om voor schut te staan,, dat bedoel ik dus, mensen als jou die onzin vertellen.. en mensen het oo nog geloven sorry hoor maar vind wel zielig als je zo iets doet....fatima,,,hahahah makkelijke opvallende moslima naampje,,,, hahahahhah :shock: ;)

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP 305 - Inkcartridge - Origineel - Standaard capaciteit - Kleur en Zwart

HP 305 - Inkcartridge - Origineel - Standaard capaciteit - Kleur en Zwart

Bekijk product

JanMeut

Anonymous schreef:

hard he om voor schut te staan,, dat bedoel ik dus, mensen als jou die onzin vertellen.. en mensen het oo nog geloven sorry hoor maar vind wel zielig als je zo iets doet....fatima,,,hahahah makkelijke opvallende moslima naampje,,,, hahahahhah :shock: ;)
Moet jij nodig zeggen, nu zonder naam. Vorige keren heette je: islam, Henk of "Zo is het maar.Barst maar", Moslima geworden. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je Henk heet en moslima geworden bent. Maar je bent kennelijk niet de enige die zonder te argumenteren z'n gelijk probeert te halen.

Aangezien dit een wetenschapsforum is lijkt het me beter om redelijk te argumenteren.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Anonymous

JanMeut schreef:
Anonymous schreef:

Moet jij nodig zeggen, nu zonder naam. Vorige keren heette je: islam, Henk of "Zo is het maar.Barst maar", Moslima geworden. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je Henk heet en moslima geworden bent. Maar je bent kennelijk niet de enige die zonder te argumenteren z'n gelijk probeert te halen.

Aangezien dit een wetenschapsforum is lijkt het me beter om redelijk te argumenteren.
volgens mij,, ben je net zo dom als die gast die zich voor deed als fatima.... les eerst verhaal van de waarheid, dan kom je er achter hoe het zit,,, ze moeten jou juist al madetor verbieden, omdat je zelf ook onzin verteld....

ik ga niet 10x voor iemand als jij herhalen....maar ik woon in een wijk met allemaal studentenkamer's enzovoort, en ken ook mensen die hun verhaal bij mij komen doen enzo en die mag ik of moet ik voor hun op internet zitten,, duidelijk of ben je nog steeds niet wakker......

jah henk, islam moslima,,,volgens mij ben ik nou wel duidelijk...

en als mn houding jou niet staat,, heb jij pech gehad...... ;) :?:
Anonymous

JanMeut schreef:
Anonymous schreef:

hard he om voor schut te staan,, dat bedoel ik dus, mensen als jou die onzin vertellen.. en mensen het oo nog geloven sorry hoor maar vind wel zielig als je zo iets doet....fatima,,,hahahah makkelijke opvallende moslima naampje,,,, hahahahhah ;) ;)

trouwens.. ik maak ook niemand zwart of beledig niemand,,maar als iemand die zich voor doet als fatima en beweerd geslagen te zijn is wel hard... maar ja waar verspil ikeigenlijk mijn tijd aan iemand als jou daahhh :?: ;) :shock: ;)
doggybro

heb je daar iemand wonen??? weet je hoe het voelt om als minderheid steeds in hoekje gedreven te worde???

ik heb daar famillie wonen en die hebben lang niet altijd stroom. En wat de Kurden betreft, die zijn tegen ons( christenen).

En nog een feitje in onze dorp hebbe ze niet kunne stemmen omdat de stembussen niet waren aangekomen. wie de schuligen zijn, is nog maar de vraag. Maar dat kun je makkelijk concluderen: Hoe komen de Kurden aan zoveel zetels, tewijl het zo'n klein percentag is heeft??? :shock:

Allemaal argumenten ;)

Als je voortaan iets zegt, wil ik graag argumenten zien!!!!!!!!!!!!!
Hallo1979

ok nu is het wel genoeg! Het is hier geen schoolklas waar iedereen maar wat mag roepen. DISCUSSIEER of ga maar ergens in een of ander meukforum posten. Ik hou het in de gaten en als het ook maar LIJKT op een belediging of als de TOON me niet bevalt, dan haal ik het gewoon WEG! Het gaat hier om wetenschappelijke discussies, geen demagogisch geneuzel.
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)
Anonymous

voor degene die zeggen dat de islam zo groot is geworden door het zwaard door dwang etc. Kijk eens naar India. Dat land stond eeuwenlang onder islamitisch heerschappij. Maar ze lieten de mensen zelf met rust. ze dwongen ze niet tot de islam. Als dat zo was waarom zijn er nog miljoenen hindoes in India. Zo ook in Egypte waar nog steeds 4 miljoen Christelijke Kopten wonen. AL eeuwenlang... en ze mogen vrij hun godsdienst beleven.
Rogier

voor degene die zeggen dat de islam zo groot is geworden door het zwaard door dwang etc. Kijk eens naar India. Dat land stond eeuwenlang onder islamitisch heerschappij. Maar ze lieten de mensen zelf met rust. ze dwongen ze niet tot de islam. Als dat zo was waarom zijn er nog miljoenen hindoes in India. Zo ook in Egypte waar nog steeds 4 miljoen Christelijke Kopten wonen.  AL eeuwenlang... en ze mogen vrij hun godsdienst beleven.
Dat het nu niet meer zo is (op sommige plekken wel trouwens, denk aan Iran etc) wil niet zeggen dat het vroeger niet zo gegaan is.

Is met het christendom ook zo, hoeveel miljoenen mensen zijn er voor de keuze gesteld: bekeren tot het christendom, of je kop eraf! Gebeurt nu niet meer, maar men kan moeilijk ontkennen dat het christendom mede door dwang, geweld en machtsmisbruik zo groot is geworden.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.
JanMeut

Gebeurt nu niet meer, maar men kan moeilijk ontkennen dat het christendom mede door dwang, geweld en machtsmisbruik zo groot is geworden.
Dat is juist, maar het is natuurlijk ook zo (en ik denk dat dat is wat Guesttttttt bedoelt) dat de Islam of het Christendom niet noodzakelijkerwijs onderdrukkend zijn. Het is een kwestie van interpretatie door de gelovigen wat je er mee doet. De geschiedenis heeft geleerd dat je ongeveer elk standpunt kan verdedigen vanuit het Christendom of vanuit de Islam. Je kan rondmoorden en je kan pacifist zijn op basis van je geloof, rijk of arm. In Scandinavië heb je vrouwen als bisschop terwijl het van de Paus beslist niet in de RK kerk mag. Ik ken een RK priester die een homohuwelijk heeft ingezegend en ook dat zou niet mogen.

De stelling dat christendom of islam leidt tot onderdrukking is daarmee wat mij betreft tot onzin bestempeld. De bewering dat er uit islam of christendom geen onderdrukking kan komen is net zo onjuist.
Anonymous

FEIT= Christenen en Moslims die leefden vroeger in Vrede met elkaar, wat is er gebeurt dat het niet meer zo is?
DePurpereWolf

Ik zie niet alle moslims alle christenen (of andersom) in de pan hakken hoor.

Dat is het nadeel van generaliseren, het slaat nergens op.
deosolis

Zo is het maar.Barst maar schreef:Rotterdam: Steeds meer nederlanders bekeren zicht tot de islam. Moslimorganistatie's in ons land schatten dat per jaar enkele honderden autochtonen de geloofsgetuigenis afleggen.

Zowel mannen als vrouwen raken in de ban van de religie, zegt a Quyyoum van het Moslim Informatie Centraal Nederland. Alleen bij ons al zijn het afgelopen jaar 150 mensen bekeerd. meer dan ooit. ik denk dat daar naast elk jaar tenminste 100 mensen bij moskeeen of thuis de geloofsgetuigenis afleggen.

Om moslim te worden moet je in het bijzijn van een imam of een schriftgeleerde in het arabisch verklaren dat er maar een god is

( ALLAH ) en dat mohammed zijn profeet dienaar is. Er moeten twee mannelijke moslimgetuigenbij aanwezig zijn.omat rregistratie ontbtreekt is onbekende hoeveel Nederlanders moslim worden.

Derwisj A. Maddoe van de Nederlandse Moslim raad denkt dat er inmiddels 20.000 a 30.000 bekeerden zijn.. De meeste mensen zijn getrouwd met een mmoslim, neme het geloof uiteindelijk aan.

Ceylan Weber van vereniging van nnederlandse moslim vrouwen Al Nisa:... bij ons zit het vol met Nederlandse vrouwen die heel bewust kiezen voor de islam. Ze doen het niet voorhun man maar voor zichxzelf. Het gaat om tientallen per jaar.

De trend hangt samen met het toegenomen aantal gemengde huwlijken. Nederlanders die een islamitische partner hebben raken geinteresser in de relegie.

Weber:. De islam voorzie blijkbaar de behoefte aan een godsdienst die heel concreet is en waar in ethische waarden als rechtvaardigheid, vredelievenheid en sociale betrokkenheid duidelijk worden omschreven.

Quyyoem denkt dat ook de aanslagen van 11 september mensen aan het denken hebben gezet. Nederlanders zijn nieuwschierig geworden naar de islam. Vaak komen ze bij mij omdat ze willen weten of dit geloof echt zo slecht is. Als ze zich erin verdiepen, raken ze eraan verknocht. Nederlanders die zich bekeren zijn fanatieker dan de geboren moslims zegt hij. ze hebben vaak meer kennis van de koran dan de geboren islamiet................End

:oops:   :shock:   :?:   :lol:   :?:   :?:   ;)   :oops:
:oops: Bullshit .....compleet uit de lucht gegrepen. :oops:
Anonymous

Anonymous schreef:heee,,woodstock..

Hallo mens zonder hersen,, wie heeft pim dan vermoord,, jullie toch, ooh ik mag jullie niet over een kam  scheren, maar de islam mag j wel over een kam scheren, ga eerst goed bijje zelf na denken,,, weet je wat van withe power, weet je wie pim vermoorde, die zijn net zo extremist,,maar zo als ik al eerder heb gezegd, democratie geld alleen voor jullie,,,,,,, hahahh
oke voor de duidelijkheid pim is niet vermoord door een moslim.

ik ben ook moslim geworden en heb een relatie met een moslim.

en inderdaad moet je als je doelt op de moorden van de laatste tijd ons niet over 1 kam scheren. deze mensen zijn in hun eigen islam gaan geloven. de islam van de echte moslims zegt dat je je geloof wel mag verdedigen maar dat je niet mag moorden! wat heeft white power te maken met de islam heel veel moslims zijn overigens blank. verdiep je wat meer hier in en beledig niet zomaar omdat je toevallig dingen op die manier hebt gehoord niet alles wat mensen zeggen is waarheid.

groetjes mariska
Anonymous

Anonymous schreef:heee,,woodstock..

Hallo mens zonder hersen,, wie heeft pim dan vermoord,, jullie toch, ooh ik mag jullie niet over een kam  scheren, maar de islam mag j wel over een kam scheren, ga eerst goed bijje zelf na denken,,, weet je wat van withe power, weet je wie pim vermoorde, die zijn net zo extremist,,maar zo als ik al eerder heb gezegd, democratie geld alleen voor jullie,,,,,,, hahahh
hallo,,

ik zie nu net wat je bedoeld en dat we nu eigenlijk hetzelfde zeggen...

ik hsd het verkeerd gelezen mijn excuses hiervoor maar we denken hetzelfde en dat is positief toch.. ciao

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking hip

bol cadeaukaart - verpakking hip

Bekijk product

Steun Sciencetalk Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS3750i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Canon PIXMA TS3750i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Bekijk product

krishna

:shock:

zo eentje die zich bij het minst geringe al gediscrimineert voelt

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!