Wetenschap. Maar dat wilt niet zeggen dat ik wetenschap altijd leuker vind.
Wetenschap om vooral de toepassingen er mee.
Terwijl ik bij filosofie meer het "Ik weet slechts één ding: dat ik niets weet" gevoel heb.
Nouja volgens de VanDale definitie is filosofie wel een wetenschap.Gestemd voor beide, alleen ik vind het beetje apart. Is filosofie geen wetenschap?
http://nl.wikipedia.org/wiki/FilosofieVan oudsher zijn er diverse deelterreinen in de filosofie; gericht op de mens zoals antropologie, ethiek, esthetica, sociale filosofie en theologie; gericht op de natuur zoals metafysica en natuurfilosofie; en gericht op menselijke kennis als logica, kennistheorie, retorica en wetenschapsfilosofie. In de twintigste eeuw zijn hiernaast specifieke terreinen opgekomen als existentialisme, postmodernisme, systeemtheorie en taalfilosofie. Veel minder expliciet is, dat sinds de 19e eeuw elke afzonderlijke wetenschap is gaan werken aan haar eigen grondslagen en hier ligt nog een wereld aan filosofische overwegingen.
Ja tenzij filosofie dus een onderdeel is van de wetenschap. Wat ik dus eigenlijk wel zo vind.Het ene is het gevolg van het andere.
Heb ook gestemd op beide, en ben het helemaal eens met wat Leuke gast zegt.Leuke gast schreef:mijn stem:
Beide zijn even belangrijk.
De een kan niet zonder de ander en omgekeerd.
Ik heb gekozen voor filosofie aangezien de grootste wetenschappers zich m.i. waarschijnlijk suf hebben zitten denken over hoe het allemaal in elkaar zit alvorens een theorie of wet te kunnen ontwikkelen...