nee dat kunnen ze niet en hebben ze nooit gekunt mensen zijn altijd al afhankelijk geweest van iets, 1 mier overleeft ook niet.OnegaiNL schreef:waarom moeten mensen afhankelijk zijn van iets? kunnen ze het zelf niet ofzorudeonline schreef:Technologie maakt je nog dom of slim. Het is een hulpmiddel wat je met wijsheid of domheid kan gebruiken.
Voor de 1 brengt de technologie ( b.v computers) nieuwe mogenlijkheden en helpt hem bij ontwikkeling en vooruitgang.
Voor de ander brengt technologie ( b.v televisie) soap series waarbij de ontwikkeling enigzins vastloopt. 8)
In ieder geval brengt technologie geen wijsheid.
Als timmerman reken ik continu uit mijn hoofd of schrijf een soommetje op een plank met een potlood.OnegaiNL schreef:ik heb het niet over computer spelletjes, ik heb het over dingen die je nodig hebt in het echte leven, reken jij alles uit je hoofd of pak je een rekenmachine, doe je het met een rekenmachine dan ben je lui.Jap schreef:Niet mee eens! Zolang er ruimte is voor improvisatie, en dat is er nog volop, moeten we onze slimheid(zoals jij dat omschrijfd) blijven gebruiken en dus ontwikkelen. Die ontwikkeling vind ook al op school plaats.
Niet alleen op school leer je ook van je ouders vanaf je alle eerste dag en hoe meer aandacht je ouders voor jouw hebben en je stimuleren om te leren des te slimmer word het kind en zal veel eerder zelfstandig zijn.
In het geval van de tsunami zou eigenlijk ieder kind de basis verschijnselen van een tsunami moeten leren zodat ze in het vervolg zichzelf en anderen kunnen redden.
Mensen worden wel dommer maar niet als gevolg van Technologie.
Computer spelletjes trainen ook je hersenen, je word er slimmer van!
Technologie is degelijk wel slecht voor de mens, word ik slimmer als een computer alles voor me uitrekent? nee hoor, misschien zie jij dat zo maar dan ben je wel heel erg raar als je dat denkt.
Maar gemeenschappelijk intellect is niet belangrijk, individuele intelligentie wel....Interface schreef:Natuurlijk maakt technologie mensen dom, tenminste, de mensen die klakkeloos alles aannemen.
Daarintegen wakkert technologie de intelligentie van mensen aan die bereid zijn om te begrijpen wat ze in hun handen hebben.
Voorbeeld, geef een dame van 60 jaar een PC en ze kan (na enig oefenen) er met mate gebruik van maken, maar begrijpt ze het ook?
Geef dezelfde PC aan een kind van 9 en die zal na trial and error werkelijk gaan begrijpen wat het inhoudt, mist hij/zij het interresant vindt.
Dus de vraag of technologie mensen dom maakt ligt geheel aan de mens die de techonlogie in handen heeft en niet aan de technologie.
Sterker nog: technologie maakt ons in staat theorieën te testen die voorheen onmogelijk te staven waren en dus bijdragen aan het gemeenschappelijk intellect.[/code]
Maar gemeenschappelijk intellect is niet belangrijk, individuele intelligentie wel....