Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Vraagteken
Artikelen: 0

Re: Waar en hoe kun je sterrenkunde studeren?

Ik kan je niet veel helpen, behalve dat ik als Leidse Biologie student inderdaad ook de roddel "sterrenkunde is lastig" heb gehoord.

Ikzelf ben echt hartstikke slecht in wiskunde en scheikunde (Ik heb "talenknobbel", Havo E&M gedaan met Wiskunde A en zonder scheikunde) en had een reusachtige achterstand, omdat de stof in het eerste jaar Biologie over VWO-niveau wiskunde B en scheikunde ging. Mijn "passie" is toch Biologie, dus hoe erg ik er ook tegen op zag, ik heb het toch geprobeerd.Met bijles is dit echter allemaal goed gekomen! Ook zijn de professoren altijd bereid een uurtje voor je vrij te maken om het nog een keertje uit te leggen (de mijne wel in elk geval).

Je kan kijken of je een keer een dagje mee kunt lopen ("meeloopdag"), dan krijg je een goede indruk van hoe het eraan toe gaat op de studie, en je kan aan de studenten vragen hoe zij de studie ervaren. Een gesprek met de studieadviseur van de faculteit is ook een goed idee.
PunksNotDead
Artikelen: 0

Re: Waar en hoe kun je sterrenkunde studeren?

Erg bedankt voor je reactie ;) !

Met wiskunde B heb ik inderdaad ook wel wat problemen, dat is ook de reden dat ik me afvraag of ik het wel aan kan. Scheikunde ging dit jaar erg goed en natuurkunde moet, mits ik er wat langer voor ga zitten, ook wel op datzelfde niveau kunnen komen. Het is alleen dat verrekte wiskunde waar ik problemen mee blijf houden, en dan niet zozeer met het differentiëren etc, maar meer het hele gedoe met (rekenen met) sinus, cosinus en tangens, kortom hetgeen wat juist zo belangrijk is bij de studie.. Ik heb het vorig jaar maar met een magere 6 afgesloten.

Ik ga dit jaar inderdaad eens een dagje meelopen, en ik hoop dat ik er met bijles ook wel ga komen. Het is goed om te horen dat ook op een universiteit individuele hulp aanwezig is, dat is namelijk waar ik (waarschijnlijk) behoefte aan ga hebben. Ik hoop echt dat ik het in me heb om deze studie te kunnen gaan volgen..

Terug naar “Sterrenkunde en Ruimtevaart”