Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
AapJ
Artikelen: 0

Re: Bewondering voor Hitler

Dit bedoel ik dus, deze topic gaat om dat hij slim is (was)...

Dat alles wat hij deed niet goed is, weten we nu wel!

Dit probeerde k jullie met vorige post al duidelijk te maken dat die kearl niet deugd.

Maar dat hij gewoon slim was..precies weet wat hij deed..is duidelijk.

En ja, ik vind hem een genius..omdat wat hij heeft gedaan..gewoon iets is wat niemand zo ff nadoet :shock:

ads

Steun Sciencetalk Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Anonymous

Het onderwerp refereert naar 'bewondering' voor Hitler, en dat heb ik zeker niet voor de man. Bewondering heb ik slechts voor mensen die ik.....eh.....bewonder. Een bepaalde interesse en zeker respect kan toegekend worden aan zijn kwaliteiten, maar ik denk dat hij meer de juiste dingen zei, op het juiste moment: de Duitse bevolking leed erg aan de straf maatregelen die opgelegd waren na de eerste Wereld Oorlog. In mijn ogen was het meer opportunisme dan een briljant inzicht. Zovelen hebben geleden onder zijn toedoen, inclusief Duitsers zelf.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gray

Respect heb ik niet echt, maar wel voor zijn visie.

Draai het of keer het de natuur streeft ook naar perfectie en binne x-aantal jaar leven we in die perfecte wereld of leven we helemaal niet meer.

Het is namelijk de enige manier om onszelf niet te vernietigen. (soort absolute regelstaat)
Kris Hauchecorne

Ik ben het niet eens met de stelling dat Hilter een geniaal strateeg was. Hij was wel een goed manipulator en een goed redenaar. Hij kon zeer overtuigend zijn. Zolang hij luisterde naar de adviezen van generaals en er rekening mee hield behaalden de Duitsers ook nog militaire successen, vooral ook omdat de overige landen niet klaar waren voor een oorlog (vandaar het verhandelen van Tsjecho-Slovakije).

Zijn grootste flaters waren verder van militaire aard: het treuzelen bij Duinkerke, Barbarossa, het niet willen inzetten van gevangenen in de oorlogsindustrie (hij liet hen nog liever creperen), ...

Dat hij vaak verder wilde gaan dan zijn adviseurs was volgens mij ook te wijten aan zijn alles of niets politiek. Hij had gigantische leningen in de duitse economie gepompt. De enige manier om daar onderuit te komen was gewoon alle landen waar hij schulden had veroveren.

Hitler was verre van geniaal, gewoon een goede manipulator.
Geloven staat vrij, maar kwak blijft kwak.
peterA

Ik heb geen bewondering voor Hitler als persoon,als het sociaal-economisch slecht gaat kiest men voor een "sterke man"

Er zijn veel analogieen met Bush na 9/11.

Deze "sterke man" wordt dan mi sterk bevonden omdat hij met veel overtuiging "waarheden" schreeuwt en op deze manier geeft hij de minder nadenkende medemens hoop en zekerheid ,dus de echt bewonderenswaardige individuen maken in zo'n klimaat geen kans.

VG Peter
huh?
Rov

Ik begrijp wat mensen bedoelen wanneer ze zeggen bewondering voor hem. En soms denk ik hetzelfde. Inderdaad, holocaust praktijken, enzovoort zijn niet erg kuis, maar zoals hieroboven gezegd, men vergelijkt hem met Bush.

Alleen is er een groot verschil, Bush faalde, Hitler niet. Hitler haalde zijn gesloopte land door WOI and de beurscrash uit de strond en maakte er terug een fiere natie van. Ondanks dat hij dit deed met het uitschelden van de Joden, en het benadruk van het superieure Duitse ras heeft hij al zijn beloftes waargemaakt. Niet alleen deed hij dit, hij was een briliant politieker en wist in geen tijd het volk achter zich te krijgen!

Tja, het vervolg van na 1933 kennen we, maar hij kreeg het toch maar leuk voor elkaar.
kombelpeter

Hitler z'n biografie Mein Kampf is afschuwelijk geschreven. Met behulp van een pater heeft Hitler veel historische feiten verdraait. Die pater is daarna ook nog omgebracht. Daarvoor heb je toch geen respect?
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!
Anonymous

Niemand heeft bewondering voor de persoonlijkheid van Hitler,wel misschien voor wat hij gedaan heeft.Geloof het of niet,maar hij heeft ook wel enkele positieve zaken tot stand gebracht.Hij was op een bepaalde manier 'geniaal',een fantastisch volksmenner.Iedereen heeft zijn dondertoespraken toch al een keer kunnen aanschouwen.Je kon moelijk niet in zijn ideologie meegaan.Hij was gewoonweg de man van Duitsland!Kennen we tegenwoordig één leider die zo overdonderend het publiek kan manipuleren?

Ik vin het een mysterie blijven hoe deze (kwaadaardige )man op zo'n korte tijd alle macht kon krijgen....Maar laten we ook vooral de gruwel niet vergeten !!!
Anonymous

Hij was wel een doorzetter, maar hij was iets te onnauwkeurig in zijn stappen :shock:
Kris Hauchecorne

Kennen we tegenwoordig één leider die zo overdonderend het publiek kan manipuleren?
Nu zou iedereen hem waarschijnlijk gewoon belachelijk vinden, in zijn tijd waren er ook al een heleboel mensen die doorheen zijn donderspeaches keken en zich er niet door lieten meeslepen.

Als je nog zo'n leiders zoekt moet je ze zoeken in noord korea (Kim orchestreerd evenals hitler massaspektakels), china, rusland, cuba (fidel kon er ook wat van)
Geloven staat vrij, maar kwak blijft kwak.
Gray

Kennen we tegenwoordig één leider die zo overdonderend het publiek kan manipuleren?

wat dacht je van de `media` :wink: die zelden objectief is maar wel alomvertegewoordigd.
Anonymous

hitler heeft grootse dingen gedaan, verschrikkelijke dingen... maar groots

ik wou dat dergelijke leiders nou eens hun macht gebruikten om de wereld een betere leefplek te maken :shock:
ZonnTroLL

kurze schreef:hitler heeft grootse dingen gedaan, verschrikkelijke dingen... maar groots

ik wou dat dergelijke leiders nou eens hun macht gebruikten om de wereld een betere leefplek te maken :shock:
Ja, dat zou fijn zijn, maar dat zal wrs niet snel lukken met de onverdraagzame en onredelijke mensen.
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.
Anonymous

Anonymous schreef:Ik heb verhalen gehoord over Joden die een ex-gaskamer aanwezen, waar totaal geen Zyklon B in de muren bleek te zitten. Ook dat het onmogelijk zes miljoen doden kunnen zijn geweest, een gaskamer deed er nml. 10 uur over om te luchten. Ook dat het er iets menselijker aan toeging dan wordt geuit in de media. Het kost veel kracht mij te overtuigen dat iets waar is, maar ik heb liever een doosje waarheid dan een kast vol leugens.  

/* Over bombardementen van geallieerden op Duitse burgerdoelen (Dresden bijvoorbeeld, 350.000 doden door vuurbommen), wordt ook vaak niet gesproken. */
slechts 5% van de vergassingen waren homonoide c.q. criminele vergassingen expositie van de slachtoffers aan het gas was ca 5 minuten. door krachtige ventilatoren (die reeds na 5 min aansloegen) gelegen onder het dak werd het gas in ca 25 min afgezogen. De expositie van de muren aan blauwzuur was dus betrekkelijk kort voor inwerking.

Dit itt tot ontluizing van stromatrassen, dekens, kleding enz welke vaak meer dan 24 uur in het gas hingen. Belading, vergassing en uitruimen van

dergelijke gaskamers duurde vaak meer dan 36 uur. deze ruimte bevatten vaak sporen van blauwzuur

ads

Steun Sciencetalk HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Double A A4 - printpapier - 1 pak - 500 vellen

Double A A4 - printpapier - 1 pak - 500 vellen

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Bekijk product

Anonymous

De media speelt natuurlijk ook een belangrijke rol,ik denk wel dé belangrijkste tegenwoordig. Ik geloof ook zeer sterk dat Hitler ook vandaag de machtigste man zou zijn geworden:dan zouden wij een ander samenleving gekend hebben. Onze samenleving is immers gebaseerd op de overblijfselen van de tweede wereldoorlog.

Uiteraard waren er ook mensen die door zijn mooie woorden heen keken en zich niet lieten beinvloeden door wat de fuhrer zei. En over de zes miljoen joden die zijn gestorven wegens hun de behandeling door de nazis:Hitler had al in zijn boek(Mein Kampf) gezegd dat hij de Jood als zijn eeuwige vijand zag en dat hij er alles aan zou doen om hen uit te roeien. Er zijn genoeg bronnen(meer dan voor de ontkenning) die aantonen dat de genocide wel degelijk heeft plaatsgevonden. Echt bewijzen zal men het echter nooit kunnen,maar ik geloof mijn gevoel en dat zegt dat er heel wat mensen onder de terreur van de nazis hebben geleden.

jurggen

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🏺Geschiedkunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!