Ik ben al een hele tijd aan het twijfelen tussen de 3 volgende richtingen voor volgend jaar. Industrieel ingenieur, burgerlijk ingenieur of fysica. Het is misschien ook handig om te weten dat ik uit een Wetenschappenwiskunde kom en een resultaat had van 70% in totaal, voor wiskunde 65% en voor fysica 85%. Ik had het niet echt lastig en heb eerlijk gezegd niet zo heel veel gedaan de afgelopen jaren, met uitzondering van de examens dan.
Als ik puur naar mijn interesse zou kijken, zou ik liefst fysica gaan studeren, ik ben namelijk erg geinteresseerd in het theoretische aspect (relativiteit, snaartheorie,...). Ook het sterrekundige aspect spreekt me erg aan. Ik vrees enkel dat de kans is dat je later een job krijgt waarbij je echt een theoretisch fysicus kan zijn vrij klein is en enkel is weggelegd voor de besten. Ik wil liefst niet terechtkomen in iets met toepassingen van elektriciteit of andere minder theoretische aspecten van de fysica.
Daarom denk ik ook aan ingenieur. Als ik dan weer naar men interesse kijk, zou ik het liefst burgelijk doen omdat dit meer theoretisch is. Enkel schrikt de hoeveelheid en moeilijkheid me af. Ik heb namelijk na 6 jaar secundair nog altijd geen beeld van wat ik nu echt kan op het gebied van wiskunde en grote hoeveelheden leren. Meestal ging dit allemaal redelijk vlot, maar meer weet ik niet. Dit is ook een reden waarom ik twijfel aan fysica, zou het niet te moeilijk zijn voor mij? Vooral op wiskundig vlak dan.
Ik hoop dat ik hier enkele nuttige tips en adviezen krijg.
Alvast bedankt!
Puzzels