Puzzel Puzzels
Duhh
Artikelen: 0

Re: Hoeveel calorie

Hoi fred bedankt

Ja voor lucht is K 1,4 maar ik probeer eerst voor een ideaal gas uit te reken maar goed als ik maar weet hoe het moet.

hoe toets ik nu die 1/k in ?? op de rekenmachine ?? p1 / p2 moet eerst want die staan tussen haakjes. maar dan de x* knop en dan 1 gedeeld door K ??

ads

Steun Sciencetalk Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 5 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Bekijk product

Fred F.
Pluimdrager

Ja voor lucht is K 1,4 maar ik probeer eerst voor een ideaal gas uit te reken
De waarde van k heeft niets uit te staan met ideaal of niet-ideaal. Lucht bij lage drukken gedraagt zich trouwens ideaal. Gebruik 1,4 en vergeet die 1,6 want die is fout.

Ik ken jouw rekenmachine niet dus ik weet niet hoe je daarop moet machtsverheffen. Stel je wilt op jouw rekenmachine 2 tot de macht 3 doen (antwoord is 8) hoe doe jij dat dan?

Nou voor dit probleem gaat het net zo. Je kunt eventueel eerst 1/k = 1/1,4 = 0,714 berekenen. Daarna bereken je p1/p2 en dat antwoord verhef je met macht 0,714 precies zoals je op die rekenmachine 2 tot de macht 3 zou doen.
Hydrogen economy is a Hype.

ads

Steun Sciencetalk Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

Bekijk product

Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Duhh

Hoi Fred

Bedankt voor je geduld en uithoudingsvermogen ;)

Ik heb nu

V2=V1(P1/P2)^1/K

V2=23,53(100/800)^1/1,4

V2=23,53 x 0,125^0,714 = 5,33 Liter

Heb het metnog een paar waardes uitgerekend en in een grafiekje gezet lijkt me wel te kloppen.

Nogmaals vielen dank.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Thermodynamica en Stromingsleer”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!