Puzzel Puzzels
lore582
Artikelen: 0

Oestrogeen

Hallo,

Bij de positieve werkingen van groene thee lees ik vaak dat het de afbraak van oestrogenen versnelt.

Waarom is dit eigenlijk positief? Oestrogenen hebben toch heel wat belangrijke functies in het lichaam

zoals het sterk houden van de botstructuur en de bloedvaten.

bedankt!

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Smarfer - Magnetische pictogrammen voor weekplanner - 50 stuks - Planbord kind - Binneneditie

Smarfer - Magnetische pictogrammen voor weekplanner - 50 stuks - Planbord kind - Binneneditie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M705 - Draadloze Marathon Muis - USB - Rechtshandig - Grijs

Logitech M705 - Draadloze Marathon Muis - USB - Rechtshandig - Grijs

Bekijk product

Cura

Re: Oestrogeen

Bij de positieve werkingen van groene thee lees ik vaak dat het de afbraak van oestrogenen versnelt.
Gelieve een link te plaatsen van de bron waar je dit gelezen hebt!

Oestrogenen zorgen inderdaad voor het beperken van botafbraak maar daarnaast voor nog veel meer processen. (Zie hier.)
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

jean-jacques

Waarschijnlijk is de gunstige voorstelling uit de bodybuilding wereld, als voedingssupplement, om de hinderlijke effecten van het zgn. gyno te verminderen.

Extern toegediende testosteron (met sterk verhoogde bloedspiegelwaarden) word oa omgezet in oestrogenen, waardoor ze niet alleen de beoogde androgene maar ook gynogene werking krijgt.

ads

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Bekijk product

Steun Sciencetalk Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Bekijk product

Hefaistos

Ik denk dat je dit kan bekijken als, oestrogenen zorgen ervoor dat je vocht vasthoudt (en dan refereer ik ook meteen naar vrouwen die de anticonceptiepil nemen en bijkomen terwijl er niets in hun voedingspatroon is veranderd).

Groene thee drijft vocht af? Maar breekt het hormoon niet af? Nuja ik ben geen einstein wat betreft heel dit.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🩻 Geneeskunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!