Puzzel Puzzels
Knownothing
Artikelen: 0

Re: Aura's

Het is inderdaad zonde dat wetenschap nog niet veel tijd heb besteed aan het paranormale in het leven.

't is maar te zeggen: parapsychologen hebben er al meer dan honderd jaar aandacht aan besteed. Er is alleen nog geen enkel resultaat uit voortgekomen dat bevestigt dat er ook maar een paranormale ís in het leven.
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

ads

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Zwart

Nintendo Switch 2 - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Smarfer - Magnetische pictogrammen voor weekplanner - 50 stuks - Planbord kind - Binneneditie

Smarfer - Magnetische pictogrammen voor weekplanner - 50 stuks - Planbord kind - Binneneditie

Bekijk product

p__

't is maar te zeggen: parapsychologen hebben er al meer dan honderd jaar aandacht aan besteed. Er is alleen nog geen enkel resultaat uit voortgekomen dat bevestigt dat er ook maar een paranormale ís in het leven.

Ik vrees dat dit een fabeltje is.

Er zijn zat onderzoeken, waarin aangetoond is dat er dingen zijn die nog niet verklaard zijn door de huidige wetenschap. Het bestaan van de fenomenen is aangetoond, maar dus niet de reden erachter.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

p__

Electromagnetische straling vanuit de hersenen is een uitgekauwd onderwerp waarvan genoeg informatie bekend is. Ik zou zeggen lees je eens in over dit onderwerp en formuleer dan nog eens je argumenten.
Ik raad je aan om je eigen advies op te volgen. Open je ogen en verdiep je in leerzame informatie. 8)
Om te zeggen "hersenen hebben een electromagnetische straling dus mensen hebben aura's" is een volstrekt onzinnige opmerking en toont aan dat je geen wetenschappelijke achtergrond hebt.
Blijkbaar kun jij niet zo goed lezen, want dit heb ik nergens gezegd.

Ietsje beter opletten dus voortaan.
Aura fotografie is een bekend oplichters trucje.
Dus?

Er zijn ook nepdokters die nepmedicijnen verkopen.

Zijn nu alle dokters oplichters? :shock:

Trouwens, het lijkt me nuttiger als we ons richten op de mogelijke neurologische of psychische verklaringen, ipv vooroordelen te spuien. We zitten hier tenslotte op het wetenschapsforum.

Bij bepaalde epileptische aanvallen of migraines zien sommige mensen bijvoorbeeld ook vreemde kleuren.

En ook bestaat er zoiets als synesthesie, waardoor mensen kleuren koppelen aan andere zaken. Sommige mensen zien getallen in andere kleuren, of zien bepaalde personen in andere kleuren, etc.
The Don

p schreef:Bij bepaalde epileptische aanvallen of migraines zien sommige mensen bijvoorbeeld ook vreemde kleuren.

En ook bestaat er zoiets als synesthesie, waardoor mensen kleuren koppelen aan andere zaken. Sommige mensen zien getallen in andere kleuren, of zien bepaalde personen in andere kleuren, etc.
En dan ga jij mij vertellen dat ik beter moet lezen? Ik merk uit je argumenten over dit onderwerp dat je nog nooit een medisch boek opengeslagen hebt.

Of je komt nu eens met zinnige argumenten met een duidelijke wetenschappelijke waarde of je leest je eerst eens in over deze fenomenen waar een simpele verklaring voor is (en dan heb ik het over vreemde kleuren zien bij een epileptische ervaring etc...)
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.
The Don

Anonymous schreef:Mijn  tweede ervaring was met een telefoon (krachtige krengen trouwens moet je er maar eens meer als 5 tegen je hoofd houden ,PIJNLIJK,)

ik zat in de bank en in 1 keer uit niets voel ik zeg maar mijn eikel aanslaan, niet echt specifiek gewoon eigenlijk een knalletje ofzow. Nou jah een seconden later krijg ik een sms.

Verdovende middelen hebben inderdaad een rare uitwerking op de menselijke geest. De zaken die je beschrijft komen ook regelmatig voor bij andere middelen zoals XTC en cocaine. Wat jij aanziet (of aanvoelt) als paranormaal is gewoon een sterke impuls van je zenuwstelsel die anders gaat reageren als je verdovende middelen hebt gebruikt. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je in eens paranormaal wordt als je een blowtje neemt. Het enige gevaar is dat je een verhoogde kans hebt om schitzofreen te worden (naast de andere lichamelijke gevaren natuurlijk).

De effecten van blowen hebben niets met paranormaal te maken, je krijgt alleen andere effecten op verschillende inpulsen.

Daarnaast is de straling van een mobiele telefoon te gering om enige lichamelijk effect te kunnen voelen dus die 5 telefoons kunnen niet de oorzaak van je hoofdpijn zijn geweest.
p__

The Don schreef:
p schreef:
Bij bepaalde epileptische aanvallen of migraines zien sommige mensen bijvoorbeeld ook vreemde kleuren.

En dan ga jij mij vertellen dat ik beter moet lezen? Ik merk uit je argumenten over dit onderwerp dat je nog nooit een medisch boek opengeslagen hebt.

Of je komt nu eens met zinnige argumenten met een duidelijke wetenschappelijke waarde of je leest je eerst eens in over deze fenomenen waar een simpele verklaring voor is (en dan heb ik het over vreemde kleuren zien bij een epileptische ervaring etc...)
Synesthesie bestaat.

Migraines en aanvallen waarbij personen vreemde kleurverschijnselen zien bestaan ook.

Als jij denkt dat dit niet klopt, en dat mijn kennis dus tekort schiet, dan raad ik je aan je eigen advies op te volgen. Deze informatie is namelijk algemeen bekend in de medische wereld.

Zie hier een voorbeeld:

Afbeelding

http://www.psych.ucalgary.ca/pace/va-lab/B...an/acquired.htm

Mag ik je nogmaals aanraden om eens wetenschappelijke argumenten te bedenken? We zitten hier tenslotte op het wetenschapsforum.
Knownothing

Aan die onweerlegbare argumenten van p wil ik er nog een toevoegen:

Het is ook algemeen bekend dat mensen soms regenbogen zien. Dit bewijst dat Gaia ook een aura heeft! En aangezien zij onze oermoeder is, is het dus genetisch bepaald dat mensen ook een aura hebben!!
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)
The Don

p schreef:
Synesthesie bestaat.

Migraines en aanvallen waarbij personen vreemde kleurverschijnselen zien bestaan ook.

Als jij denkt dat dit niet klopt, en dat mijn kennis dus tekort schiet, dan raad ik je aan je eigen advies op te volgen. Deze informatie is namelijk algemeen bekend in de medische wereld.
Misschien kan ik niet zo goed zaken duidelijk maken maar ik wilde precies hetzelfde zeggen als jij. Natuurlijk bestaan Migraines en aanvallen waarbij personen vreemde kleurverschijnselen zien. Dit heb ik toch nooit zitten ontkennen? Ik wilde alleen duidelijk maken dat dit totaal geen enkele relatie heeft met het al danniet bestaan van Aura's.

Maar ik ben blij dat je toch eens op zoek bent gegaan naar zinninge argumenten :shock:

[/quote]
p__

Misschien kan ik niet zo goed zaken duidelijk maken maar ik wilde precies hetzelfde zeggen als jij. Natuurlijk bestaan Migraines en aanvallen waarbij personen vreemde kleurverschijnselen zien. Dit heb ik toch nooit zitten ontkennen? Ik wilde alleen duidelijk maken dat dit totaal geen enkele relatie heeft met het al danniet bestaan van Aura's.
Als jij migraines, epileptische aanvallen en synesthesie wilt uitsluiten als een verklaring voor(of relatie hebbende met) aura's, aan wat voor neurologische of psychologische verklaringen denk jij dan?

Overigens lijkt mij een migraine ook onwaarschijnlijk, want deze kleuren zouden zich dan niet nadrukkelijk om het hoofd van een persoon bevinden. Hiervoor is een epileptische aanval of synesthesie waarschijnlijker.
Maar ik ben blij dat je toch eens op zoek bent gegaan naar zinninge argumenten :shock:
Ja, ik ben geloof ik de enige.
brendan corey

Sommige hersendelen zouden oplichten wanneer je in een bepaalde gemoedstoestand bent. Ook al is het nog niet bewezen, ik vind er niets bovennatuurlijks aan. Dat van die kleurtjes zie ik al veel minder zitten. Misschien varieert de lichtintensiteit. Ik ben er gerust in dat ze het wel zullen kunnen bewijzen en verklaren als het er echt is.
Anonymous

ik heb nog wel meer weird niet te verklaren gevallen, maar zoals mij al aardig duidelijk wordt is de helft hier bezig de zogeheten paranormale zaken in logische scheikundige en bio processen aan het indelen, en de andere helft bezig deze paranormaal te houden.

Slim, om naamgeving lig ik niet wakker hoor

Wat betreft mijn andere in blowen gerelateerde paranormale voorvallen.

Denkt u dat een 19 jaar kind voldoende ruimtelijk inzicht heeft, en biologische kennis heeft. Om het kloppende hart van een maat van hem te zien, naast longen etc. "Visualiseren athans"

+ daarbij details te zien waarvan hij niet wist dat ze bestonden dwarsgestreepte hartspieren de kransslagaders uit de aorta.

Als dit een freak beeld was van mijn hallucinatie's. Hoe kan het pas dat ik 1 jaar later LEERDE wat ik zag?.

dit is mij echt gebeurd. Ogen dicht concentreren en jezelf kapot schrikken!
The Don

gestoord schreef:ik heb nog wel meer weird niet te verklaren gevallen, maar zoals mij al aardig duidelijk wordt is de helft hier bezig de zogeheten paranormale zaken in logische scheikundige en bio processen aan het indelen, en de andere helft bezig deze paranormaal te houden.

Slim, om naamgeving lig ik niet wakker hoor

Wat betreft mijn andere in blowen gerelateerde paranormale voorvallen.

Denkt u dat een 19 jaar kind voldoende ruimtelijk inzicht heeft, en biologische kennis heeft. Om het kloppende hart van een maat van hem te zien, naast longen etc. "Visualiseren athans"

+ daarbij details te zien waarvan hij niet wist dat ze bestonden dwarsgestreepte hartspieren de kransslagaders uit de aorta.  

Als dit een freak beeld was van mijn hallucinatie's.  Hoe kan het pas dat ik 1 jaar later LEERDE wat ik zag?.

dit is mij echt gebeurd. Ogen dicht concentreren en jezelf kapot schrikken!
Klinkt erg vervelend maar dit is toch gewoon een hallucitatie. Zie het maar als dagdroom. Ik heb ook wel eens in mijn dromen dingen gedaan waarvan ik niet wist dat ik ze kon. Ik Was me bewust van het feit dat ik droomde en het is een erg indrukwekkende ervaring om te merken dat je bijvoorbeeld vloeien Frans kunt spreken in de droom. Ik denk dat bij jouw ervaringen hetzelfde effect speelt. Of denk je serieus dat je door het opsteken van een dikke joint dwars door botten een vlees kunt kijken en zo de werking van het hart kunt zien?
Anonymous

ps intuinder

had toen nog niet geblowd 1 biertje was begin van de feestavond maat die ik zag stond wel aan XTC
The Don

gestoord schreef:ps intuinder

had toen nog niet geblowd 1 biertje was begin van de feestavond maat die ik zag stond wel aan XTC

Wow kun je die zien nog eens vertellen maar dan in het Nederlands? Ik kan er wel iets van maken maar echt duidelijk is het niet.

ads

Steun Sciencetalk Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart- 75 euro - Voor jou

bol cadeaukaart- 75 euro - Voor jou

Bekijk product

p__

is dat westlands?

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!