Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Hallo1979
Artikelen: 0

Re: (Politiek) Wat te doen met het volgende probleem?

asielzoekers die criminele feiten plegen worden ook uitgezet. Of wil je mensen met een Nederlands paspoort over de grens knikkeren?
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)
Anonymous

Het komt door de cultuur waar ze vandaan komen, maar dat soort dingen moeten ze hier heel snel afleren anders gaan ze maar weer terug naar waar ze vandaan komen. Ik hoef ze hier niet als ze zulke dingen doen.
noortje

jaap, blijkbaar ken je hun cultuur dan niet echt als je zo reageert. Er zijn vele aspecten van hun cultuur die door extremisten verkeerd zijn overgebracht en deze betekenis blijft hoofdzakelijk bij ons hangen: bv de jihad. Maar dan raad ik je eens aan om ofwel de koran erbij te nemen en te lezen wat er echt staat ofwel een moslim aan te spreken die de koran kent en het hem vragen.

Jullie spreken altijd over allochtonen met de bijklank van "kleurling". De vele nederlanders die in belgie zitten zijn ook allochtonen en in mijn ogen evenveel waard als een allochtoon met een kleurtje.

je moet de blanken niet als een superras afschilderen door te zeggen dat allochtonen (de "kleurlingen") altijd voor last zorgen, want ook blanken doen dat. hefet dat dan ook met hun cultuur te maken? Moeten we die dan ook uit ons landje zetten?

Hermen, ik weet niet waar je leeft, maar ik heb niet echt een onveilig gevoel als ik in 't stad rondloop (Antwerpen dan nog wel). vooroordelen, die hebben waarschijnlijk heel wat angst, want zij zien achter elk bruin/zwart/geel gezicht een mogelijke crimineel.

Mensen kunnen zich niet integreren als ze steeds met de vinger worden gewezen wat anderen met hetzelfde "kleurtje" gedaan hebben. Als we nu eens gewoon ieder mens appart bekijken, dan zal de integratie al heel wat opschieten.
g_id_

Het grote probleem in Nederland is dat niet iedereen gelijk is in de praktijk (Wel volgens de wet). Als voorbeeld; als een Nederlander een misdaad begaat dan krijgt hij een zwaardere straf dan een allochtoon in dezelfde situatie zou krijgen. Als de allochtoon namelijk net zo zwaar gestraft zou worden als de Nederlander dan wordt dat meteen weer als discriminatie gezien. Dus dat zou al recht getrokken moeten worden. Het zou een optie kunnen zijn om de uitkeringen te verlagen en/of strenger te maken plus daarbij nog eens meer en betere controles uit te voeren. Dat zou niet alleen goed zijn tegen profiterende allochtonen maar ook tegen profiterende autochtonen. En de allochtonen moeten geen voorgang krijgen bij banen en huizen enz. die beschikbaar worden gesteld, want ze moeten "uit mijn oogpunt" net zo hard werken als de gemiddelde Nederlander voor hun bestaan. Misschien zou dat al een goeie start zijn want dan kan een Nederlander bijna niet meer zeggen dat hij/zij minder behandeld word dan een buitenlander behandeld zou worden. En dan zal misschien de "echte" discriminatie dalen.
noortje

kan je soms je theorie een beetje staven, want ik denk niet dat dat in de praktijk echt het geval is. Ik kan natuurlijk enkel naar Belgie kijken en niet naar nederland, maar als je bv naar Amerika kijkt is dat alles behalve waar: er zitten X maal meer "zwarten" (want ik denk dat jij dat ook bedoelt met je woord allochtoon) dan blanken in de gevangenis. Nog meer zwarten zitten er te wachten op hun dood.

Voor de rest geef ik je helemaal gelijk: allochtonen (algemeen) moeten niet sneller een baan krijgen dan een autochtoon. Kwaliteit van werk gaat boven een kleurtje.
DePurpereWolf

noortje schreef:...

Voor de rest geef ik je helemaal gelijk: allochtonen (algemeen) moeten niet sneller een baan krijgen dan een autochtoon. Kwaliteit van werk gaat boven een kleurtje.
Maar wat doe je dan aan de algemene aversie van chefs personeels zaken tegen mensen met een kleurtje of een accent.

Allochtonen moeten het vaak gaan maken in lage opleiding vacatures. De mensen die hen aannemen zijn vaak ook niet zo hoog opgeleid en willen hun keuze nog wel eens laten invloeden door persoonlijke vooroordelen.
Jort

Allochtonen moeten het vaak gaan maken in lage opleiding vacatures. De mensen die hen aannemen zijn vaak ook niet zo hoog opgeleid en willen hun keuze nog wel eens laten invloeden door persoonlijke vooroordelen.

Volgens mij tref je nu indirect de kern van de zaak: het probleem bestaat niet meer uit de hoogopgeleide politiek vluchtelingen maar uit de vele economische vluchtelingen. Het is bekend dat ieder kwartaal in Rotterdam een bus uit Turkije arriveert om de kinderbijslag op te halen, zij staan ingeschreven op 1 postadres en de burgermeester mag er niets van zeggen! Er wordt gewoon geprofiteerd van ons gulle regeringsbeleid. Dit moet veranderen. Wij kunnen niet met een bestraffende vinger naar het buitenland wijzen, want dit systeem hebben wij zelf gemaakt. Nu de regering plannen heeft voor het uitzetten van economische vluchtelingen wordt er gerefereerd aan de mediastorm van 1988 welke uitzetting van vluchtelingen ook wist te voorkomen.

We kunnen wel klagen of zeer tolerant zijn, maar gebeurt nu eigenlijk wel wat we willen?
aha!
Wouter_Masselink

Het is natuurlijk wel weer een stereotyp geval. Ik noem de kenmerken: Schilderswijk, moelijke jeugd, slecht contact met ouders, allochtoon, Turk en VMBO. Je kunt er niet over uit dat dit onze ergste gevoelens alleen maar versterkt. En deze mensen zijn de eigenlijke oorzaak op onze onvolprezen Pim, zij hebben onze linkse politici zonder dat die het dooorhadden overmeesterd en overgeleverd aan hun wil. Ze ondermijnen ons gezag al jaren met hun zoals Pim het noemde achterlijke cultuur.
waarom is een cultuur -zoals meneer Fortuyn zei- achterlijk. waar wordt dit op gebasseerd.

zoals Hans Teeuwen zegt in een van zijn voorstellingen is er op elke cultuur of elk geloof wat aan te merken. geloof is ook niet rationeel, maar berust op gevoelens.
"Meep meep meep." Beaker
noortje

Wouter, goed gezegt! Leuk citaat trouwens!! In mijn ogen was die pim zelf wat achterlijk. Over de doden niets dan goed, maar dat is iets dta je ook moet verdienen en we moeten er geen martelaar van maken :shock:

Jort, ik interpreteer depurperewolf helemaal anders. Ik dacht dat hij juist zei dat het probleem niet ligt bij de allochtonen die vaak noodgedwongen een "lagere" opleiding hebben en daradoor vaak werkgevers krijgen die rascistische neigingen hebben juist door de woordspelingen en gevoelsspelingen van mensne zoals filip de winter (vlaams blok) en pim fortuyn.

BIj het OCMW zijn er zeker profiteurs onder de allochtonen, maar die vind je ook bij de autochtonen. En er profiteurs in alle orders. Zo zijn er mensen die hun geld in luxemburgse rekeningen steken, dat is ook een vorm van profiteren en ga zo maar door. Profiteren is niet gebonden aan een huidskleur!
Wouter_Masselink

D.Y.I.P. schreef:Het is natuurlijk wel weer een stereotyp geval. Ik noem de kenmerken: Schilderswijk, moelijke jeugd, slecht contact met ouders, allochtoon, Turk en VMBO. Je kunt er niet over uit dat dit onze ergste gevoelens alleen maar versterkt. En deze mensen zijn de eigenlijke oorzaak op onze onvolprezen Pim, zij hebben onze linkse politici zonder dat die het dooorhadden overmeesterd en overgeleverd aan hun wil. Ze ondermijnen ons gezag al jaren met hun zoals Pim het noemde achterlijke cultuur.
waarom is een cultuur -zoals meneer Fortuyn zei- achterlijk. waar wordt dit op gebasseerd.

zoals Hans Teeuwen zegt in een van zijn voorstellingen is er op elke cultuur of elk geloof wat aan te merken. geloof is ook niet rationeel, maar berust op gevoelens.
de joden gaan gezellig met z'n allen dingen niet eten en van kleine jongetjes hakken ze een stuk van de penis af.

de christenen geloven alles wat is geschreven en waarom is dat??? omdat dat ook geschreven staat.

al deze dingen net zoals bij allochtonen zoals Turken en Marokkanen zijn puur steriotypes en dat slaat dus nergens op. als je denkt dat dit echt zo is dan leef je zelf in een achterlijke cultuur. 8) 8) 8)
"Meep meep meep." Beaker
bibi

Mijn ouders beweren niet racistisch te zijn, maar als er iets gebeurd, is het ook wel altijd van: okay, 't is weer een allochtoon. Ik snap hun redenering wel, maar vind het helemaal onterecht!

Ik denk dat ons probleem is dat de meesten gewoon bang zijn. Wij leven hier in ons beschermd wereldje, hebben het goed, kunnen onze kinderen naar school sturen, weinig problemen... Maar oei, nu komen er meer en meer buitenlanders in België en Nederland wonen; de profiteurs. Bij hen gaat het niet goed, en nu komen ze maar profiteren van de welvaart die wij hebben opgebouwd. Zouden we hen toch niet als zondebok bestempelen? Want zou het niet kunnen dat zoon of dochter geen treffelijk werk zal vinden omdat die allochtonen hun jobs zullen innemen?

Velen kunnen er gewoon niet mee leven dat vreemden even veel waard zijn als autochtonen... En zolang wij daar niet mee kunnen leven, zullen zij zich onaanvaard voelen, en zal er niets veranderen aan de problematiek. Wij moeten gewoon die stomme vooroordelen uit ons hoofd zetten, en dan zouden we direct een stap dichter bij de oplossing staan.

En idd, xp en noortje, de film American history X is een prachtige film, die zeker aanzet tot nadenken... Ik vrees juist dat veel mensen zelf niet meer denken, maar gewoon overnemen wat de maatschappij hen voorzegt, wat ouders en vrienden zeggen. Dus een warme oproep aan iedereen: neem niet alles zomaar aan, wees gewoon eens critisch en je zult zien dat er soms veel meer zit achter de dingen dan je eigenlijk zou denken!!!
Anonymous

jouw ouders hebben dan toch de goede opvatting, het blijkt gewoon uit de cijfers die ook eergisteravond weer werden vernoemd bij het programma hoezo respect dat allochtonen vaker in de verleiding komen om de niet juiste stappen te nemen. Ik vind het jammer dat er in Nederland nog een ach-cultuur is. En ozzie heeft gelijk wat betreft American history X, het is geen film waar ik minder rechts van ben gaan denken. Het bleek nogmals dat andere culturen nog niet klaar zijn voor toenaderingen. Pim heeft altijd gelijk gehad op dit vlak en was helemaal niet zo rechts als het Vlaams blok. Zijn partij is niet te plaatsen in links-rechts, het is eerder pragmatisch zoals D66 of een centrumpartij als het CDA
noortje

ik ken het programma niet waar je de cijfers vandaan hebt, maar pas ermee op. Filip de winter bv is ervoor gekend om tijdens een live-intervieuw in 1 keer een pak cijfers boven te halen (natuurlijk in het nadeel van iedereen die een kleurtje heeft) en achteraf blijken deze niet te kloppen. Hij haalt zijn slag thuis want heeft vele mensen kunnen bereiken met de boodschap: zie je wel ze zijn slecht en wanneer de echte cijfers op het scherm komen, is men de link vaak kwijt, of denkt men dat dat de valse cijfers zijn.

Ik ken niet heel de politiek van pim fortuyn, maar er zijn grote raakvlakken met het vlaams blok. En ook vanuit het vlaams blok hebben ze hem ten tijde dat hij nog leefde als een van de hunne beschouwd. Of dat dan zo is, laat ikin het midden. Doet er ook niet meer toe, want pim leeft niet meer.

Erg spijtig dat je zo over allochtonen hun cultuur denkt, want ze zijn allemaal niet zo slecht als de uitzonderingen (die je evengoed bij de belgen hebt).
Anonymous

Ik ken een paar mensen die in de gevangenis werken en een paar die zelf gezeten hebben en alle vier zeggen ze toch dat er procentueel erg veel buitenlanders zitten. Ik vind dat je er voor op moet passen om iedereen over een kam te scheren maar vind het ook niet erg slim om je kop in het zand te steken of oogkleppen op te doen. En of iets een achtelijke cultuur is hangt af van waar en hoe je het bekijkt. Ik heb de koran gelezn omdat ik nogal wat islamitische collega's heb. Vind ik het een achterlijk boek? Jazeker maar dat vind ik de bijbel ook. Ik vind ook niet dat "wij"ons ook een beetje aan "hun" aan moeten passen. Zoals ik al zei, ik heb de koran gelezen en zou als westerse vrouw dus wel gek zijn om daar aan te beginnen. En dan nog wat, wel eens een gesprek met een alochtoon over een andere etnische groep gehad? Ze zijn minstens zo rasisistisch als autochtonen. Zo zie je maar weer, op veel gebieden zijn we allemaal één pot nat. Ik persoonlijk denk dat de kans dat de jongen die leraar had neergeschoten als die tot zijn eigen bevolkingsgroep had gehoord een stuk kleiner was geweest.
Anonymous

Ik heb dit postje enigzins met verbazing gelezen.

Het schijnt mensen dus nog niet duidelijk te zijn hoe e.e.a. in elkaar zit.

Graag wil ik jullie verwijzen naar de volgende film,bij sommige (hopelijk) bekend!
No fiction ... The Wave is based on the real experience of a high school class in Palo Alto, CA (USA), in April 1967. History teacher Ron Jones came up with a seemingly innocent classroom experiment to explain his students why in the 1930's and 40's many (young) Germans were so under the spell of Adolf Hitler that they allowed or even helped the systematic murdering of millions of innocent Jews.

The experiment was successful beyond expectation: after only a few weeks, a movement called 'The Wave' had been founded, whose members at first sought for community-feeling and a healthy working-discipline, but soon after started to see the movement and it's mysterious leader as purposes in themselves. Those opposing the movement became enemies, life-long friends were seperated from each other. Worse still, criticism was met with aggression and intimidation. For some time, it seemed that Jones had lost control of his experiment, and was caught in it's momentum himself. Finally, he ended the nightmare by confronting the students with their leader, the man they had been following with such vigour. Many cried and all were shocked when they learned that it was Hitler, or Mussolini, or any other dictator responsible for many deaths....  

The Wave <klik voor verdere info.

Terug naar “Politicologie en Economie”