Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
hanzwan
Artikelen: 0

Re: Stabiliteit van de euro.

Ik heb niet alle posts gelezen echter:

1) over die verandering valt niets zinnigs te zeggen en als ik het kon zou ik het helaas ook pas doen zodra ik er zelf genoeg geld aan heb verdient;)

2) Je moet je afvragen wat je core business is. Van wat ik snap bevind je core business zich in Denemarken en bestaat deze niet uit speculeren op koerswisseling maar het leveren van een product of wat ook de reden mag zijn dat je euros krijgt. Wat ga je doen met het geld? Heb je handelspartners in euro landen en betaal jij deze in euros? Zul je het geld gebruiken om je werknemers te betalen in deense munt? Gebruik je het geld om te consumeren in Denemarken of om te sparen in denemarken en liggen daar je lange termijn belangen? Deze vragen kunnen je helpen om te kiezen tussen inwisselen of euro's sparen.

Hoe is dit product geprijst in europa? waarschijnlijk gebaseerd op een onderliggende wisselkoers. Behandel deze verkoop dan ook als de verkoop van je product zoals in het eigen land gebeurt en boek de waardes wanneer mogelijk over in locale eenheid. Wanneer je handelspartners (inkoop/transport) hebt in europa is het handig om een percentage in euro's te houden om zo de liquiditeit in vreemde valuta hoger te houden waardoor inkoop of kostprijs op de korte termijn niet afhankelijk is van wisselkoersen. Als dit niet het geval is raad ik een kleine onderneming aan om om te boeken in eigen valuta om zo wisselkoersrisico's en wisselkoers betting laag te houden. Dit is namelijk niet je core-business, het is misschien leuk als je een positief resultaat op wisselkoers veranderingen boekt maar dit heeft niets te maken met jouw handelsactiviteit, je zou het waarschijnlijk erger vinden als er waarde van je omzet vernietigt wordt omdat je een gok hebt gedaan op de wisselkoers.

Om dit gehele effect teniet te doen zou je currency swaps kunnen aangaan met lokale banken. Dit hangt af van hoegroot de bedragen zijn (ook in verhouding van de omzet) Gezien de redelijk stabiele verhouding deense kroon/euro en de manier waarop dit hier gevraagt wordt lijkt me dit wellicht overbodig.
benb

Thanks...

We zijn inmiddels plm 1 jaar verder.

Ik ben even niet aktief in het invullen van mogelijkheden. Reden is de ontwikkelingen rondom de EU landen, wel bekend neem ik aan.

Ik heb veel vertrouwen in DK als land. Ondanks dat het geen grondstoffen heeft, heeft het wel een hoog tot zeer hoog kennis gehalte. Men weet wat men doet.

Er zijn op dit moment wel een aantal politieke addertjes onder het gras. Sinds 4 maanden is er een linkse regering aan de macht die met 1 zetel verschil de verkiezing heeft gewonnen.

In een recentelijk rapport blijkt dat na 100 dagen regeren het vertrouwen toch is afgenomen en wel met 2,4% poll-stemmen.

Men maakt zich net even teveel druk om niet aktuele en gewenste zaken door te drukken zoals het invoeren van tax voor de multinationals. Vestas (een DK internationale windmolen organisatie) is mensen aan het ontslaan, nu weer 2500 stuks. Dat valt verkeerd.

Men is bezig om geld te innen om in Kopenhagen een ring van autoregistratie in te voeren. Wij kennen geen fileprobleem ook niet in een grote stad.

Het niet durven te ontslaan van ambtenaren. En meer

Teveel idealistisch gedrag mag ik wel zeggen
nothing will change without a rebel
benb

Voor het eerst lees ik informatie waarbij een bank zich concentreert rondom het begrip Noord Europa. Er bestaat namelijk een groep politici en ondernemers die een voorstander zijn om een Noord Europa groep op te richten. Bijvoorbeeld Zweden, Noorwegen, Denemarken, Duitsland en Nederland samen.

Het gaat hier om een beleggingsmogelijkheid van deze bank

Zie in een afbeelding de namen van de bedrijven en de landen waar deze bedrijven zijn gevestigd. Vooralsnog is het misschien een 'psychologische' zet, maar het is wel konkreet geworden in de vorm van een aktie.

http://www.andelskassen.dk/da-DK/Investeri...pa%20Value.ashx
317070

benb schreef:Voor het eerst lees ik informatie waarbij een bank zich concentreert rondom het begrip Noord Europa. Er bestaat namelijk een groep politici en ondernemers die een voorstander zijn om een Noord Europa groep op te richten. Bijvoorbeeld Zweden, Noorwegen, Denemarken, Duitsland en Nederland samen.

Het gaat hier om een beleggingsmogelijkheid van deze bank

Zie in een afbeelding de namen van de bedrijven en de landen waar deze bedrijven zijn gevestigd. Vooralsnog is het misschien een 'psychologische' zet, maar het is wel konkreet geworden in de vorm van een aktie.

http://www.andelskassen.dk/da-DK/Investeri...pa%20Value.ashx
Dan is het waarschijnlijk nog niet helemaal duidelijk wat nu precies dat Noord-Europa is. In de brochure zie ik dat men met Noord-Europa Frankrijk, Zwitserland, VK, Duitsland en Nederland bedoelt. (al is mijn Deens ook niet zo goed)

In ieder geval lijkt een groep met Noorwegen sowieso al erg onwaarschijnlijk, die zijn niet eens lid van de EU...

Dat lijkt mij een beetje de algemene teneur bij een Europa op 2 snelheden. Who's in and who's out? En wie beslist dat, want iedereen wil beslist mee op de hoogste snelheid.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-
benb

317070 schreef:Dan is het waarschijnlijk nog niet helemaal duidelijk wat nu precies dat Noord-Europa is. In de brochure zie ik dat men met Noord-Europa Frankrijk, Zwitserland, VK, Duitsland en Nederland bedoelt. (al is mijn Deens ook niet zo goed)

In ieder geval lijkt een groep met Noorwegen sowieso al erg onwaarschijnlijk, die zijn niet eens lid van de EU...

Dat lijkt mij een beetje de algemene teneur bij een Europa op 2 snelheden. Who's in and who's out? En wie beslist dat, want iedereen wil beslist mee op de hoogste snelheid.
Die andere landen heb ik ook wel gelezen (brochure), maar het gaat mij om het begrip Noord Europa als duiding.

Dat geldt dus ook voor Noorwegen. Dat overigens schathemelrijk is door zijn oliewinning. Die zullen zeker kritisch zijn wie die groep dan wel zou moeten zijn.
317070

Dat geldt dus ook voor Noorwegen. Dat overigens schathemelrijk is door zijn oliewinning. Die zullen zeker kritisch zijn wie die groep dan wel zou moeten zijn.
Meer zelfs, ze hebben niet veel te winnen door überhaupt een groep te vormen. Zeker niet met Eurolanden zoals Nederland en Duitsland, lijkt me...
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Terug naar “Politicologie en Economie”