Mensen, luister nou eens even...
Ik luister de hele tijd

, maar ik hoor niks.., ik ga maar weer lezen...
IEDER GEVOLG HEEFT EEN OORZAAK
klopt, daaruit kun je concluderen dat de oorsprong van het universum een 'oorzaak' heeft gehad.
alles wat buiten het heelal kan bestaan, heeft een oorzaak en alles wat daar weer buiten kan bestaan (enz. enz.) heeft ook een oorzaak.
Mogelijk dat 'buiten' het universum andere regels gelden, waardoor 'onze' redenatie van 'oorzaak' en 'gevolg' daar niet gelden.
De wet der causaliteit is een universele wet waarop nog NOOIT een uitzondering is vastgesteld.
Wij hebben slechts een 'beperkt' waarneming vermogen. Maar er zijn genoeg oorzaken nog onbekend zoals, ontstaan van 'leven', 'materie', 'big bang'
Als er iets bestaat dat geen oorzaak heeft, dan is dat "iets" dus geen gevolg van iets anders.
dat gaat tegen je 'regel' in van 'oorzaak' en 'gevolg'.
Als dat "iets" geen gevolg van iets anders is, dan heeft het dus altijd al bestaan en als het altijd al heeft bestaan, is het automatisch dus oneindig.
Dat hoeft niet, als men de 'schepper' als oneindig beschouwd, dan zou deze ook de oorzaak van het universum kunnen zijn.
Je kunt niet zeggen dat dat "iets" uit het "niets" is ontstaan want dan is het dus een GEVOLG van het "niets" en daarmee valt het dan automatisch TOCH onder de wet der causaliteit.
Daaruit kan men ook concluderen dat het 'universum' hulp heeft gehad.
Uit deze redenering kunnen we dus concluderen dat ieder ding dat bestaat, ofwel een oorzaak heeft ofwel altijd al heeft bestaan en oneindig is.
iets wat een oorzaak heeft, heeft dus 'niet' altijd al bestaan. Want voor de oorzaak bestond het nog niet.
Deeltjes trekken elkaar aan door de natuurkracht genaamd "zwaartekracht" en vormen samen dus grotere gehelen zoals sterren en planeten.
het 'graviton deeltje' zou hiervoor de verklaring zijn. Volgens mij zijn de natuurkrachten en natuurwetten ontstaan door de aard van de deeltjes. en dus niet andersom.
Die oorzaak zou God kunnen zijn, die oorzaak zou een groen varken kunnen zijn, die oorzaak kan van alles zijn.
meent u het dat een 'groen varken' zou zijn?
Ik ben meer voorstander van een schepper met de benaming 'God'. Hoe we 'God' moeten voorstellen laat ik nu buiten beschouwing.
Hoe jij dus zomaar kunt concluderen dat God de oorzaak is, snap ik niet.
de oorzaak van het begin het universum is toch iets 'geweest', en aan dit fenomeen, aan de veroorzaker zouden we de naam schepper 'God' kunnen geven..
Je zou eerst moeten weten dat God bestaat om hem als oorzaak te kunnen noemen, anders kan je net zo goed dat groene varken (waarvan het bestaan ook niet is bewezen) als oorzaak noemen.
Klopt, maar ik weet dat 'God' bestaat.
Soterius schreef:Je zegt: "Dus deze 'deeltjes' zijn 'zeer' geschikt in het vormen van een infrastructuur voor leven.
Mijn conclusie de 'deeltjes' zijn hiervoor gecreerd." Wat voor logica is dat??? Jij zegt dus dat als iets ergens geschikt voor is dat dat iets dan dus door een intelligent wezen gecreerd is, een wezen waarvan het bestaan niet eens is bewezen!
1) Ik beweer ten eerste dat de 'deeltjes' niet willekeurig zijn ontstaan.
2) Ik beweer dat de 'deeltjes' met een 'doel' zijn ontstaan.
3) Ik beweer dat de 'deeltjes' door 'iets' / schepper / God zijn gecreerd, met een 'doel'.
Lever nou eerst eens een bewijs voor het bestaan van God voordat je aanneemt dat God iets heeft gecreeerd!
Als u het 'doel' van de deeltjes en alles begrijpt kunt u mogelijk het werk van 'God' begrijpen.
Je kunt toch niet een reden voor iets gaan opnoemen terwijl je het bestaan van die reden nog niet eens hebt bewezen?
De rede is dat leven 'een ziel' de vrijheid kan geven, wij mogen mee doen aan het 'spel' van het universum. Wij mogen het bewijs leveren dat we op de juiste manier met de vrijheid kunnen omgaan.
Dan kunnen we dus net zo goed dat groene varken als reden opnoemen of een stukje stront dat intelligent is en superkrachten bezit of WAT DAN OOK!
'God' bestaat niet uit materie... dus hoe kunt u zich iets voorstellen dat 'niet' uit materie bestaat?
Er is het feit dat deeltjes geschikt zijn om sterren te vormen en je zegt: er is het feit dat God bestaat.
Ik beweer dat de 'deeltjes' niet willekeurig zijn ontstaan, anders zouden we nu willekeurige voorwerpen aan de hemel zien. en zou een ster eerder een uitzondering zijn.
Dus als de 'deeltjes' niet voor leven zouden zijn ontworpen dan zou er ook geen 'leven' zijn. De kans zou dan namelijk on-eindig groot zijn dat er 'geen' sterren en 'geen planeren, en 'geen' leven ontstaat.
God heeft de deeltjes gecreeerd. Maar je bereikt dus een conclusie op basis van een feit dat je nog moet bewijzen, namelijk het zogenaamde feit dat God bestaat.
De kracht die deze deeltjes heeft gecreerd noem ik 'God'. En 'God' heeft een doel met deze deeltjes. Dit is het zelfde als een naam aan een natuur fenomeen toekennen.