Dat is juist de bedoeling.
Ja, maar dan zie ik het nut er weer niet van in. In mijn brein zit geen informatie die belangrijk is, als ik eenmaal dood ben.
Moderator: Rhiannon
Dat is juist de bedoeling.
Voor jouw heeft dat geen nut, als ik je goed begrijp, maar voor toekomstige wetenschappers wel. Men kan onderzoeken hoe de ervaringen, kennis die in het verleden is opgedaan, alle indrukken, gevoelens heeft plaats gevonden en waarom. Door het verzamelen van al die informatie begrijpt men wat het is om menselijk te zijn. Omdat de hersenen zo complex is, kan men het nog beter begrijpen, hoe het is ontwikkeld en hoe het mogelijk in de toekomst eruit zal gaan zien en hoe het dan werkt.Ja, maar dan zie ik het nut er weer niet van in. In mijn brein zit geen informatie die belangrijk is, als ik eenmaal dood ben.Alexander Hartmans schreef:Dat is juist de bedoeling.
Ik hoorde op het nieuws dat over 45 jaar de wetenschap zo ver is, dat ze hersenen, nadat iemand is overleden, kunnen downloaden op de pc.
Als die futuroloog meent dat over 50 jaar de gehele breininhoud op een harde schijf gedownload kan worden kan ik melden dat ik nu al in staat ben zijn gehele breininhoud in een jampotje te downloaden.Alexander Hartmans schreef:Nou, ik denk dat het wel mogelijk is, want de Brit Ian Pearson die werkzaam is als futeroloog voor Brits Telecom. Hij voorspelt dat het in 2050 d.m.v. informatie technologie mogelijk is onsterfelijke te te worden. In Twee Vandaag aandacht voor de gevolgen van dergelijke technologische ontwikkelingen.
De technologie werk als volgt: het brein wordt gedownload op een harde schrijf en in een "droid" overgezet. Pearson pleit voor wetgeving, want anders is het einde zoek.
Momenteel is de ontwikkeling nog niet zo ver, maar over 45 jaar kan de wereld totaal anders uitzien, zoals die nu is.
wat dacht je van een walnoot...liever zo min mogelijk ruimte verspillen aan het brein van die gek...lolAls die futuroloog meent dat over 50 jaar de gehele breininhoud op een harde schijf gedownload kan worden kan ik melden dat ik nu al in staat ben zijn gehele breininhoud in een jampotje te downloaden.
...Of in een kersenpittimwaagh schreef:wat dacht je van een walnoot...liever zo min mogelijk ruimte verspillen aan het brein van die gek...lolGJ_ schreef:
Als die futuroloog meent dat over 50 jaar de gehele breininhoud op een harde schijf gedownload kan worden kan ik melden dat ik nu al in staat ben zijn gehele breininhoud in een jampotje te downloaden.
Met het verlengen van de telomeren ben je er nog lang niet. De enige cellen in het menselijke lichaam die telomerase bevatten zijn stamcellen en kankercellen.Ik vind het wel een fijn idee. Zo hoorde ik laatst een wetenschapper praten die uitlegde over zijn onderzoek naar het remmen van ouderdoms verschijnselen door het tegengaan van het kleinen worden van de chromosonen. Ik vind dit een goede ontwikkeling, ik hoef niet per sé doodDat zou nou helemaal een fantastisch iets zijn, ik zou het ook prettig vinder als ik een leuk pc-tje kan worden hehe, anders houdt het gewoon op.