Freak
Artikelen: 0

Gevaar van lassen

Is lassen echt slecht voor je ogen ondanks de bescherming van de speiale brillen?

Volgens mij is lassen veilig en niet gevaarlijk, en huidkanker is ook een verwekkend verschijnsel zegt men. Ik geloof daar niets van

Lassen is gezond :shock: lekker bruin kleurtje kan toch geen kwaad? :?:

Moderator (Bart): Voortaan een duidelijker titel opgeven.
Holkers

Re: Gevaar van lassen

Freak schreef:Is lassen echt slecht voor je ogen ondanks de bescherming van de speiale brillen?  

Volgens mij is lassen veilig en niet gevaarlijk, en huidkanker is ook een verwekkend verschijnsel zegt men. Ik geloof daar niets van  

Lassen is gezond   :shock:  lekker bruin kleurtje kan toch geen kwaad? :?:

Als dat lekkere bruine kleurtje van de metaaldampen komt, dan pas ik...

Longkanker zou dan ook een mogelijkheid zijn.
Anonymous

Freak schreef:Is lassen echt slecht voor je ogen ondanks de bescherming van de speiale brillen?  

Lassen is gezond   :shock:  lekker bruin kleurtje kan toch geen kwaad? :?:
ten eerste met zware lasstromen word je impotent als je zonder leren scholk werkt.

ten tweede is het licht van de lasstroom UV straling wat dus de cellen verbrand en zeker huidkanker kan optreden in een later stadium.

de lasstraling is hetzelfde als de zon elleen vele malen sterker.

de lasbril is alleen goed als je de juiste sterkte gebruikt anders kunnen je ogen geirriteerd raken met gevolg lasogen en dat is echt geen pretje.

de lasdampen als die boven een bepaalde waarde komen dan ben je verplicht om te ventileren of afzuiging te gebruiken.

lasgassen nemen de zuurstof weg en beschadigen de longen.

in de volgende link kun je alles opzoeken over beroepsziekten:

http://www.bbzfnv.nl/index.html

groetjes eddy
Mrtn

Vraagsteller: Je hebt deels gelijk.

Lassen kan geen kwaad als het maar onder de juiste omstandigheden is. Dus: goede afzuiging, beschermende kleding (goede laskap!), etc.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Terug naar “Geneeskunde”