Puzzel Puzzels
p__
Artikelen: 0

Re: De grote UFO, Alien en Conspiracy topic 2005-2006

de regeringen van grote landen als amerika en engeland zijn niet stom en zouden dan echt wel een goed onderzoek doen om in geval nodig de aarde te beschermen. maar als we niet bezocht worden valt er ook niets te beschermen.
En daarmee zijn we weer terug bij de onlogische redenering van de Amerikaanse en Engelse regering:

"UFOs vormen geen bedreiging, dus onderzoeken we ze niet."

ads

Steun Sciencetalk Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Bekijk product

Steun Sciencetalk Voor Positiviteit - Scheurkalender 2026 - Elke dag positieve energie - positieve spreuken

Voor Positiviteit - Scheurkalender 2026 - Elke dag positieve energie - positieve spreuken

Bekijk product

Anonymous

maar ze kunnen zelf ook wel verzinnen dat het een potentiele bedrijging vormt. en dan zou er wel onderzoek naar gedaan worden. de mensen in de regering zijn niet stom.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

The Don

wesleyaarse99 schreef:de regeringen van grote landen als amerika en engeland zijn niet stom en zouden dan echt wel een goed onderzoek doen om in geval nodig de aarde te beschermen. maar als we niet bezocht worden valt er ook niets te beschermen.
En daarmee zijn we weer terug bij de onlogische redenering van de Amerikaanse en Engelse regering:

Als jullie er zo van overtuigd zijn dat UFO's van buitenaardse oorsprong zijn waarom is er dan geen overtuigend bewijs voorhanden? Alle "bewijzen" kunnen met verklaarbare zaken weerlegd worden. (en dan hebben we het niet over anekdotes want die gelden niet als wetenschappelijk bewijs) Als er nou eens een UFO boven de WK voetbal finale ging hangen dan lijkt me er geen twijfel meer mogelijk, maar waarom landen en zweven die dingen altijd boven woestijen en oceanen en nooit eens boven een grote stad waardoor honderden mensen filmopnamen kunnen maken? Stel het zijn wel Aliens dan zijn ze toch het meest geinteresseerd in onze grote steden?
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.
klazon
Pluimdrager

.... Als er nou eens een UFO boven de WK voetbal finale ging hangen dan lijkt me er geen twijfel meer mogelijk, ....
Zo denk ik er ook over. En dan maar hopen dat alle persfotografen en TV cameras er heel veel en heel scherpe opnamen van maken zodat we niet meer kunnen denken dat al die foto's en films getruceerd zijn.

Hard bewijs mensen, dat wil ik zien, en geen vage plaatjes of oncontroleerbare verhalen.
Anonymous

Die zijn er wel maar de grootmachten willen niet dat die algemeen bekend worden en doen er alles aan om andere bewijzen en getuigeverklaringen te ontkrachtigen.
Anonymous

Wat heeft het topic GEEN VLIEGTUIGEN IN PENTAGON nou te maken met UFO's en ALIENS?

Deze actie maakt de boel wel heel erg onoverzichtelijk.

Alles aangaande UFOS en ALIENS in een topic kan ik nog inkomen.

Conspiracie aangaande UFOS en ALIENS hoort daar dan ook bij, tuurlijk, maar vliegtuigen in pentagon en de verdere conspiracie aangaande de golfoorlog en regeringen is toch duidelijk iets anders en past niet tussen de Aliens of zie ik dat verkeert zoja verklaar je nader!!!!
p__

The Don schreef:
p schreef:

Als jullie er zo van overtuigd zijn dat UFO's van buitenaardse oorsprong zijn waarom is er dan geen overtuigend bewijs voorhanden?

Alle "bewijzen" kunnen met verklaarbare zaken weerlegd worden. (en dan hebben we het niet over anekdotes want die gelden niet als wetenschappelijk bewijs) Als er nou eens een UFO boven de WK voetbal finale ging hangen dan lijkt me er geen twijfel meer mogelijk, maar waarom landen en zweven die dingen altijd boven woestijen en oceanen en nooit eens boven een grote stad waardoor honderden mensen filmopnamen kunnen maken? Stel het zijn wel Aliens dan zijn ze toch het meest geinteresseerd in onze grote steden?
Wat de motieven van aliens zijn, kunnen we alleen maar raden.

We zullen het dus moeten doen met de waarnemingen die er zijn.

Tal van die waarnemingen zijn bewezen, officieel, onverklaard, en met onze huidige kennis over de realiteit ook onverklaarbaar.
p__

Anonymous schreef:Wat heeft het topic GEEN VLIEGTUIGEN IN PENTAGON nou te maken met UFO's en ALIENS?

Deze actie maakt de boel wel heel erg onoverzichtelijk.

Alles aangaande UFOS en ALIENS in een topic kan ik nog inkomen.

Conspiracie aangaande UFOS en ALIENS hoort daar dan ook bij, tuurlijk, maar vliegtuigen in pentagon en de verdere conspiracie aangaande de golfoorlog en regeringen is toch duidelijk iets anders en past niet tussen de Aliens of zie ik dat verkeert zoja verklaar je nader!!!!
Ben het volledig met je eens.

Waarschijnlijk hebben ze zoiets gedacht als "stop alle mafketels bij elkaar in 1 topic" :shock:

Maarja, als we al mochten verwachten dat er op een wetenschapsforum serieus gediscussieerd kan worden over onverklaarde, maar bestaande fenomenen, dan is dit weer een stap terug in de tijd.
Anonymous

"t word steeds gekker, stop alles maar op de grote hoop, orion correlatie , aliens, ufo's, conspericie theorieen in alle soorten en maten.

Nou dat word een overzichtelijke centrale oplossing, wetenschappelijk bekeken!!!

Ze zijn gewoon bang dat we straks nog gelijk krijgen ook en dat zij er dan toch behoorlijk lullig bij staan met hun ik weet alles en ik heb gelijk mentaliteit, des te meer bewijs dat de wetenschap oogkleppen op heeft en alleen voor hun eigen theorieen vatbaar zijn, kortzichtigheid ten top!
Anonymous

Het www.Wetenschapsforum.nl conspericy theorie.

Stop alle mafketels bijelkaar en maak het oninteresant voor ze zodat ze vanzelf oprotten.

Waar of niet waar?
Rick

Als jullie er zo van overtuigd zijn dat UFO's van buitenaardse oorsprong zijn waarom is er dan geen overtuigend bewijs voorhanden? Alle "bewijzen" kunnen met verklaarbare zaken weerlegd worden. (en dan hebben we het niet over anekdotes want die gelden niet als wetenschappelijk bewijs) Als er nou eens een UFO boven de WK voetbal finale ging hangen dan lijkt me er geen twijfel meer mogelijk, maar waarom landen en zweven die dingen altijd boven woestijen en oceanen en nooit eens boven een grote stad waardoor honderden mensen filmopnamen kunnen maken? Stel het zijn wel Aliens dan zijn ze toch het meest geinteresseerd in onze grote steden?
Er zijn bergen overtuigend bewijs voorhanden :wink:

Feit is alleen dat regeringen van grootmachten -lees amerika- er alles aan doen om in de hele wereld dit onderwerp onder controle te houden.

Je wil niet weten hoeveel bewijs die gekke Amerikanen al hebben vernietigd of hebben ontkend, en Amerika is in de hele wereld actief hoor aangaande dit onderwerp, geloof mij maar :wink:

Er zijn ook zat UFO's geweest die boven grote steden hebben gehangen in de wereld, dus hoe kom je erbij dat ze alleen boven grote vlaktes hangen.

Zelf heb ik het idee, dat UFO's vaak dagen, weken of zelfs langer laag boven een stad hangen, onzichtbaar.

Dit denk ik, omdat ik tal van dingen heb gehoord en gezien, dat die ufo's er hingen, en opeens spoorloos verdwenen zonder dat die ufo zich bewoog, gewoon opeens binnen een fractie van een seconde foetsie!

Maargoed, hier nog een leuk artikel, van ufoplaza:
The Ufo Network

Hebben Nasa Astronauten ufo's waargenomen ?

In 1985 verscheen de astronaut kolonel Gordon Cooper, één van de eerste Amerikanen die rond de aarde circelde, voor een commissie van de Verenigde Naties, met de toenmalige secretaris generaal, Kurt Waldheim als voorzitter.

Hij legde een verontrustende verklaring af: Ik geloof dat... buitenaardse vervoersmiddelen en hun bemanning deze planeet bezoeken vanaf andere planeten, die technisch wat verder gevorder zijn dan wij op de aarde.

Ik vind dat er op topniveau een wetenschappelijk onderzoeksprogramma moet komen om gegevens over alle ontmoetingen te verzamelen en te analyseren, om te bekijken hoe we het beste op een vriendschappelijke manier met deze bezoekers in contact kunnen komen.

Cooper voelde zich gerechtigd om deze verklaring af te leggen, naar zijn zeggen omdat hij de 'Buitenkant' had bezocht van de enorme gebieden waarin 'zij' reizen.

Bovendien was ik in 1951 twee dagen lang in staat om een hoop vluchten van 'hen' te observeren, waarbij ze met ruimtevaartuigen van verschillende afmetingen in formatie vlogen.. Ze waren op een hoogte die wij niet konden bereiken.

Ziehier één van Amerika's grootste pioniers, recordhouder van de langste ruimtevlucht, 34 uur, die aan enkele van de machtigste mensen ter wereld verklaarde dat hij ontmoetingen had gehad met luchtvaartuigen die door buitenaardse intelligenties werden bestuurd.

Kon dit echt waar zijn ?

Een lange geschiedenis van waarnemingen

Sinds de Nasa in 1958 werd opgericht heeft een aantal testpiloten en astronauten verklaringen afgelegd over waarnemingen van ufo's en ongeidentificeerde luchtvaartuigen. De eerste was Joseph Walker, een piloot van het baanbrekende X-15 vliegtuig.

Uit een speech die hij in Mei 1962 hield tijdens een nationale conferentie over het vreedzaam gebruik van ruimte onderzoek bleek dat Walker de maand daarvoor een ontmoeting had gehad met twee schotelvormige voorwerpen en ze ook had gefilmd. Er zijn rapporten dat in Juli van dat jaar een andere X-15 piloot merkte dat hij op 314 000 voet in een formatie ufo's vloog.

Ondanks de geloofwaardigheid van deze ooggetuigen weigerde de Nase om de piloten te steunen. Foto's en films van de ongewone verschijnselen werden niet openbaar gemaakt en officieel heette het dat de ufo's geidentificeerd werden als 'stukjes ijs'.

Hoewel de Nasa ontkende in ufo's geïntresseerd te zijn bleek spoedig het tegenover gestelde.

In 1965 hoorde de Amerikaanse FBI uit vertrouwelijke bron dat een Nasa informant stiekem informatie over ufo's liet uitlekken. De informatie kwam terecht bij twee individuen uit Pittsburgh, die volgens de FBI 'Persoonlijk in ufo's waren geïntresseerd', en bekenden waren van de Nasa werknemer.

Een FBI rapport van 2 September 1965 stelt: De bron geloofd dat de informatie misschien geheim is. De brn zei bijvoorbeeld dat [CENSUUR] een filmopname had gezien waarop een raket te zien was die werd afgeschoten, en een ufo. Voor de vlucht van de Gemini 4 waarschuwde [CENSUUR] om goed op te letten omdat het ruimtevaartuig apparatuur aan boord had om ufo's op te sporen.

In de doofpot

Een studie van het FBI materiaal levert twee belangrijke zaken op: Ten eerste betekend de vermelding van een filmopname waarop een ufo te zien is dat de Nasa over informatie over ufo's beschikt, waar het grote publiek niet van mag weten. Ten tweede is de vermelding van de Gemini 4 interessant omdat een van de piloten, James McDivitt bevestigd heeft dat hij tijdens de reis inderdaad een of andere ongeidentificeerd voorwerp heeft gezien.

Hoewel McDivitt niet geloofd dat er iets bijzonders met het voorwerp was, geloofd hij niet de theorie van de ufo scepticus James Oberg dat het gewoon de tweede trap van de Titanraket was die de Gemini had gelanceerd.

Zoals onderzoeker Timothy Good zich afvraagt in zijn boek 'Byond Top Secret' uit 1996 : Als dat zo was, hoe komt het dan dat McDivitt zijn eigen raket niet herkende ?

Mysteries op de maan

Na de Gemini reizen ging de race in de ruimte pas goed van start met het Apollo programma. Na president Kennedy's belofte dat er een Amerikaan op de maan zou landen, kreeg de belangstelling voor de geheimen in de ruimte en de maan het grote publiek in zijn greep.

Dus toen de astronauten van de Apollo 11 ten slotte op 20 Juli 1969 hun eerste voorzichtige schreden op het maanoppervlak zetten, zal zelfs de meest rabiate scepticus aan de mogelijkheid hebben gedacht dat er een of andere vorm van buitenaards leven zou worden gevonden.

Hoewel er werd beweerd dat de astronauten niets ongewoons hebben gezien, ontstonden er veel geruchten dat de bemanning tijdens het verblijf op de maan geen enkel moment alleen was. Hier volgt bijvoorbeeld een gesprek tussen de bemanning van de Apollo 11 en Mission Control dat geheim gehouden zou zijn:

APOLLO 11: Wat is dat ? Wat was dat verdorie ? Ik wil weten wat het was Het waren grote jongens, sir. O god, niet te geloven

NASA: Wat ? Wat gebeurd er in hemelsnaam ?

APOLLO 11: Ze zijn hier. Onder de opppervlakte.

NASA Wie zijn er ? Mission Control roept Apollo 11

APOLLO 11: Roger, we zijn er alledrie. Maar we hebben bezoekers aangetroffen.. Ze moeten hier al een tijdje zijn, als je die installaties ziet... Ik verzeker je dat er hier andere ruimteschepen zijn. Ze staan in rijen aan de andere kant van de kraterrand.

Maar de bewijzen voor deze ontmoeting zijn flinterdun. Volgens Otto Binder, een ex Nasa medewerker werd dit gesprek door radioamateurs opgepikt van een 'geheim' kanaal bestemd voor zulke boodschappen.

Neil Armstron, de eerste mens die een voet op de maan zette, heeft echter tegen onderzoeker Timothy Good gezegd dat 'er geen andere dan natuurlijke objecten aangetroffen of gezien zijn tijdens Apollo 11, of welke andere Apollo vlucht dan ook'.

De enige bevestiging van het verhaal kwam van Maurice Chatelain, een communicatie deskundige van de Nasa. Hij meldde in een interview in 1979 dat de vertraging in het overseinen van de dialoog tussen Mission Control en de Apollo 11 ruimte liet om informatie over de 'bezoekers' te censureren.

Gebrek aan bewijs.

Het is onmogelijk na te gaan of het ufo incident met de Apollo 11 echt heeft plaatsgevonden. Veel onderzoekers twijfelen aan de beweringen van Binder en Chatelain, en de Nasa ontkent te hebben gecensureerd.

Maar gelijksoortige gebeurtenissen tijdens de vlucht van het ruimteveer Discovery verplaatst het 'Kosmisch Watergate' naar de jaren 90 en laat een bizar aspect zien van de beweerde ontmoetingen tussen astronauten en buitenaardsen.

Op 14 Maart 1990, rond 6.30 uur was de radioamateur Donald Ratsch uit Baltimore Maryland aan het luisteren naar de signalen van de Discovery, toen hij het volgende hoorde:

Houston, Discovery. We hebben een probleem. Er is brand. Kort daarna was er volgens Ratsch nog iets te horen: Houston, dit is Discovery. We observeren nog steeds het buitenaardse ruimteschip.

Natuurlijk was dit een reden voor een aantal mensen, waaronder Bob Oeschler, een ex deskundige bij Nasa missies, om een eigen onderzoek in te stellen. Hij kwam ten slotte tot de conclusie dat de boodschap niet afkomstig was van het ruimteveer. Zijn theorie is dat hij werd uitgezonden in de buurt van Fort Meade, in Maryland, waar de Amerikaanse national veiligheidsdiens zetelt, die zich al heel lang bemoeit met onderzoek naar ufowaarnemingen. Oeschler kon alleen maar concluderen dat de uitzending een zorgvuldig geplande nepboodschap was die iets met de inlichtingendienst te maken had.

De dubbelhartigheid van de Nasa

Maar inmiddels heeft een oudgediende bij de Nasa Oeschler meegedeeld dat het ruimteveer wel degelijk betrokken was bij een ufo incident op dat tijdstip. Oeschler vertelde dat de ontmoeting acht uur duurde en de electrische systemen van de Discovery in de war stuurde. Er wordt verder onderzoek gedaan om alle gerezen vragen te beantwoorden.

Het lijkt erop dat ufologen niet zullen rusten totdat de Nasa officieel toegeeft dat astronauten echte buitenaardse ontmoetingen hebben gehad. Maar nu de ruimtevaartorganisatie al 30 jaar haar mond dicht houdt over ufo's is het onwaarschijnlijk dat er snel officiele mededelingen komen.
Hmm...toch vreemd van Armstrong, in dit artikel staat dat hij ontkend, maar ik heb hem 2 jaar geleden met eigen ogen op discovery channel, precies dit verhaal horen vertellen, dat hij dus steden en schepen zag en wezens en dat NASA het eruit had geknipt enzo.

Heb het hem met eigen ogen en horen horen en zien zeggen... ach ja, weet niet of dontkenning al voor of pas na die uitzending is geweest, maar ik denk van voor de uitzending, in een tijd dat hij nog steeds werkzaam was bij NASA oid.
....en God zei:"Laten WE de mensen schapen naar ONS evenbeeld.

Zoals WIJ er uit zien."

-2000 jaar geleden, de Bijbel-
p__

Hey Rick overdrijven werkt alleen maar tegen jezelf hoor.

Ik raad je aan het een beetje objectiever te bekijken en kritischer te zijn richting de informatie in de ufologie.

Er zijn inderdaad een hoop bewijzen dat er UFOs bestaan die kenmerken hebben die met geen enkel (bekend)menselijk vliegtuig of natuurlijk fenomeen overeenkomen, maar er bestaat ook een hoop onzin omtrent UFOs.

Dat verhaal van een basis op de achterkant van de maan ken ik zelf alleen vanuit het disclosure project, waarin men op video een werknemer van NASA liet getuigen die dergelijke fotos gezien zegt te hebben, evenals iemand van de luchtmacht die bij NASA werkzaam was.

Die video is hier te downloaden:

http://www.netro.ca/disclosure/npccmenu.htm

De getuigenissen zijn rond minuut 59.

Hier 2 fotos van de getuigen (er zijn nog veel meer getuigen op de video):

Afbeelding

Afbeelding
Anonymous

Constructie van graancirkels door Zef Damen. Deze man laat zien hoe (hééél) veel graancirkels zijn geconstrueerd (op papier dan):

http://home.wanadoo.nl/zefdamen/ne/Crop_circles_ne.htm
Anonymous

Tja ergens zou ik graag weten wat te doen mocht de beschaving werkelijk vergaan. Ik zou me best op de meest eenvoudige wijze kunnen voorbereiden, zoals leren hoe in de natuur te survivalen, als echt stadskind weet ik niet zo goed welke plantjes wel en niet eetbaar zijn... of leren hoe ik vuur moet maken en aanhouden, of touw moet maken etc etc... Maar als we er geweest zijn, zijn we er geweest.. Ik weet niet eens zo zeker of ik wel in 2012 geloof, ik heb in lek geval niet "het gevoel" dat dan de wereld vergaat. Om heel eerlijk te zijn hoop ik dat december 2012 voorbijgaat als alle andere keren dat ik wist dat er een wereldvergaat voorspelling aan zat te komen, ik realiseer me ineens dat de datum voorbij is en het leven gewoon doorgaat. Ik leef mijn leven zoals ik het wil leven 2012 heeft daar geen invloed op. Houden jullie er dan wel echt rekening mee, zijn jullie je er zeg maar psychisch op aan het voorbereiden?

ads

Steun Sciencetalk Geschikt voor iPhone 13 / iPhone 13 Pro Screenprotector Tempered Glass - 2 stuks Beschermglas

Geschikt voor iPhone 13 / iPhone 13 Pro Screenprotector Tempered Glass - 2 stuks Beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Grijs

Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Anonymous

Moderator (Bart): Tekst is verwijderd. Het is niet toegestaan om tekst te kopieren zonder hierbij de bron te vermelden.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!