Puzzel Puzzels
Anonymous
Artikelen: 0

Re: PDD NOS

met adhd of pdd nos hoef je geen medicijnen!!!!!

met onderzoeken is gebleken dat een kind met adhd of pdd de vitaminen en mineralen die in de voeding zitten weinig tot helemaal niet opnemen.

daarbij zijn ze ook alergisch voor gluten[tarwe enz] en casein[melk enz] producten.

Onderzoek heeft aangetoond dat veel kinderen die ADHD hebben en ook lijden aan overgevoeligheid en allergieën (dit zijn auto-immuun problemen), dit veel voorkomt bij kinderen met bloedgroep O. Terwijl ADD en ADHD kinderen met bloedgroep A dan weer geassocieerd worden met chronische oor-infecties.

Nogmaals drugs als Ritalin behandeld slechts de symptomen, maar niet de boven beschreven onderlinge oorzaken! Gelukkig kan je nu dit probleem goed aanpakken door je aan het plan voor je bloedgroep te houden!

Voor alle bloedgroepen is het goed 500-750 mg Calcium/dag te nemen

mensen met bloedgroep A, neem: 'Bacopa monnieri' (Brahmi): 100-150 mg/dag; dit is een Ayervedisch kruid en een hersenmiddel tegen oxidatie eerste klasse

bloedgroep B en AB neem: 500 mg Magnesium/dag

bloedgroep O neem: Vitamine B6: 2-3 mg/kg

.

In 'Het Bloedgroepdieet - de Leefregels' staat geschreven op p. 162 onder speciale strategieën voor O-kinderen met ADD/ADHD:

- Geef je kind het O-dieet, met de nadruk op hoogwaardige eiwitrijk voedsel en minder koolhydraten. Beperk de hoeveelheid suiker die je kind eet en wees nauwkeuriger in het uitbannen van 'te vermijden' voedingsmiddelen als tarwe, aardappelen en maïs.

- Zorg ervoor dat je kind de gelegenheid heeft om sportieve vaardigheden te ontwikkelen. Als teamsporten moeilijk is voor je kind, spoor het dan aan tot individuele activiteiten als zwemmen, fietsen, hardlopen en touwtjesspringen.

- Wanneer tarwe wordt vervangen door eiwitrijke alternatieven, nemen de allergieën, gepaard met Hyperactiviteit drastisch af.

- Geef je kind extra foliumzuur en vit. B12 (400mcg/dag) in combinatie met het O-dieet en lichaamsbeweging.

*foliumzuur zit vooral in: lever, bladgroenten, paddestoelen, erwten, bonen en noten;

*B12 komt voor in: rundvlees, lever, lamsvlees, gevogelte en vis.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk MSI MAG 27C6F - FHD Curved Gaming Monitor - 180Hz - 27 Inch

MSI MAG 27C6F - FHD Curved Gaming Monitor - 180Hz - 27 Inch

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

Bekijk product

Anonymous
Artikelen: 0

Re: PDD NOS

hier een link naar de testen van adhd http://64.202.182.52/crimetimes/04b/w04bp7.htm

hier een link naar het bloedgroepdieet [leefwijze]

http://www.dadamo.com/sitemap2.htm

hier een link waar ze jou tekorten kunnen testen.

via google zijn nog meer mogelijkheden te vinden.

http://www.dadamo.com/sitemap2.htm
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Anonymous
Artikelen: 0

Re: PDD NOS

Anonymous schreef:hier een link naar de testen van adhd http://64.202.182.52/crimetimes/04b/w04bp7.htm

hier een link naar het bloedgroepdieet [leefwijze]

http://www.dadamo.com/sitemap2.htm

hier een link waar ze jou tekorten kunnen testen.

via google zijn nog meer mogelijkheden te vinden.http://www.dadamo.com/sitemap2.htm
sorry de laatste link moet zijn http://www.osrdh.nl/page.php?PageID=152
Anonymous
Artikelen: 0

Re: PDD NOS

wow leuk om te lezen .. mijn vriend heeft PDD NOS en ADHD ... als ik mensen probeer uit te leggen wat PDD NOS is en het woord "autisme" valt, dan denken ze meteen de gekste dingen ... terwijl mijn vriend de kleine symptomen heeft van PDD NOS. ik heb er een heel onderzoek naar gedaan en het is wel moeilijk om een langdurigerelatie met een PDD NOS'er te hebben als je er zelf niks van weet.. aanpassen moet je wel kunnen want mensen met PDD NOS (en ADHD zoals mijn vriend) hebben daar vaak wat meer moeite mee dan "normale" mensen ...
Anonymous
Artikelen: 0

Re: PDD NOS

wow leuk om te lezen .. mijn vriend heeft PDD NOS en ADHD ... als ik mensen probeer uit te leggen wat PDD NOS is en het woord "autisme" valt, dan denken ze meteen de gekste dingen ... terwijl mijn vriend de kleine symptomen heeft van PDD NOS. ik heb er een heel onderzoek naar gedaan en het is wel moeilijk om een langdurigerelatie met een PDD NOS'er te hebben als je er zelf niks van weet.. aanpassen moet je wel kunnen want mensen met PDD NOS (en ADHD zoals mijn vriend) hebben daar vaak wat meer moeite mee dan "normale" mensen ...
normale mensen bestaan niet hoor

ik denk dat mensen met zo'n handicap soms normaler zijn dan mensen zonder die handicap . ieder mens zen gebrek :shock:
Corien
Artikelen: 0
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 03 aug 2005, 11:09

Re: PDD NOS

heej!

Ik heb sinds kort een vriend, en hij heeft ook pdd nos. bij hem is het zo dat als hij heel boos wordt dat hij dan heel erg gaat schelden, hij zegt dat hij alles zegt en doet om dan iemand te kwetsen, en hij kan soms een beetje agressief zijn, ik weet niet goed hoe ik hiermee om moet gaan, maar wil hem ook niet kwijt alleen omdat hij pdd nos heeft. Wie kan mij misschien zeggen hoe ik hier beter mee om kan gaan?

dankjewel alvast.
Gebruikersavatar
Cassanne
Artikelen: 0
Berichten: 1.349
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 12:13

Re: PDD NOS

Hmm.. ik ben bniet bepaald een expert op dit gebied, maar ik zal toch proberen wat te bedenken.

Spreek af dat jij weggaat zodra hij boos wordt. Dan kan hij jou tenminste niet te erg kwetsen. En probeer samen met hem een manier te bedenken waarop hij zijn aggressie op een onschadelijke manier kwijt kan.

Bijvoorbeeld een boksbal, of een computerspelletje, of wat dan ook. Dat kan hij dan gaan doen als hij boos wordt, tot het over is.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!
Corien
Artikelen: 0
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 03 aug 2005, 11:09

Re: PDD NOS

dat is idd wel een goed idee,om weg te gaan als hij zo boos word, of dat hij iets gaat doen.

zal er met hem over praten!

dankjewel :shock:
Anonymous
Artikelen: 0

Re: PDD NOS

hallo

ik heb een vriend met pdd nos en dankzij veel sites weet ik nu een beetje wat het inhoud. vooral nadat ik jou stukje had gelezen.

ik ben heel blij dat hij me het heeft verteld en begrijp hem nu stukken beter, begrijp waarom hij zich soms in eens heel droevig voelt of ineens heel erg vrolijk en druk kan zijn. hier kan ik hem nu ook heel goed mee helpen.

heel erg bedankt!!

groetjes lesley
Krul
Artikelen: 0
Berichten: 7
Lid geworden op: za 11 feb 2006, 21:29

Re: PDD NOS

Ik ben zelf gediagnoseerd met pdd-nos na jaren van leerproblemen ( door motivatiegebrek en angstgebrek ) op school. Daarna heb ik constant alle literatuur en onderzoeken over pdd-nos bijgehouden en verder sta ik op het punt om een medisch georienteerde opleiding af te ronden. Hoewel het een handicap is en vaak vervelend is het op zich geen reden om geen "normaal" leven te leiden. Hoewel dat natuurlijk voor iedereen kan verschillen en het voor mij makkelijker kan zijn dan bij anderen omdat mijn IQ behoorlijk hoog is.

De oorzaak van autisme in het geheeld en ( dus ook ) pdd-nos wordt nu geaccepteerd als een stoornis in de hersenen, oftewel in de bouw ( anatomie ) van de hersenen of in de opname/afgifte van stoffen ( fysiologie ). Op dit moment bestaan er geen geneesmiddelen en geen enkel dieet is effectief. Er zijn sommige "onderzoeken" die als resultaat laten zien dat bepaalde voedingsstoffen helpen, maar die onderzoekers hebben allemaal persoonlijk belang bij hun "resultaten".

Nu een diagnose van PDD-NOS, kan niet over internet worden gesteld, het moet door een psycholoog/psychiater worden gesteld na een lange periode van gesprekken/testen met terugblikken op de ontwikkeling van de persoon. Hoewel vaak CT-scans afwijkend zijn bij mensen met autism/pdd-nos is er geen standaard voor en kan de diagnose niet met zekerheid bevestigd worden.

Een diagnose van pdd-nos is altijd een "twijfel"geval van "we-weten-het-praktisch-zeker-maar-we-kunnen-het-niet-bewijzen".

Ik zeg dit maar omdat de meeste mensen snel geneigd zijn zichzelf een diagnose aan te praten om tegenslagen te verklaren. Als je denkt dat je een stoornis hebt, dan kan je een test op internet doen, maar onbewust vullen de meeste mensen de vragen onwaar in. Dus laat je echt testen door een psycholoog/psychiater.
Gebruikersavatar
The Don
Artikelen: 0
Berichten: 1.259
Lid geworden op: wo 05 jan 2005, 15:37

Re: PDD NOS

Anonymous schreef:hier een link naar de testen van adhd http://64.202.182.52/crimetimes/04b/w04bp7.htm

hier een link naar het bloedgroepdieet [leefwijze]

http://www.dadamo.com/sitemap2.htm

hier een link waar ze jou tekorten kunnen testen.

via google zijn nog meer mogelijkheden te vinden.http://www.dadamo.com/sitemap2.htm
Over PDD-NOS en de oorzaken zijn veel verschillende discussies mogelijk, toch wil ik erop wijzen dat we hier op een wetenschapsforum zitten waarbij moet worden gekeken vanuit wetenschappelijk perspectief. De vele opmerkingen en assumpties die gedaan zijn in bovenstaande posts zijn op zijn zachtst gezegd onwetenschappelijk. Argumenten en therapien voor PDD-NOS patienten zonder duidelijke wetenschappelijke onderbouwing kunnnen niet als feit worden gepresenteerd. Daarnaast is het bovengenoemde "bloedgroependieet" afkomstig van een bekende kwakzalver en moet dus niet serieus worden genomen (http://www.skepsis.nl/bloedgroepdieet.html). Je kunt het best eens proberen maar verwacht geen wonderen, als je echt last hebt van PDD-NOS ga dan naar de huisarts en probeer een afspraak met een psycholoog te regelen, alleen zij kunnen je verder helpen.

Zelfmedicatie is in het geval van PDD-NOS geen optie.

Daarnaast is dit forum niet bedoeld voor vragen over je eigen medische toestand dus laten we het aub wat algemener houden.
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.
Flasing Moments
Artikelen: 0
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 25 jan 2006, 16:12

Re: PDD NOS

is er hier ook iemand bekend met pdd-nos "Active But Odd" Oftewel:

Wel actief in het zoeken en ontvangen van contact, maar op een vreemde manier.
Gebruikersavatar
Revelation
Artikelen: 0
Berichten: 2.362
Lid geworden op: do 24 mar 2005, 20:56

Re: PDD NOS

Remco, ik vind je schilderijen mooi! Het abstracte en het kleurenpallet bevalt me goed.

Als je je emoties onder controle wil houden, raad ik je aan te gaan mediteren. Zo komen je hersenen op rust en ga je ook veel kalmer op situaties reageren. Probeer het eens, ik weet zeker dat je een verschil merkt :roll:
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde
Gebruikersavatar
Windsurfer
Artikelen: 0
Berichten: 1.293
Lid geworden op: vr 18 nov 2005, 19:19

Re: PDD NOS

Flasing Moments schreef:is er hier ook iemand bekend met  pdd-nos "Active But Odd" Oftewel:

Wel actief in het zoeken en ontvangen van contact, maar op een vreemde manier.


kun je verduidelijken wat je bedoelt? ik begrijp je niet zo goed.

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Bekijk product

Gebruikersavatar
Sjorssnors
Artikelen: 0
Berichten: 790
Lid geworden op: do 01 sep 2005, 12:13

Re: PDD NOS

Windsurfer schreef:
Flasing Moments schreef:is er hier ook iemand bekend met  pdd-nos "Active But Odd" Oftewel:

Wel actief in het zoeken en ontvangen van contact, maar op een vreemde manier.


kun je verduidelijken wat je bedoelt? ik begrijp je niet zo goed.


Waarschijnlijk doelt Flasing Moments op het 'ultra-bewuste bewustzijn'. Het percipiëren gaat op een te geforceerde manier (niet ongedwongen), wat pervasief het denken beïnvloed. De alertheid is daar ook onderhevig aan, wat wel een andere (vreemde) perceptie tot gevolg heeft, maar niet de mate van alertheid weerspiegelt.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🌎 Psychologie en Sociologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!