Toen ik nog op het mlo zat dan dachten de mensen altijd dat ik dokters assistent werd oid 8-[ Ze hadden/hebben totaal geen idee van wat je met zo'n diploma zou kunnen gaan doen. Teon ik stopte met de studie moest ik me inschrijven bij het CWI. Daar zeiden ze gelijk, je moet zelf maar werk zoeken want wij kunnen niks voor je doen, ik kreeg telkens vakatures voor medisch analist. Ik heb op een gegeven moment het betreffende bedrijf gebeld (was telkens hetzelfde) dat ze tegen het cwi moesten zeggen dat ze mijn gegevens niet telkens naar hun hoefden te sturen want ik kon daar toch niet werken.
Van pure ellende ben ik toa geworden want je moet op laatst toch wat. Nu ben ik weer zoekende voor een baan op lab/milieu gebied. Krijg ik van een kennis een krantenartikel over een bedrijf, zit volgens de krant te springen om mensen. Ik vol goede moed een open sollicitatie heen sturen. Krijg ik bericht terug; ze kunnen helaas niks voor me doen want ze hebben genoeg mensen.
Ik heb werk dus ik hoef me eerst geen zorgen te maken maar het (chemie) bedrijfsleven maakt zich zo ook niet populair op zo'n manier.